بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
هوشنگ نصیرزاده:

ورود فیفا به پرونده محسن قهرمانی برای چیست؟

کارشناس حقوقی فوتبال ایران تاکید دارد که ورود فیفا به پرونده محسن قهرمانی کاملا طبیعی است و هیچ خطر محرومیتی فوتبال ایران را تهدید نمی کند.
تدبیر24: تنها مساله مهم برای فیفا نحوه برخوردی است که فدراسیون ما با این قضیه خواهد داشت. حال اگر در این شرایط، فیفا از نحوه برخورد ما راضی باشد که از کنار قضیه با یک نامه تشکرآمیز خواهد گذشت اما اگر از رای صادره ناراضی باشد به آن ورود کرده، آن را وتو می کند و از فدراسیون می خواهد رای صادره را اصلاح کند.
 
کارشناس حقوقی فوتبال ایران تاکید دارد که ورود فیفا به پرونده محسن قهرمانی کاملا طبیعی است و هیچ خطر محرومیتی فوتبال ایران را تهدید نمی کند.
 
به گزارش پیام نو، جدال سپاهان و پرسپولیس در جریان هفته دهم نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال محل رخداد یک حادثه پرحاشیه بود. حادثه ای که خیلی زود به بزرگترین جنجال یک سال اخیر فوتبال ایران لقب گرفت و طی آن علی دایی بعد از شکست دو بر صفر تیمش مقابل نماینده اصفهان محسن قهرمانی داور این دیدار را به غش کردن به سمت سپاهان متهم کرد. او در ادعایش مدعی شد که داور بازی پیش از این دیدار با مسئولان سپاهان در ارتباط بوده و نحوه قضاوتش را کاملا مشکوک خواند.
 
بعد از طرح این ادعا هم باشگاه سپاهان و هم محسن قهرمانی در حملاتی جداگانه سرمربی پرسپولیس را مورد حمله قرار دادند و هرگونه تبانی و پدیده غش کردن به سمت یکدیگر را تکذیب کردند. اتفاقی که عزم علی دایی و حتی محمد رویانیان مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس را جدی تر کرد تا برخی اسناد روابط پشت پرده محسن قهرمانی با برخی باشگاه ها از جمله باشگاه راه آهن را با کمیته انضباطی در میان بگذارد.
 
پیگیری مساله از سوی دایی و رویانیان و تهدید آنها برای شکایت به فیفا بالاخره فدراسیون فوتبال را وادار به ورود به قضیه کرد. ورودی که در نهایت با صدور احکام انضباطی مختلف از جمله محرومیت ۸ ماهه محسن قهرمانی از حضور در میادین منجر شد تا به نوعی بعد از چند ماه پرونده تبانی فوتبال ایران عملا بسته شود.
 
پس از این و در حالی که همه چیز تمام شده تلقی می شد، چند روز پیش نامه ای از فیفا به دست فدراسیون رسید که در آن بالاترین نهاد تصمیم گیری فوتبال دنیا خواستار توضیح کفاشیان و همکارانش در خصوص این پرونده شدند. موضوعی که با مانور عجیب رسانه ها مواجه شد و این بحث را بر روی زبان ها انداخت که احتمالا فیفا جزای سنگینی برای فوتبال ایران به خاطر این مساله در نظر خواهد گرفت.
 
در همین رابطه هوشنگ نصیرزاده در گفت و گو با پیام نو به بررسی دلایل ارسال این نامه از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت. او در این خصوص با اشاره به اینکه فیفا ممکن است هر هفته نامه ای به فدراسیون فوتبال ارسال کند، افزود: فیفا به عنوان نهاد بالادستی فدراسیون فوتبال تمام کشورها این اجازه را دارد که اخبار درون آنها را رصد کند و حتی به برخی از آنها هم حساس شده و از فدراسیون ها توضیح بخواهد. مثل اینکه گاهی فدراسیون فوتبال ما از هیات های استانی تابعه خود توضیح می خواهد.
 
وی ادامه داد: مساله محسن قهرمانی از آنجا که به یک جنجال رسانه ای تبدیل شد و اذهان عمومی را هم به شدت درگیر خود کرد، برای فیفا مهم جلوه کرده و حالا هم پیگیر نتیجه و نحوه برخورد فدراسیون فوتبال با آن شده که یک روال کاملا طبیعی است. حال فدراسیون فوتبال باید به فیفا پاسخ داده و او را در جریان این موضوع قرار دهد تا مسئولان فدراسیون بین المللی فوتبال مطمئن شوند که فدراسیون ایران با آن برخوردی قانونی داشته اند.
 
این کارشناس حقوقی و داوری فوتبال همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این نحوه ورود برای فوتبال ایران تبعات محرومیتی نخواهد داشت، گفت: به هیچ وجه این اتفاق نخواهد افتاد چون یک روال کاملا اداری اتفاق افتاده است. آنهایی که منتظرند فیفا به خاطر این مساله فدراسیون فوتبال را با محرومیتی مواجه کند، اطلاعاتشان ضعیف است و قدری باید اطلاعات خود را به روز کنند.
 
وی ادامه داد: تنها مساله مهم برای فیفا نحوه برخوردی است که فدراسیون ما با این قضیه خواهد داشت. حال اگر در این شرایط، فیفا از نحوه برخورد ما راضی باشد که از کنار قضیه با یک نامه تشکرآمیز خواهد گذشت اما اگر از رای صادره ناراضی باشد به آن ورود کرده، آن را وتو می کند و از فدراسیون می خواهد رای صادره را اصلاح کند. یکبار دیگر تاکید می کنم که هیچ خطری از جانب فیفا فوتبال ایران را تهدید نمی کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: