نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

مرتضی عزتی - ديدگاهي در ايران امروز به صورت واقعي يا در سايه در بخش‌هايي از جامعه قدرت را در دست گرفته است كه مسوول به قهقرا بردن ايران است
دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 01
کد خبر: ۲۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

واکنش فانی به کارت زرد مجلس

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اظهارات برخی از نمایندگان مجلس درباره نداشتن صلاحیت سیاسی برخی مدیرانش گفت: تمام افرادی که در آموزش و پرورش مسوولیت گرفته‌اند موافقت وزارت اطلاعات را از طریق حراست آموزش و پرورش دارند و از مدیرانی که مشغول به کار شده‌اند دفاع می‌کنم.
تدبیر24: علی‌اصغر فانی درباره کارت زردی که مجلس شورای اسلامی به وی داده و اینکه آیا به عنوان وزیر آموزش و پرورش در انتصاب معاونان و مدیران خود استقلال عمل دارد؟ گفت: قانون اساسی این سوال را پاسخ داده است و استقلال قوا ایجاب می‌کند دولت در حد اختیاراتی که قانون اساسی داده، عمل کند.

وی افزود: همچنین مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان قوه مقننه باید در حد اختیارات خود عمل کند هرچند که آموزش و پرورش تعامل خوبی با مجلس دارد به طوری که یک روز در هفته دو تا سه ساعت در مجلس حضور می‌یابیم و با نمایندگان ارتباط خوبی دارم و هر سوالی که نمایندگان مجلس در خصوص آموزش و پرورش داشته باشند را پیگیری می‌کنیم ضمن آنکه یک روز در هفته نیز نمایندگان مجلس به وزارت آموزش و پرورش می‌آیند و موضوعات را مطرح می‌کنند.

فانی ادامه داد: تلاش آموزش و پرورش همواره بر این بوده تا در انتصابات نظر نمایندگان را تامین کند البته دولت جدید دارای خط مشی‌هایی است باید خط مشی‌های آن توسط مدیرانش عملیاتی شود و آموزش و پرورش نیز انتصابات خود را در همین راستا قرار داده و تا جایی که بتوانیم با سایر نهادها این موضوع را هماهنگ می‌کنیم.

فانی گفت: در انتخاب مدیران کل استان‌ها حداقل دو موضوع و ویژگی اصلی لحاظ شده است که داشتن حداقل مدرک تحصیلی فوق لیسانس و اینکه فردی که برای مدیرکلی استان انتخاب می‌شود باید پیش از این معاون، مدیرکل یا رییس یک شهرستان بوده باشد و این دو ویژگی را به عنوان شروط اولیه در نظر گرفته‌ایم و بررسی‌ها و مصاحبه و در نهایت استعلام وزارتخانه برای افراد نامزد این سمت صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: برخی از نمایندگان مجلس عنوان کرده بودند بعضی از مدیران صلاحیت سیاسی نداشتند در حالی که تصریح می‌کنم تمام افرادی که در آموزش و پرورش مسوولیت گرفته اند موافقت وزارت اطلاعات را از طریق حراست آموزش و پرورش دارند و از مدیرانی که مشغول به کار شده‌اند دفاع می‌کنم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: