ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 31
کد خبر: ۲۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶

انتقاد مسجدجامعی از شهرداری

“این جمع (شورای شهر) نمایندگان مردم تهران هستند و مردم دوست دارند نمایندگان آنها در مناسبتهایی که مربوط به همه می شود از جمله متروی تهران، حضور داشته باشند. لذا این سئوال باقی می ماند چرا امروز مترو افتتاح شده است.”
تدبیر24: شهرداری تهران امروز فاز دوم خط ۳ مترو را افتتاح کرد. همزمانی این مراسم با جلسه هفتگی شورای شهر، با انتفاد اعضای شورا مواجه شد.

اولین تذکر را شهرداری تهران امروز در ابتدای جلسه علنی شورای شهر دشت کرد. جایی که اعضای شورای شهر به افتتاح همزمان خط ۳ مترو توسط محمدباقر قالیباف با شروع جلسه هفتگی شورای شهر اعتراض کردند.

رئیس شورای شهر در سخنانی به شهردار تهران تذکر داد "ادب اداری” را درباره شان شورای شهر رعایت کند.

احمد مسجدجامعی، درباره افتتاح خط ۳ مترو در صبح امروز سه شنبه گفت: "قطعا روزهای زیادی برای افتتاح مترو وجود داشت و زحمت زیادی که دوستان برای این دوره کشیده اند، قطعا در دوره های قبلی نیز کشیده شده و بخشی هم که معاونت سابق اداری و مالی شهرداری آقای پورزرندی کشیده اند. ولی لازم است شان شورا نیز رعایت شود.”

رئیس شورای شهر گفت: "این جمع (شورای شهر) نمایندگان مردم تهران هستند و مردم دوست دارند نمایندگان آنها در مناسبتهایی که مربوط به همه می شود از جمله متروی تهران، حضور داشته باشند. لذا این سئوال باقی می ماند چرا امروز مترو افتتاح شده است.”

او در ادامه از دنیامالی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر خواست از شهرداری تهران درباره تنظیم وقت افتتاح مترو سئوال کند: "تنظیم وقت افتتاح چطور می شود درست در ساعت شروع جلسه علنی شورای شهر باشد، امیدواریم آقای دنیامالی در کمیسیون این مسئله را بپرسند. شورای شهر دوره چهارم برای حمل و نقل ریلی به دلیل اینکه اولویت دارد تا آلودگی هوا را از بین ببرد و باعث کاهش هزینه در سبد خانوار خانواده های آسیب پذیر باشد، تلاش زیادی کرده است، از جمله جلساتی که با شهرداری و دولت گذاشته تا این اولویت را شاهد باشیم لذا به لحاظ ادب اداری اقتضا می کرد شرایط به گونه ای فراهم شود تا اعضای شورای شهر در این افتتاح کنند. اگر اعضای شورا نباشند که اقدامات شهرداری راه به جایی نمی برد.”

تذکر برای جمع‌آوریBRT‌ اتوبان امام‌علی

به دنبال جلسه امروز، اسماعیل دوستی نیز تذکراتی داشت.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نسبت به جمع‌آوری خط BRT در اتوبان امام علی، تعیین حریم در محدوده جنوبی شهر تهران و ترخیص‌ واگن‌های خریداری شده توسط وزارت کشور و شهرداری،‌ تذکر داد.

او گفت: باید خط BRT‌ اتوبان امام علی به دلایلی از جمله غیرهمسطح بودن این خط و عدم دسترسی به آن، کم تردد بودن، ایجاد اختلال در حرکت خودروها در سایر خطوط، استفاده از خطوط این خط در سایر خطوط و تسهیل در سایر خطوط اتوبان، به ویژه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه که مردم به سمت بهشت زهرا در حرکتند جمع‌آوری شود.

دوستی در ادامه گفت: شهرداری باید با وزارت مسکن و راه و شهرسازی نسبت به تعیین حریم در محدوده جنوبی اقدام و نسبت به دریافت عوارض به دلیل ارائه خدمات اقدام کند. سالهاست خدماتی از قبیل آسفالت، جمع‌آوری زباله و فضای سبز به این نواحی ارائه می‌شود اما درآمدی به شهرداری پرداخت نمی‌شود. روستای زرنان ، مناطقی همچون فیروزبهرام، شمس‌آباد،‌ گلدسته، شهرک رسالت، شهرک زیتون از جمله مناطقی هستند که خدمت دریافت می‌کنند اما هیچگونه کنترلی توسط شهرداری در مورد آنها وجود ندارد، چرا که اگر زیر نظر شهرداری هستند باید عوارض دریافت کنند.

او همچنین درباره فاصله زمانی حرکت قطارها در مترو گفت: باید فاصله زمانی حرکت قطارهای مترو دو دقیقه باشد. اما متاسفانه به دلیل کمبود قطارها فاصله زمانی به چهار دقیقه رسیده است که این موضوع سبب ازدحام جمعیت شده، بنابراین از وزارت کشور و شهرداری خواستارم در خصوص ترخیص واگن‌های خریداری شده اقدام کند و آنها را به شرکت بهره‌برداری مترو تحویل دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: