بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۱۶۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
علي نظري نماينده مجلس ششم

لطفاً جنتي را استيضاح کنيد!

افراطيون ازجنتي به خاطرجايگزيني مشي اعتدالي به جاي افراطي گري، مکدر ورنجيده هستند. دريافت کارت زرد از مجلس در زمستان 1392 بيانگر ناخرسندي اصول گرايان از عملکرد اين آيت الله زاده در ارشاد مي‌باشد.
تدبیر24: به دنبال انعکاس خبر ديدار نوروزي وزيرارشاد با سيد محمدخاتمي حملات افراطيون عليه علي جنتي شدت گرفت. 12 نماينده مجلس روزيکشنبه 17فروردين طي تذکري به وزيرارشاد، وي را جهت اداي توضيحات به کميسيون فرهنگي فراخواندند.

سخنگوي اين کميسون و يک عضو فراکسيون جبهه پايداري درمجلس در گفت وگو با تسنيم ضمن تقبيح ملاقات عيدانه جنتي و خاتمي خاطر نشان کرده که احتمال استيضاح جنتي وجود دارد.همچنين درواکنشي ديگر يکي ازنمايندگان متمايل به جبهه پايداري طي يادداشتي درروزنامه اعتماد روز2شنبه18فروردين عنوان کرده است ما نگران تکرار مشي خاتمي توسط جنتي درارشاد هستيم.

خاتمي از معدود شخصيتهاي حوزوي است که سابقه مديريت و فعاليتهاي فرهنگي اش به بيش از50سال مي‌رسد.

وي درقبل ازانقلاب ازسوي شهيدبهشتي به عنوان مسئول مرکز فرهنگي ايران درهامبورگ انتخاب شد و تا پيروزي انقلاب در اين سمت حضوري موفق داشت. بعدازانقلاب ازسوي بنيانگذار جمهوري اسلامي اداره مؤسسه فرهنگي کيهان را به عهده گرفت.

درکابينه‌هاي مهندس موسوي وهاشمي رفسنجاني به مدت10سال وزير ارشاد بود و به تعبيري پرسابقه ترين وزيرارشاد انقلاب اسلامي است. طبيعي است که با چنين ويژگي‌هايي مي‌تواند مشورتهاي ارزشمندي به وزير ارشاد فعلي ارايه نمايد.علي جنتي مديربرجسته و باهوشي است که براي استقرار مشي اعتدالي درحوزه فرهنگ از صاحبنظراني چون خاتمي ومسجدجامعي استفاده خواهد کرد؛ ضمن اينکه اين دونفرازفضلاي حوزه هستند که سابقه رفاقت ديرين شان به بيش از 50 سال مي‌رسد. ديدار و بازديد اين دوعزيز هرگز امري خارج از عرف نيست که افراطيون اينگونه گرد و خاک به پا کرده اند!

جناح مغلوب انتخابات رياست جمهوري که اين روزها ساز کارشکني و سنگ اندازي درمسير دولت را مي‌نوازد، بي اعتنا به خواست اصحاب فرهنگ کشور و فاتحان24 خرداد، با سوء استفاده از 70 تا 80 کرسي پارلماني که در اختيار دارند، خواب سقوط دولت روحاني را مي‌بينند. علي جنتي با پشتوانه غني حوزوي طي 7 ماه گذشته حضوري قابل دفاع و موفق در وزارت ارشاد داشته و موجبات رضايتمندي و اعتماد اهالي فرهنگ کشور به حاکميت را فراهم نموده است.

به موازات خرسندي دولت وملت ازعملکرد جنتي ويارانش، افراطيون ازجنتي به خاطرجايگزيني مشي اعتدالي به جاي افراطي گري، مکدر ورنجيده هستند. دريافت کارت زرد از مجلس در زمستان 1392 بيانگر ناخرسندي اصول گرايان از عملکرد اين آيت الله زاده در ارشاد مي‌باشد.
اينجانب به عنوان عضو کوچکي از جامعه فرهنگي کشور از استيضاح جنتي در مجلس نهم استقبال مي‌کنم، زيرا اين استيضاح در واقع يک آزمون و زورآزمايي ميان دو گفتمان اعتدالي وافراطي است، که منجر به کابوس سخت شکستي دوباره براي اقليت لجوج مي‌باشد.

حمايت قاطعانه فاتحان 24 خرداد و رئيس جمهور فرصتي را فراهم مي‌سازد که اصول گرايان معتدل راه خويش را ازتندروهاي بي ترمز پارلمان جدا نمايند.استيضاح وزير ارشاد، فرصتي مغتنم براي متصديان فرهنگي کشور در خانه ملت خواهد بود و خاطره استيضاح مهاجراني در مجلس پنجم را تداعي خواهد کرد.

بازندگان 24 خرداد از طريق اعمال فشار بردستگاههاي حساسي از قبيل وزارت ارشاد به دنبال بازگرداندن فضاي پادگاني دوران احمدي نژاد بر حوزه فرهنگي کشور هستند.

آنها همچنين دريافته اند که مديريت هوشمندانه علي جنتي منجر به گشايش و انبساط فرهنگي جامعه و نهايتا افزايش نشاط اجتماعي مي‌گردد، لذا مصمم هستند به هر طريقي راه اين گشايش را، که دولت تدبير و اميد موجد آن است، سد کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
0
0
دست پیش رو گرفتید که پس نیفتید؟
نظر شما: