بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
هماهنگی در وین، دیدار در تهران

چه کسی دیدار اشتون در تهران را هماهنگ کرد؟

در این گیرودار که دانشجویان مقابل در سفارت اتریش در تهران تجمع کرده و شعار می دادند، سباستین کورس وزیر امور خارجه اتریش که 27 سال بیشتر ندارد و محمدجواد ظریف در دیدار با او گفت که او را یاد جوانی های خودش می اندازد، واکنشی نشان نداد.

تدبیر24: در روزهای اخیر اعتراض هایی به دیدار مخفیانه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یکی از محکومان سال 88 در سفارت اتریش صورت گرفته که انتظار می رفت وزیر امور خارجه اتریش نیز همانند وزیر امور خارجه یونان در اتفاق مشابهی که پیش از این افتاده بود پاسخ دهد.

بتندترین انتقادها از سوی روسای قوای مقننه و قضائیه صورت گرفت و هرکدام به شکلی نظرات خود را در این رابطه اعلام کردند. رییس قوه قضائیه در جمله ای که از سوی رسانه های مکتوب در گسترده ترین شکل به عنوان تیتر انتخاب شد گفت کشور بی در و پیکر نیست که هرکسی هرکاری خواست انجام دهد و رییس قوه مقننه هم حرکت خانم اشتون را دزدکی و زشت خواند.

دانشجویان مقابل سفارت اتریش تجمع کردند و گفتند ایران اوکراین نیست. شهرداری تهران هم همانند روال گذشته بیلبوردهایی را در سطح شهر نصب کرد که در آن نيمي از صورت اشتون با نيمي از صورت صدام حسین ترکیب شده و به این طریق مسئول سیاست خارجی اروپا را با او مقایسه می کرد.

در این گیرودار که دانشجویان مقابل در سفارت اتریش در تهران تجمع کرده و شعار می دادند، سباستین کورس وزیر امور خارجه اتریش که 27 سال بیشتر ندارد و محمدجواد ظریف در دیدار با او گفت که او را یاد جوانی های خودش می اندازد، واکنشی نشان نداد.

سباستین کورس از اعضای ارشد حزب مردم اتریش است که از سه ماه پیش به عنوان وزیر امور خارجه این کشور انتخاب شده و از جمله وزرای اروپایی بود که در ماجرای اعتراضات اوکراین موضع گرفت و خواستار اتخاذ رویکرد سیاسی در مقابل خشونت های این کشور شد.

تداعی سالمرگ کشیش کاتولیک

سباستین کورس، وزیر جوان اتریش که اولین موضع سیاسی او از زمان عهده دار شدن صندلی وزارت خارجه این کشور در خصوص بحران اوکراین بود که آن را در صفحه خود در فیس بوک منتشر کرد و از آنجا رسانه ای شد، در تازه ترین پست خود در این شبکه اجتماعی از کشیش کاتولیک اتریشی نوشته و سالمرگ او را یادآوری کرده است.

او با تداعی سالمرگ کاردینال فرانس کونیگ اتریشی که مارس سال 2004 فوت کرده و امروز در مارس 2014 که 10 سال از این اتفاق می گذرد نوشته است: امروز دهمین سالمرگ کاردینال کونیک شخصیت برجسته ای است که بین علم، فرهنگ، سیاست و دین پیوند برقرار کرد و از این حیث اقدام او قابل توجه است.

در پستی دیگر او از سفرش به کشور اسلوونی نوشته و ملاقات هایش با مقامات این کشور و ضرورت هایی که گسترش روابط دو کشور را ایجاب می کند.

وزیر جوان اتریش در مورد توافقات و هماهنگی دیدارهای دیپلماتیک اش در صفحه اش می نویسد اما در دیدارش با وزیر امور خارجه ایران به انتشار خبری کوتاه در این رابطه بدون پرداختن به جزئیات بسنده کرد.

با اینهمه سباستین کورس در مورد مذاکرات ایران در وین نوشته و امیدوار بود مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد.

او در این پست عکسی از خود همراه خانم اشتون در یک سو و هیئت ایرانی در طرف دیگر منتشر کرده که سوال هایی چند را ایجاد می کند.

آیا هماهنگی ها برای دیدار اشتون در سفارت اتریش در وین صورت گرفته بود؟

منبع: روزنو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: