تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۲۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵

پروتزها تحت پوشش بیمه می‌روند

عضو هیأت مدیره انجمن ارتوپدی ایران گفت: قرار است از فردا بیمه‌ها هزینه استفاده از پروتزهای ارتوپدی را در بیمارستان‌های دولتی متقبل شوند.
تدبیر24: فریور لاهیجی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری کنگره سالانه ارتوپدی برگزار شد گفت: یکی از معضلات این حوزه بحث تجهیزات است به همین دلیل دولت تصمیم گرفته پس از 30 سال تجهیزات پزشکی ارتوپدی را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

وی ادامه داد: ما در تولید داخل توانمندی پوشش تمام خدمات ارتوپدی را نداریم چرا که تنوع تجهیزات ارتوپدی آنقدر وسیع است که از عهده پوشش کیفی و کمی آن برنمی‌آییم.

لاهیجی گفت: 7 شرکت تولید کننده تجهیزات ارتوپدی در کشور داریم که با افزایش قیمت ارز، کشورهای اروپایی و آمریکایی فرصت را به کشورهای هندی و چینی دادند و قیمت اعظم بازار در دست این کشورها قرار گرفت.

عضو هیأت مدیره انجمن ارتوپدی ایران ادامه داد: طبق دستورالعمل سالهای گذشته پزشکان ارتوپدی در بیمارستان‌های دولتی مجبور به استفاده از کالاهای ایرانی هستند و این در حالی است که هیچ شرکتی در ایران وجود ندارد که همزمان بتواند بیمارستان‌های متعددی را پوشش دهد.

لاهیجی افزود: سالانه 200 هزار تصادف و 18 هزار کشته در کشور ثبت می‌شود و سایر افراد در گروه مجروحان قرار می‌گیرد که به تجهیزات ارتوپدی نیاز شدیدی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه در کنار فعالیت مجاز شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده تجهیزات ارتوپدی، بعضی از کالاها به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود.

وی نسبت به افزایش قیمت تجهیزات ارتوپدی هشدار داد و گفت: قیمت تجهیزات ایرانی نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است و بیش از 70 درصد افزایش قیمت را نسبت به 4 سال پیش شاهد هستیم.

وی گفت: بیمه‌ها برای پروتزهای ارتوپدی متعهد می‌شوند که از فردا هزینه آنها را در بیمارستان‌های دولتی متقبل شوند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: