ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۲۲۱۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵

درگیری جبهه اصولگرایان، این بار شریعتمداری و ضرغامی

طی دو سال گذشته رهبر معظم انقلاب با هشدار این که جامعه ما در حال پیر شدن است بر زدودن فرهنگ کم فرزندی تأکید کردند. این موضوع چنان حائز اهمیت بود که بار‌ها در سخنرانی‌هایشان به مناسبت‌های مختلف و به شیوه‌های گوناگون به این موضوع پرداختند.
تدبیر24: کیهان نوشت: طی دو سال گذشته رهبر معظم انقلاب با هشدار این که جامعه ما در حال پیر شدن است بر زدودن فرهنگ کم فرزندی تأکید کردند. این موضوع چنان حائز اهمیت بود که بار‌ها در سخنرانی‌هایشان به مناسبت‌های مختلف و  به شیوه‌های گوناگون به این موضوع پرداختند.

اما با این وجود رسانه ملی و یا به نگاهی دیگر همان فکر هدفمند و فرهنگ ساز حاکم بر آگهی‌های بازرگانی از فضای لوکس و فانتزی تک فرزندی خارج نشده است و تمام تولیدات آن خانواده‌هایی را با یک و یا نهایتا دو فرزند نشان می‌دهد.

از موارد دیگری که مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده است الگوسازی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی است. الگوهای کارآمد و اثر بخش که قابلیت بهره مندی توسط توده مردم را داشته باشند. اما در این بخش نیز شاهد بی مبالاتی رسانه ملی در ارائه الگوهای سخیف و ضد ارزشی از زبان پیام بازرگانی هستیم. پدر خوب کسی است که فرزندانش را به فلان رستوران می‌برد یا زندگی بدون فلان محصول جریان ندارد یا پند پیرانه پدری به معرفی فلان کالا به فرزندش معنی می‌یابد.

هر کدام از تبلیغات تلویزیونی که از رسانه ملی پخش می‌شود صرفا تبلیغ همان کالا نیست بلکه انتقال یک نوع سبک زندگی و آداب اجتماعی است. بسیاری از هنجار‌ها ناهنجار می‌شوند و بسیاری از ارزش ‌ها ضد ارزش. باید تبلیغات تلویزیونی با توجه به فراگیری و بازتابی که دارند مورد توجه و نظارت و نقد دقیق‌تری  قرار بگیرند تا فروش بیشتر یک بنگاه اقتصادی به کشیده شدن فرهنگ عمومی به سوی ابتذال نینجامد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
5
5
فرهنگ فرمایشی نیست. مقوله ای مردمی است و باید به مردم واگذار شود. زنده باد روحانی!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
2
0
از نظر حسین آقا زور هیتلری است فرمایش که باشد در حق ما لطف کرده اند,ندیدی با زیبا کلام چه کردند؟فرهنگ در وجود حسین آقا یعنی زورررررر.
بی نام
|
Germany
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
0
0
اولآ کی گفته گرایش فرزند کم فرهنگ است . این گرایش در مردم شدیدآ ریشه مادی دارد . یک زوج جوان با توجه به انتظارات خود از زندگی اصلآ توان فرزند دوم را در خود نمیبنند. اما خود ایران با جمعیت 75 میلیون مواجه با مشگل نبود منابع آب و برق و منابع غذایی و...شده است . واردات این نیازهای اساسی هم که منطقی نیست .مقطعی شاید ولی دراز مدت یعنی مملکت را در باتلاق فرو کردن.
نظر شما: