بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۲۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰

بدون هزينه، خانه‌‌‌‌‌تان را زيبا کنيد

ايده هايي که در ادامه برايتان نوشته ايم تقريبا هيچ هزينه اي براي شما ندارند. با ساده ترين وسايل مي توانيد تزئينات جالبي در خانه انجام دهيد.

تدبير24: مثلا با يک مشت پر مي توانيد يک نقطه کانوني در کتابخانه ايجاد کنيد. يا با يک رنگ خاص، حسي از طبيعت و بهار را به بيننده القا کنيد.

1.بهره گرفتن از رنگ سبز طبيعت
در گوشه و کنار خانه خود مي توانيد از وسايل يا رنگ هايي استفاده کنيد که از طبيعت الهام گرفته اند. به طور مثال، از فروشگاه هاي وسايل دست دوم يا سمساري نيمکتي کوتاه و کوچک خريداري کنيد. آن را به رنگ سبز نقاشي کنيد و در کنار ميز ناهارخوري در فضاي غذاخوري قرار دهيد. حتي براي تزريق بيشتر حس طبيعت، روي آن را با انواع گلدان هاي طبيعي و زيبا پر کنيد. اين کار به پاکسازي هواي خانه نيز کمک مي کند و بوي بهار را در خانه خود منتشر مي کنيد.

2.استفاده از پارچه هاي گل‌دار
براي اينکه حس طبيعت را به خانه منتقل کنيد، مي توانيد از پارچه هاي گل‌دار استفاده کنيد. به طور مثال، براي صندلي هاي دو سر ميز ناهارخوري کاور بدوزيد و پارچه آن را با طرح گل و بوته و پرنده و ... انتخاب کنيد.

3. تابلوهايي از شاخ و برگ هاي طبيعي
ساخت اين تابلوها بسيار آسان است. کافي است برگ ها يا شاخه هاي زيبا را انتخاب، تميز و خشک کنيد. آنها را با سليقه و و دقت با چسب حرارتي روي مقوايي به رنگ دلخواه بچسبانيد. پس از خشک شدن، مقوا را در وسط قابي که زمينه سفيد دارد بچسبانيد. قاب عکس شما بايد شيشه داشته باشد تا از خراب شدن و از بين رفتن شاخه هاي خشک جلوگيري شود. از اين قاب ها 4 عدد يا بيشتر تهيه و در جاي مناسبي نصب کنيد.

4.کاور شيشه با شيشه خرده هاي رنگي
شيشه خرده‌هاي رنگي هيچ هزينه اي ندارند و مي توانيد با کمک آنها پنجره اتاق يا آشپزخانه را تزئين کنيد. اين شيشه ها را با چسب شيشه به پنجره بچسبانيد. براي خريد اين چسب مي توانيد به فروشگاه رنگ و ابزاري ها برويد و چسب مخصوص شيشه را خريداري کنيد.

5.استفاده از همه وسايل موجود
براي تزئين خانه به سبک طبيعت لازم نيست حتما وسيله دکوري جديد يا گران قيمتي خريداري کنيد. مي توانيد مثلا با يک سبد حصيري کوچک که شبيه آشيانه پرندگان است، يا آشيانه هاي تزئيني آماده، ميز جلوي مبل را تزئين کنيد. يا با انواع کاسه، گلدان يا بطري هاي تزئيني شيک که در خانه داريد، يک مجموعه زيبا بسازيد و روي ميز قرار دهيد. حتي براي جلب توجه مي توانيد يک گلدان را زير ظرف شيشه اي جاي کيک قرار دهيد. يا گلدان گل طبيعي که نياز کمي به نور دارد را به اتاق بياوريد. از هر وسيله اي که در خانه موجود است، مي توانيد براي تزئين استفاده کنيد فقط بايد کاربرد متفاوتي از آنها بسازيد.

6.جادوي رنگ
رنگ در دکوراسيون خانه نقش بسيار مهمي دارد. در ميان رنگ هاي ملايم يک رنگ خاص اضافه کنيد. به طور مثال، پايه هاي ميز جلوي مبل را به رنگ آبي درباري يا آبي فيروزه اي رنگ کنيد.

7.استفاده از چوب و کنده درخت
مي توانيد چند شاخه مدل‌دار درختان را برش دهيد و دور آن را با انواع نخ و روبان هاي رنگي بپوشانيد تا علاوه بر طبيعي بودن، دنيايي از رنگ ها را به نمايش بگذارد و موجب شادابي فضا شود. براي اين منظور روبان هايي به رنگ هاي شاد و متنوع خريداري کنيد و آنها را با چسب حرارتي به شاخه بچسبانيد. از آن نيز مي توانيد انواع دستبند و گردنبندهاي رنگي آويزان کنيد.

8.جمع کردن پر در کاسه
گاهي ساده ترين وسايل نيز مي توانند زيباترين منظره ها را ايجاد کنند. به طور مثال، مجموعه اي از پرهاي زيبا از انواع پرندگان را مي توانيد در بوفه يا کتابخانه يا هر جايي که تصور مي کنيد مناسب تر است قرار دهيد تا به زيبايي در خانه جلوه کنند.

9.الوار تزئيني
اگر در اطراف خود جايي داريد که بتوانيد از الوارهاي فرم‌دار درختان بهره بگيريد، توصيه مي کنيم حتما اين کار را انجام دهيد. مي توانيد از آنها تابلويي خاص بسازيد. اول از همه بخش هايي از آن را حکاکي کنيد و همچون گلدان، خاک بريزيد و گياهي همچون کاکتوس در آن بکاريد. سپس يک قاب چوبي زيبا به سليقه خود بسازيد و الواري که اکنون نفش گلدان را دارد، در ميانه آن جاي دهيد و در جاي خود محکم کنيد. سپس از آن به عنوان تابلوي ديواري استفاده کنيد.

10.استفاده از بطري ها موجود
شيشه هاي زيباي مربا يا بطري هاي بلندي که فرم و شکل خاصي دارند يا حتي شيشه هاي تزئيني که در فروشگاه هاي فروخته مي شوند گزينه هاي خوبي براي تزئين به شمار مي روند. مي توانيد داخل آنها را با انواع سنگ و شيشه هاي رنگي پر کنيد.

11.کابينت قديمي و تزئيني
اگر کابينت چوبي و قديمي در انبار داريد آن را بيرون بياوريد و بشوييد و تميز کنيد به عنوان دکوري روي ديوار نصب کنيد. براي اينکه کمد فرم قديمي خود را حفظ کند، داخل آن را با وسايلي پر کنيد که با چوب و طبيعت و کهنگي سنخيت دارد. به طور مثال، انواع سنگ و صدف و شاخه و آشيانه و حتي کاج هاي تزئيني گزينه هاي خوبي هستند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: