آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۲۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
نویدی قائدی

دليل ناكارآمدي اتوبوسراني در اهواز

در كلانشهر اهوازكه تعداد اتوبوس هاي فعال آن تقريبا يك سوم آنان است ساختار خطوط هم داراي مشكلات زيادي است كه بايد جهت ترميم و اصلاح آنان برنامه ريزي و اقدام عاجل بعمل آيد.
تدبیر24: از تعاريف اوليه خطوط اتوبوسراني بعنوان مهم ترين سيستم هاي حمل و نقل عمومي شهرهاي جهان مي توان به لزوم سريع و در دسترس بودن آنها اشاره نمود كه متاسفانه در شهر اهواز بدلايلي چند چنين امكاني فراهم نيست . اين موضوع سبب گرديده تا متوسط سرعت حركت ناوگان در خطوط پايين و از استانداردهاي جهاني فاصله زيادي داشته باشد . بطور مثال اگر شما بخواهيد از شرق اهواز به غرب يا شمال به جنوب و بالعكس سفري داشته باشيد بايد ضمن سوار شدن به دو اتوبوس قدري نيز پياده روي نماييد تا به مقصد برسيد . چنانچه متوسط زمان مسيرها 35 دقيقه باشد با احتساب زمان پياده روي حدود 90 دقيقه زمان شما فقط در مسير رفت يا برگشت سپري مي شود كه در مجموع 180 دقيقه خواهد شد كه زمان معقولي نيست .

اين فرضيات در صورتي است كه سر ايستگاه ها زمان انتظار بالاي 5 دقيقه نباشد ولي در شهر اهواز زمان هاي انتظار معمولا بين 15 الي 25 دقيقه متغيير است . پس مي توان گفت ويژگي سريع و در دسترس بودن كه مهم ترين اصل در سيستم هاي حمل و نقل عمومي است در شهر اهواز محقق نمي گردد و بدليل ناكارامدي آن نمي توان انتظار داشت با توجه به شرايط اقليمي خاص شهر اهواز مردم بنحو مطلوبي از اين سيستم استقبال نمايند .

در سيستم عبور و مرور شهر اهواز و برنامه هاي مهندسي ترافيك متاسفانه مسير هاي ويژه حركت اتوبوس يا اولويت هاي ديگري در نظر گرفته نشده و اتوبوسها مانند ديگر خودروهاي شخصي در معابر عمومي تردد مي نمايند و مستلزم گذراندن زمان هاي زيادي در ترافيك معابر مي باشند. نمونه آن در بلوار شهيد فهميده،خيابان آزادگان جنوبي قابل رويت است و تنها در خيابان امام شرقي خط ويژه حركت اتوبوس راه اندازي شده بود كه بدلايل نا معلومي حذف گرديد و اكنون خط سير ويژه قابل توجهي براي اتوبوس ها موجود نيست.

قابل ذكر است در كلانشهر هاي تبريز و شيراز با وسعت هاي عرضي كمتر نسبت به شهر اهواز هر كدام داراي حدود هزار دستگاه اتوبوس فعال مي باشند اما در كلانشهر اهوازكه تعداد اتوبوس هاي فعال آن تقريبا يك سوم آنان است ساختار خطوط هم داراي مشكلات زيادي است كه بايد جهت ترميم و اصلاح آنان برنامه ريزي و اقدام عاجل بعمل آيد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: