آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۲۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱

مسافران کد رهگیری دریافت می‌کنند

رئیس پلیس راه کشور احقاق حقوق مسافرین را از جمله اهداف راه‌اندازی سامانه 110120 عنوان کرد و گفت: مسافران پس از ارائه گزارش جهت اطلاع از نتیجه کد رهگیری دریافت می‌کنند.
تدبیر24: سردار مهماندار در مراسم رونمایی از سامانه 110120 (نظارت مردمی بر ناوگان مسافربری کشور) که صبح امروز با حضور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم افتتاح این سامانه در بحث ایمنی و کاهش حوادث نقش بسزایی داشته باشد.

وی یکی از رویکردهای پلیس راه را در راه‌اندازی این سامانه بحث مشارکت‌های عمومی و استفاده از ظرفیت‌های عمومی برای کنترل و کاهش سوانح رانندگی عنوان کرد و گفت: هدف ما از راه‌اندازی این سامانه جلب مشارکت‌های مردمی برای ارتقای ایمنی و تقویت نظارت مردمی برای کاهش تخلفات بوده است.

وی احقاق حقوق مسافرین، افزایش نظارت‌های پلیس و ارتباطات آسان و سریع مسافرین با پلیس راه در جاده‌های کشور را از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه برشمرد.

سردار مهماندار تأکید کرد: راه‌اندازی این پروژه از فروردین ماه سال 92 آغاز شد و مطالعات فنی و میدان آن یک سال به طول انجامید در نهایت در تابستان 92 پس از جلساتی با رؤسای پلیس راه و مدیران پایانه‌های مسافربری این طرح به صورت پایلوت در تهران، قم، اصفهان و فارس انجام شد.

وی افزود: مسافران از زمان حرکت تا رسیدن به مقصد می‌توانند گزارش رفتار نامناسب رانندگان را به سامانه 110120 پیامک کنند و با دریافت کد رهگیری از نتیجه اطلاع‌رسانی خود مطلع شوند.

رئیس پلیس راه کشور با تأکید بر اینکه در صورت احراز تخلف رانندگان متخلف اعمال قانون می‌شوند، گفت: در صورتی هم که لازم باشد آموزش و یا تذکر به رانندگان داده می‌شود.

سردار مهماندار تأکید کرد: مسافرین می‌توانند با اعلام شماره اتوبوس، محل تخلف، کد گزارش، مقصد سفر (از چپ به راست) به سامانه 110120 مصادیق رفتارهای نادرست رانندگان را گزارش کنند.

وی تأکید کرد: کد یک برای صحبت کردن با تلفن همراه، کد 2 برای عدم استفاده از کمربند، کد 3 برای خستگی و خواب‌آلودگی راننده و کد 4 برای سرعت یا سبقت غیرمجاز، کد 5 برای اشکالات فنی خودرو، کد 6 برای عدم توقف برای نماز و کد 7 برای تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات در نظر گرفته شده است.

مهماندار خاطر نشان کرد: همچنین جهت اطلاع‌رسانی بیشتر برچسب‌هایی به عنوان بروشور روی شیشه‌های اتوبوس نصب می‌شود ضمن اینکه ما تعدادی زمینه را در خصوص سامانه  110120 به چاپ رسانده‌ایم که همراه بلیت به مسافران ارائه می‌شود.

رئیس پلیس راه کشور در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که کسب با ارسال کد یک به 110120 نتواند با این سامانه ارتباط برقرار کند باید تلفن خود را از حالت انسداد در مورد پیامک‌های تبلیغاتی خارج کند تا مشکل برطرف شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: