تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۲۱۸۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

آمريكا خواهان عراقچي است

بازهم پاي يك لابي در ميان است.» اين گمانه اي است كه هر چه از پرونده دست رد دولت آمريكا به سينه حميد ابوطالبي، سفير معرفي شده ايران در سازمان ملل مي گذرد ..
تدبیر24: بازهم پاي يك لابي در ميان است.» اين گمانه اي است كه هر چه از پرونده دست رد دولت آمريكا به سينه حميد ابوطالبي، سفير معرفي شده ايران در سازمان ملل مي گذرد، بيشتر به چشم مي آيد. در همين راستا آیپک كه يكي از با نفوذترين و بزرگترين لابي هاي صهيونيستي در آمريكاست با ابراز خرسندي از كارشكني دولت آمريكا از اقدام دولت آمریکا در خودداری از صدور روادید برای «حمید ابوطالبی» تقدیر کرد. از هفته پيش كه سناي آمريكا طرح ابوطالبي را كليد زد گمانه زني هاي فراواني حول اين رويداد جديد پديدار شد. در ابتدا آمريكا با بهانه اينكه اين فرد در تسخير سفارت آمريكا حضور داشته است سعي كرد ايران را تحت فشار بگذارد و دستگاه  ديپلماسي ما نيز بارها پاسخ آن را داد تااينكه  «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید، در کنفرانس خبری گفت: به دلیل ارتباط حمید ابوطالبی با حادثه سال ۱۹۷۹ میلادی که منجر به اشغال سفارت آمریکا در ایران شد، واشنگتن از صدور روادید برای ابوطالبی خودداری کرد.
   آتش تازه زير شعله آقاي سفير
التهاب خبري رواديد ابوطالبي ادامه داشت تا اينكه زمزمه هايي، روند مناقشه جديد ايران با آمريكا را وارد فضاي تازه‌اي كرد و سيد عباس عراقچي جايگزين ابوطالبي شود. عراقچي كه تا قبل از رسيدن به سمت سخنگويي در اواخر دولت احمدي‌نژاد در سپهر ديپلماسي ايران چندان شناخته شده نبود در اين اواخر تبديل به فردي مقبول در دو طرف مناسبات   شده است. در همين حال سايت المانيتور با تعريف و تمجيد از شخصيت عراقچي مدعي شده است اين مرد معتدل و خرد گراي ايران، يكي از عوامل تاثير گذار در روابط ايران و آمريكا و حتي از شخصيت هاي حاضر در ديدار تكذيب شده مقامات تهران و واشنگتن در عمان است.
   از انتشار اخبار تا تكذيب عراقچي
با وجود اخبار منتشر شده، مرد اين روزهاي مذاكرات ايران با گروه 5+1 با بیان اینکه هیچ گزینه ای برای جایگزینی ابوطالبی در سازمان ملل وجود ندارد، گفت: انتخابم به نمایندگی ایران در سازمان ملل صحت ندارد. عباس عراقچی، معاون حقوقی وزیر امورخارجه، ادامه داد: اخبارمنتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر حضورمن به جای ابوطالبی در سازمان ملل صحت ندارد و ازطریق مکانیزم‌های حقوقی مشکل حمید ابوطالبی پیگیری می شود.
وي افزود: وزارت امور خارجه از طریق مکانیزم های حقوقی پیش بینی شده در سازمان ملل در حال پیگیری این موضوع است .
   انتخاب سفير، مناقشه يا مبارزه؟
اين بحث كه ايران و آمريكا بر سر كوچكترين مسائل موجود نيز به دليل تضاد استراتژي به مناقشه كشيده مي شوند بحث دور از ذهني نيست ولي آن چيز كه گذشته نشان داده، بيانگر اين است كه آمريكا براي رسيدن به اهدافي كه در نظر دارد اقدام به هر عملي مي كند حتي اينكه پا  روي قرارداد خود با سازمان ملل بگذارد و مانع از حضور فردي شود كه به گفته خودشان در چارچوب ممنوع الورود ها  قرار دارد.
از سويي نيز جمهوري اسلامي ايران در طول سال هاي گذشته از انقلاب نشان داده است براي تمامي اقدامات خود دليل و برهان دارد و زير بار حرف زور نخواهد رفت.
بنابر اين بايد منتظر ماند و ديد سيد عباس عراقچي كه اين روزها زمزمه حضور آن به عنوان سخنگو در سازمان ملل بالا گرفته است جاي محمد خزايي را پر خواهد كرد و يا اين مسئله به ظاهر ساده تبديل به يك منازعه ميان ايران و آمريكا خواهد شد؟!و يا اين هجمه سازي ها عليه ابوطالبي،به آن دليل است كه آمريكا تمايل دارد سيد عباس عراقچي كه فرد اصلي تيم مذاكره كننده ايران نيز بود به نيويورك رود و به نوعي كاخ سفيد چراغ را براي ابوطالبي قرمز كرد تا چراغ  سبزي به نمايندگي عراقچي باشد؟!   

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
1
دولت گفت: به هیچ عنوان سفیر پیشنهادی را تغییر نخواهیم داد!
ببینیم حرف آریکا به کرسی مینشیند یا دولت عزتمند تدبیر و امید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
1
هرچی امریکا بگه همونه
نظر شما: