ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۲۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶

چین بزرگترین بازار صادراتی ایران شد

چین در سال 1392 در صدر بازارهای صادراتی ایران قرار گرفت.
تدبیر24: براساس تازه ترین آمار گمرک ایران ایران در سال گذشته بیش از 34.5 میلیون تن انواع کالا به ارزش 7 میلیارد دلار و 432 میلیون دلار به چین صادر کرد.

این میزان صادرات از نظر وزنی و ارزشی نسبت به سال 1391 به ترتیب 24.62 و 34.81 درصد افزایش یافت.

سهم چین از صادرات غیر نفتی ایران در سال گذشته از نظر وزنی به 43.05 و از نظر ارزشی به 23.72 درصد رسید.

عراق، امارات، هند و افغانستان نیز رده‌های دوم تا پنجم بزرگترین بازارهای صادراتی ایران را در سال 1392 به خود اختصاص دادند.

صادرات ایران به این چهار کشور در سال قبل به ترتیب به پنج میلیارد و 950 میلیون دلار، سه میلیارد 627 میلیون دلار، دو میلیارد و 418 میلیون دلار و دو میلیارد و 417 میلیون دلار رسید.

نکته جالب اینجاست که در بین پنج بازار بزرگ صادراتی کشور در سال گذشته صادرات ایران تنها به چین با رشد مواجه شده و صادرات به چهار کشور دیگر افت را تجربه کرده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: