بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
الیاس حضرتی صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه اعتماد

درباره وقت انتقاد!

برخي تريبون ها و جريان هاي داخلي كه گويا از قبل رويكردهاي قبلي منتفع شده اند، در مخالفت با مسير مورد تاييد دولت و نظام از هيچ تلاشي فروگذار نيستند، حتي . . .
تدبیر24: برخوردهايي كه اين روزها با دولت روحاني رخ مي دهد، در نوع خود كم سابقه است. دولتي كه توانسته در پي راي قاطع مردم و پشتيباني هاي رهبري، يكي از موفقيت هاي برجسته سياست خارجي در سال هاي اخير را به دست آورد، به شكل نامنصفانه يي آماج حمله و هجمه درست در نقطه قوت خود است.

همزماني اين تخريب ها با گفت وگوهايي كه ماه هاست در جريان است تا براي ملت ايران به يك نتيجه روشن و قابل لمس برسد، نشان مي دهد كه دست هايي به كار افتاده تا شيريني پيروزي هاي ديپلماتيك را بر كام دولت و ملت تلخ كند. حال آنكه تجربه هاي گذشته نشان داده، هرگاه اجماع ملي پشت سر يك جريان حافظ منافع ملي قرار گرفته، بيشترين و بهترين نتيجه ها به دست آمده است. تجربه گرانسنگ سال هاي جنگ تحميلي بهترين مدعا در اين باره است.

همبستگي ملي و مردمي و اجماع همه گروه هاي سياسي درباره ضرورت حفظ كشور و جنگ براي وجب به وجب از خاك ميهن مان، سبب آن رشادت ها، پيروزي ها و حفظ كشور شد. در آن زمان، با وجود برخي انتقادها و پاره يي از رفتارها و اقدام هاي قابل نقد، حضرت امام هرگز اجازه نمي دادند جبهه هاي جنگ تضعيف شوند و پشتيباني همه جانبه ايشان از رزمندگان اجازه تحرك سياسي و تبليغاتي عليه دولت وقت و ارتش و سپاه را به شدت هر چه تمام تري گرفت و هر چند كه در مثل مناقشه نيست اما صحنه پيكار نظامي با دشمن، در اين سال ها به صحنه پيكار سياسي تبديل شده و به جاي كاربرد سلاح هاي سبك و سنگين، ابزارهايي سياسي، اقتصادي مانند تحريم ها در دستور كار قرار گرفته اند.

در چنين جنگ نابرابري، سياست خارجي دولت حسن روحاني و ديپلمات هاي باتجربه آن توانسته اند با پشتيباني و تاكيد رهبري كه سياست هاي كلان نظام را تبيين مي كنند، محاصره همه جانبه دشمن را بشكنند و قدرت تفكر و انديشه و مذاكره و نيت صلح طلبانه ايرانيان را براي همگان ثابت كنند، به شكلي كه بسياري از تحليلگران روابط بين الملل نيز اين درايت ايران براي حل مسائل في مابين و گام برداشتن در مسير مثبت را ستوده و خواستار پايان يافتن سوءنيت ها و گفتمان خصمانه عليه جمهوري اسلامي و مردم ايران شده اند.

با وجود اين موفقيت كه به نظر مي رسد به زودي با تداوم اين راه به توافق جامع و نهايي منتهي خواهد شد، برخي تريبون ها و جريان هاي داخلي كه گويا از قبل رويكردهاي قبلي منتفع شده اند، در مخالفت با مسير مورد تاييد دولت و نظام از هيچ تلاشي فروگذار نيستند، حتي لحظه يي درنگ نمي كنند تا مذاكره كنندگان با دست پر و پشتيباني همه جانبه داخلي بتوانند به اعاده حقوق ملت دست يابند، اين جريان ها، به جاي تقويت آنها راه را به اشتباه پيموده و در حساس ترين زمان ها دست به انتقاد همه جانبه از سياست خارجي كشور مي زنند و اين انتقادها، تنها ممكن است كه به تقويت جريان 1+5 در پاي ميز مذاكره بينجامد كه مدعي شوند مذاكره كنندگان ايراني «اجماع ملي» را پشت سر خود نمي بينند.

نقد و انتقاد البته هم حق همه هست هم جايز و واجب كفايي تا در همه زمينه ها راه بهتري براي كشور در پيش گرفته شود اما اگر هدف همين پيشرفت و يافتن راه هاي گشايش در وضعيت مملكت است، بايد به منتقدان توافق هسته يي گفت كه اندكي «صبر» برادر، آنچه اين روزها شما مي كنيد، نسبتي با اين انگيزه ها و نيت ها ندارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: