بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 18
کد خبر: ۲۲۸۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
تحلیل لس آنجلس تایمز از فضای سیاسی ایران

محافظه کاران به حسن روحانی فشار می آورند

"حسن روحانی" رئیس جمهور ایران در هفته اخیر با فشارها و انتقادات محافظه کاران و حتی اصلاح طلبان روبرو بود که نسبت به افزایش قیمت ها و عملی نشدن وعده های انتخابی اش اعتراض کردند.
تدبیر24: روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در تحلیلی از فضای سیاسی ایران، به فشارهای دو جناح سیاسی کشور به رئیس دولت یازدهم اشاره کرد و نوشت که روحانی در میان این فشارها قرار گرفته است.

روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز با اشاره به عمر دولت یازدهم و فشارهای وارده به حسن روحانی و دولتش از سوی جناح های سیاسی کشور نوشت: با گذشت ۹ ماه از ریاست جمهوری، "حسن روحانی” خود را تحت فشار دو جناح اصلاح طلب و محافظه کار می بیند. این در حالی است که تلاش برای تغییرات سیاسی و بهبود مشکلات اقتصادی با چالش مواجه شده است.

لس آنجلس تایمز در ادامه می نویسد: روحانی در هفته های اخیر با انتقاداتی از جمله کمرنگ شدن وعده هایش درباره تقویت آزادی های سیاسی روبرو شده است. در این میان اصلاح طلبان و محافظه کاران به طور فزاینده ای نسبت به حل مشکلات اقتصادی ناامید هستند. مشکلات با افزایش نرخ بنزین که ناشی از تحریم های اقتصادی است خود را نشان دادند. روز جمعه نرخ بنزین تقریبا دو برابر شد و به ۲۲ سنت برای هر لیتر رسید. برای ایرانیانی که کمتر از ۲۰۰ دلار در ماه حقوق می گیرند این افزایش بر طبقه متوسط و کارگر تاثیرگذار خواهد بود.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، با نزدیک شدن به تاریخ اعلام نرخ جدید، هجوم به جایگاه های عرضه بنزین افزایش یافت که این اقدام با تدابیر امنیتی همراه بود تا از هرگونه اعتراض مشابه در دوره اول "محمود احمدی نژاد” جلوگیری شود. تاکنون هیچ گزارشی از ناآرامی نبوده ولی تا روز شنبه پلیس در سراسر کشور در پمپ بنزین ها مستقر بود.

لس آنجلس تایمز در ادامه می افزاید: معترضان هفته گذشته در خارج از دفتر رئیس جمهور خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند. این اعتراضات به دنبال گزارش درباره وقایع زندان اوین بود. اصلاح طلبان باور داشتند انتخاب روحانی که فردی میانه رو است، منجر به آزادی رسانه ها و زندانیان سیاسی خواهد شد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه با این ادعا که حامیان اصلاح طلبان روحانی و جناح محافظه کار، رئیس دولت یازدهم را مورد سرزنش قرار می دهند، می نویسد: محافظه کاران به روحانی برای بهبود وضعیت اقتصادی، کاهش بیکاری و اتخاذ موضعی محکم در مذاکرات هسته ای فشار می آورند. این در حالی است که روحانی حتی با اصلاحات اعمال شده، قدرت سیاسی برای فشار در راستای اعمال تغییرات را ندارد و در هفته گذشته مجلس، روحانی را به دلیل اجرا نکردن وعده هایش سرزنش کرد. روحانی معتقد است با مذاکرات هسته ای با قدرت های جهان مشکلات و تحریم های اقتصادی کشور کاهش می یابد. اگرچه جناح محافظه کار مدت زمان طولانی نسبت به مذاکره با قدرت های جهان از جمله آمریکا بدبین بوده است و احساس ناامیدی در میان میانه روها درباره تسلیم شدن ایران برای توقف تحریم ها دیده می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
1
2
محاتفظه کاران چشم دیدن پیشرفتهای دولت روحانی را ندارند.امان از مومن جاهل!!!تازه اگر مومن باشند.
نظر شما: