بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۲۹۸۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
روزنامه اصولگرای وطن امروز به قلم محمدسعيد قريب نوشت:

تزوير خاله خرس هاي حامي دولت!

موضع گيري عجيب و مشکوک مجموعه اي از رسانه هاي زنجيره اي هماهنگ با خارج از کشور درباره يک مستند دانشجويي که دست کم 4 ماه از اولين اکران رسمي آن در فضاي دانشگاه مي گذرد، گمانه هاي خطرناکي را مطرح کرد.
تدبیر24: منتقدین - نکته اول، توجه به اين موضوع است که فضاي کشور تا چه اندازه آلوده به بازي هاي کثيف عمليات رواني است. دوم، شدت تحريک پذيري برخي مسوولان است که در طرفه.. العيني با جوي که با سازنده آن نيز بيگانه هستند، همراه و همساز مي شوند. سوم، عدم توجه کافي به دامن زدن ضدانقلاب به اين موضوع بسيار ساده و معمولي است. به نحوي که مجموعه اي از رسانه هاي ضدانقلاب از لندن و لس آنجلس و هلند اقدام به انتشار نسخه اصلي مستند دانشجويي ياد شده کردند و در اين ميان کسي از داخل دست کم ابراز علاقه به پيگيري منشا اين بزرگنمايي بوقچي هاي دشمن نکرد. مگر اينکه باور کنيم رئيس جمهور روحاني بيش از ايران در لندن و لس آنجلس حامي دارد که براي عزت و عظمت و شوکت وي گريبان چاک مي دهند! اکنون که از التهاب خبري اوليه همزمان داخلي ها و خارجي ها فاصله گرفته ايم فرصت خوبي براي موشکافي علت هاست. بياييد بررسي کنيم در ايام مبارزه با پادوهاي رسانه اي غرب در ايران که وظيفه تحريک جامعه را برعهده داشتند، فرصت پايش کدام اخبار را از دست داديم.

الف- روز گذشته که فضاي غالب رسانه اي کشور در تقابل و تاييد مستند دانشجويي «من روحاني هستم» گذشت، 5 بند از توافق نهايي پيشنهادي غرب به ايران بر سر برنامه هسته اي کشورمان توسط انديشکده رند افشا شد. آنچه از بررسي اين بندها نصيب متخصصان و دلسوزان عزت و منافع ملي مي شد «آهي سنگين» بود از عن قريب بودن وقوع آنچه پيش بيني مي کردند. اگر افشاگري انديشکده رند در اين باره حقيقت داشته باشد، برنامه هسته اي صنعتي کشورمان که براي دستيابي به تک تک مراحل آن با مشکلات بسيار بزرگي دست و پنجه نرم کرديم به واسطه امضاي توافق نهايي، تبديل به «خاله بازي سمبليک هسته اي» خواهد شد. ديگر نه از غني سازي به حد لازم براي ورود به باشگاه هسته اي هاي جهان خبري هست و نه برنامه اي براي استفاده از اين انرژي پاک در فضاي صنعت کشور وجود خواهد داشت.

علاوه بر آن آب سنگين اراک نيز بناست به نحو برگشت ناپذيري تبديل به مرکز آب سبک شود. فردو نيز از کار خواهد افتاد يا حداکثر با بازرسي هاي هر روزه و مديريت پروژه غربي ها به نحوي بازمهندسي خواهد شد که کارآيي اي در يک برنامه هسته اي حقيقي و صنعتي نداشته باشد.

ب- سباستين کورتس اتريشي با ظاهر يک جوان خام اروپايي در قامت پيام رسان رژيم غاصب صهيونيستي در بحبوحه همين خبرسازي هاي غيرضرور و واکنش هاي پياپي به آن، وارد کشور شد و با شخص رئيس جمهور کشور ما ديدار کرد! نه اتريش در مناسبات جهاني صاحب جايگاهي است و نه ايران کشوري معمولي است. شانيت ابرقدرتي فرامنطقه اي چون ايران کجاي بازي با منافع ملي گم شده که کورتس اتريشي ابتدا به تل آويو سفر مي کند و پس از ديدار مفصل چهره به چهره با ليبرمن و شيمون پرز و باقي صهيونيست ها، مستقيم به تهران سفر مي کند و دست رئيس جمهور بلندپايه ايران را مي فشارد! شير خوابيده اش هم از خر بلند تر است! ديدار با همتاي ايراني کورتس کفايت نمي کرد؟!

ج- در شرايطي که عده اي بر آتش عمليات رواني هماهنگ اجرا شده در کشور بر سر يک مستند معمولي با منابع تاريخي بازنشر شده از سوي نزديک ترين افراد به حسن روحاني مي دميدند، نماينده ويژه انگليس در 1+5، «سايمون گس» وارد ايران شد!

آنچه در خبرگزاري هاي رسمي کشور از اين ديدار سرزده و تقريبا برنامه ريزي نشده ديپلمات ضدايراني انگليس ها بازتاب يافت، رايزني براي بالابردن سطح روابط ديپلماتيک دو کشور و زمينه چيني براي اعزام سفرا بود. اما کدام عاقلي است که کنجکاو نباشد از پيشنهادهاي احتمالي که نماينده انگليس بر سر ميز مذاکره هسته اي ايران، با خود به تهران آورده، مطلع شود؟

پس درگيرودار اين بازي رسانه اي بزرگ، سرخط هاي خبري مهمي که ارتباط مستقيم با پرونده منافع ملي و استقلال کشورمان دارند با برچسب درجه 2 مواجه شدند. اين اولين زنگ خطر بود! مورد بعدي انگيزه يابي رسانه هاي زنجيره اي در بزرگنمايي مستند «من روحاني هستم» و نقل قول هاي بي مورد مقامات ارشد کشور درباره آن است. بررسي موجز و عبوري همين رسانه هاي زنجيره اي در چند روز گذشته نشان از آن دارد که موضوع مهم رابطه ميزان محبوبيت دولت و عدم استقبال مردم از درخواست همکاري مکرر رئيس جمهور روحاني در پرونده انصراف از يارانه، دغدغه لاينحل و توجيه ناپذير آنها که در ظاهر خود را حامي دولت نمايش مي دهند، بوده است.

عاقل براي حل چنين مشکل بزرگي توصيه به درونگرايي و بازتوليد رفتارهاي مثبت در نحوه تعامل دولت و ملت مي کند و جاهل دست به دامان «حيله و تزوير» مي شود. تدبير اين بود که همه دوستداران دولت اعم از رسانه اي ها و مشاوران و مدعيان، در آستانه گفت وگوي زنده رئيس جمهور روحاني با مردم، شيوه برخورد صادقانه و درک موقعيت دشوار ملت در دست و پنجه نرم کردن با تورم و رکود را در پيش گرفته و به نوعي به مردم بفهمانند که «پيام شما را دريافت کرديم!» اشرافي گري نخواهيم کرد! من بعد براي درست و غلط دولت توامان کف نمي زنيم! به مردم دشنام نخواهيم داد و گرسنه و سائل و گدا و محتاج لقب نمي دهيم شان! کار جهادي را بر شعار حداکثري برتري خواهيم داد! با فساد سياسي و اقتصادي اطرافيان مان حتما برخورد مي کنيم! همسران مان را نصيحت خواهيم کرد تا مشي مبارزه با اسراف و حمايت از اقتصاد مقاومتي را در پيش بگيرند، نه «ترويج شوي لباس ميهماني» و «مولودي خواني به شيوه اشراف»!

اما تزوير متاسفانه اين بار هم بر تدبير پيشي گرفت و جوسازي براي «مظلوم» جلوه دادن رئيس جمهور در تقابل با يک گروه دانشجويي مونث خطرناک و خبيث(!) که به کتاب هاي خاطرات هاشمي رفسنجاني دسترسي داشته اند و چند گزارش قديمي تاريخي را هم مرور کرده اند به اوج خود رسيد!

حداکثر اين ماجرا مي توانست فرضا در صورت «دروغگويي» يک اقليت خطرناک مغرض مثل نحوه برخورد با ساير منتقدان به ورود شورايعالي امنيت ملي به ماجرا و شکايت و شکايت بري نزد قوه قضائيه و فرضا اتاق کوچک توليد و تدوين فيلم مذکور منجر شود! اما اين «خاله خرس» هاي مدعي دوستي با دولت ترجيح دادند محبوبيت رئيس جمهور مملکت را يکشبه به اوج برسانند. حال بايد ديد آيا با اين مانور گسترده رواني موفقيتي نيز کاسب شده اند يا خير!؟
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
4
2
برای من یک چیز عجیب است که: ! مستند من روحانی نیستم یک توهین بزرگ به رهبری انقلاب است؟! و رؤسای قوه قضاییه و اطلاعات چه راحت از کنار آن گذشته اند؟؟در طول این بیست سال گذشته سیاست گذاری کلان کشور , مسئله اتمی,وزارت ارشاد,وزارت اطلاعات با مشورت رهبری در هر دولتی به سرانجام و مجلس هم به آن رأی داده است. مذاکره ای انجام نشده که خارج از دیدگاه رهبری باشد.سئوال اینجاست که آقای روحانی کجای کارش خارج از چارچوب خواستگاه رهبری بوده که کشور را در پرتگاه نیستی قرار داده !!در حقیقت تهیه کنندگان این مستند غیر مستقیم به رهبر انقلاب توهین کرده اند و از خط قرمز که همانا رهبری است بشدت عبور کرده اند و باید پاسخگو باشند .مسئول پیگیری این قضیه, قوه قضاییه است و باید بدون هیچگونه اغماض آنرا پیگیری کند..
محمد نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
1
3
1- کدام دانشجو را شما سراغ دارید که به اسناد مجلس و بایگانی صدا و سیما برخی نهاد های دیگر این همه دسترسی دارذ/
2- چه کسی می تواند این همه حاشیه امن داشته باشد و هر چه میخواهد بنویسد ولو آنکه درست باشد.
3- اقای لاریجانی به صراحت بر دروغ بودن بخشی از اهم مطالب مورد اشاره فیلم اذعان کردند.
4- چه کسی به مذاکره در گوشی مسئولین نظام دسترسی دارد؟
5- آیا اگر در دوره قبلی چنین مستندی با فاصله 5یا 6 ماه از آغاز ریاست جمهوری می گذشت، صدای اعتراض گروه پایداری ها و حاج حسین عزیز ما گوش فلک را کر نمی کرد؟
mohsen from Munich
|
Germany
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
2
1
پادوهاي رسانه اي غرب در ايران ؟؟؟؟
هر کسی نقد کرد پادوی غربه ؟؟؟؟
پاسخ ها
شرقی
| Iran (Islamic Republic of)
Bayern Munich-تون باخت, اینجا غیظتو خالی می کنی؟؟؟!
نظر شما: