بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۲۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵

یک همایش مبهم در دانشگاه آزاد

انتظار می‌رود که معاون فرهنگی دانشگاه آزاد که از فعالین و مدیرانی با سابقه و خوشنام است، مانند گذشته در این امر نیز دقت لازم را لحاظ کند تا مبادا در زیرمجموعه این نهاد، ریالی از منابع دانشگاه آزاد در امور غیرضروری صرف شود.
تدبیر24: علاوه بر ضعف مدیریتی در اقتصاد، ادبیات نازل و دیپلماسی ضعیف، یکی از عوامل دیگری که باعث افت محبوبیت و کاهش پایگاه اجتماعی و حمایتی احمدی‌نژاد شد، صرف هزینه‌های میلیونی برای برگزاری همایش‌های مختلف و نه چندان پرفایده بود. از این رو مشخص است که صرف هزینه از بودجه‌های عمومی یا نهادهای مشخص برای برگزاری همایش امر چندان مطلوبی برای جامعه ایرانی نیست، مگر آنکه توجیه و علت مشخصی برای برگزاری آن باشد.

رونمایی از یک آئین‌نامه اداری!

با توجه به حدیث شریفه امام صادق(ع) که می‌فرمایند «احب اخوانی من اهدا عیوبی الی» و با در نظر گرفتن رسالت واقعی یک رسانه اصلاح‌طلب، لازم به نظر می‌رسد که نکاتی در این خصوص طرح شوند.

تاکنون عرف و رسم اداری بر این بوده که هر آئین‌نامه جدیدی پس از تصویب یا امضاء، برای اجرایی شدن صرفا ابلاغ شود. اما مشخص نیست که چرا اجرایی شدن آئین‌نامه جدید کانون‌های فرهنگی دانشگاه آزاد(فارغ از کیفیت آن)، احتیاج به صرف هزینه مالی از محل شهریه پرداختی دانشجویان برای رونمایی(!) در یک همایش دارد. این در حالیست که این آئین‌نامه طبق روال معمول، می‌‌تواند پس از بررسی‌های کارشناسی و کسب نظر از دانشجویان تدوین، تصویب و اجرا شود و هیچ هزینه اضافی نیز در این راه صرف نشود.

لزوم پیگیری مسئولین

شنیده‌های «پایگاه خبری تحلیلی سلام نو» حاکی از آن است که در روزهای آتی قرار است همایشی در سالن شهید باکری دانشگاه آزاد تهران مرکز برای رونمایی از این آئین‌نامه برگزار شود. هرچند که مجوز این همایش، به بهانه دیگری از معاونت فرهنگی واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد درخواست شده، اما مشخصا آیتم اصلی همایش مذکور رونمایی از این آئین‌نامه است!

گفتنیست که این همایش ارتباط مستقیمی نیز با برخی از تیم‌سازی‌های مبهمی دارد که در یک دفتر شخصی در خیابان بهشتی تهران صورت می‌گیرد.

نکته جالب توجه برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای گنجاندن برخی آیتم‌های خاص و پرخرج دیگر در این همایش است. صرف هزینه حدود  6 میلیون تومان برای اجرای یک گروه موسیقی، حدود 2 میلیون تومان برای حضور یک مجری معروف برای اجرای برنامه و موارد دیگر ابهاماتی را درباره محل تامین منابع مالی آن‌ها ایجاد می‌کند. جدای از این مخارج، شنیده‌ شده که یکی از معاونت‌های این واحد دانشگاهی، قول تامین بودجه مجزای 6 میلیون تومانی نیز در این رابطه داده است.

گفتنیست با توجه به اینکه این مبالغ هنوز پرداخت نشده‌اند، این امکان همچنان وجود دارد که با پیگیری مسئولین امر، اصلاحاتی در این زمینه صورت گیرد. انتظار می‌رود که معاون فرهنگی دانشگاه آزاد که از فعالین و مدیرانی با سابقه و خوشنام است، مانند گذشته در این امر نیز درایت و دقت لازم را لحاظ کند تا مبادا در زیرمجموعه این نهاد، ریالی از منابع دانشگاه آزاد در امور غیرضروری صرف شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: