تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۲۳۵۵۲
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
بروز و ظهور تازه کفن پوش ها در خیابان های تهران

لشکر کشی خیابانی با کدام مجوز قانونی؟!

چرا این اعتراض ها به این سبک و سیاق درطول هشت سال دولت محمود احمدی نژاد هیچ بروز و ظهور میدانی نمی یافت؟

تدبیر24: امام خمینی(ره) : « غلط می کنی قانون را قبول نداری، قانون تو را قبول ندارد..»

پیر فرزانه انقلاب و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران همواره و در همه حال با لحاظ اقبال بی حد و حصر و پذیرش بی چون و چرای اوامرش، بر عمل به مر قانون و حرکت در مسیر قانون مداری تاکید و تصریح ورزیده و از همان آغازین روز انعقاد نطفه نظام جمهوری اسلامی بر این مهم تاکید ورزید. او که می توانست ساختار نظام را با یک دستور مطاع و مورد پذیرش اش تعیین و تبیین کند و از مقدس مآب های نا منعطف تا چپ های تنزه طلب و انتزاعی نگر هر کدام با نگرش های خود بر این امر اصرار و ابرام داشتند در برابر این نسخه پیچی ها ایستاد و قانون و رجوع به آرای اکثریت را در هر موضعی مقدم بر همه چیز دانست و حتی در بحبوحه روزهای طوفانی و پر تلاطم جنگ نیز نگذاشت که قانون بر زمین بماند.

پیر جماران با آن ژرف نگری مثال زدنی اش گویا روزهایی را می دید که عده ای در پناه عناوین مورد وثوق و اقبال جامعه از مدار قانون و قانون گرایی پا فراتر گذاشته و خود را ملاک تشخیص سره از ناسره می دانند و بدنبال هرج و مرج در روندهای رو به آرامش و تکامل جامعه هستند.

ساعتی پیش خیابان فاطمی در مقابل ساختمان وزارت کشور شاهد تجمع جمعی چند صد نفره بود که در اعتراض به وضعیت حجاب و پوشش جامعه به خیابان ریخته بوده و تجمع اعتراضی برقرار کرده بودند. تجمعی که به گفته استاندار تهران هیچ مجوز قانونی نداشته و مصداق بارز تخلف از حدود و ثغورهای قانونی بود

اینکه وضعیت حجاب در کشور ما مطلوب یا نا مطلوب است و یا اینکه راهکارهای اصلاح این وضعیت تابع چه سیاست ها و عملکردهایی است و اگر طیفی به این وضعیت اعتراض دارند باید چگونه نقطه نظرات خود را بیان کنند، بر اساس نقطه نظرات مختلف و سطح نگرش طیف ها و دسته های متفاوت و متکثر به این مقوله، مختلف و پر شمار بوده و با این وصف ملاک اصلی و فصل الخطاب در این زمینه مر صریح قانون است که اگر این نباشد به هرج و مرج و چند دستگی رهنمون خواهیم شد.

ساختار نظام جمهوری اسلامی تحت زعامت رهبر انقلاب و متولیان سه قوه شاکله یافته و قانون اساسی و قوانین موضوعه دایره شمول عملکردهای افراد مختلف جامعه را مشخص و تعیین کرده و قرار نیست هر کسی خود را ملاک قانون دانسته و صوت خود را از رهبر انقلاب و نهادهای قانونی فراتر برده و هل من مبارز بطلبد.

مضاف بر آنکه پدیده بد حجابی که خمیر مایه تشکیل این راهپیمایی اعتراضی است یک موضوع خلق الساعه و دفعی و آنی نیست و اگر به این وضعیت اعتراضی هست باید ریشه های آن را در پروسه ای بلند مدت دید و حال سئوال این است که چرا این اعتراض ها به این سبک و سیاق درطول هشت سال دولت محمود احمدی نژاد هیچ بروز و ظهور میدانی نمی یافت و اکنون به یکباره این جمعیت چند صد نفره و سازمان یافته احساس دغدغه کرده و لازم دیده اند که بر خلاف تاکیدات قانونی به میدان بیایند؟

آیا بد حجابی در تابستان سال 92 تا بهار سال 93 روندی شتابان و به یکباره گرفته که اکنون چنین جمع هایی نیاز به عرض اندام دیده اند؟ چرا این تجمعات که در دوران اصلاحات نمود داشت و هشت سال به کمای خود خواسته رفته بود به یکباره اکنون دوباره نضج می گیرد؟

طرفه آنکه چند روز پیش تر نیز منتقدین پر و پا قرص دولت به یکباره احساس دلواپسی کرده و تجمعی اعتراضی را در ساختمان لانه جاسوسی کلید زدند و این دومین اقدام هماهنگ در طول یک هفته اخیر است؟ آیا این روند هماهنگ جالب توجه و شایسته تامل نیست؟

چرا وقتی سپهرهای مختلف جامعه آرامشی موزون به خود گرفته و کشور در مسیر حل معضلات بیرونی و انسجام درونی نیل می کند به یکباره این تجمعات از سر گرفته می شود؟

مگر حضرت امام بر عمل بر روندهای قانونی تاکید موکد نورزیده و مقام معظم رهبری نیز در برهه های مختلف نسبت به اردوکشی خیابانی موضع گیری صریح نداشتند؟ آیا اینگونه اقدامات می تواند در راستای این رهنمودها باشد و از طرف دیگر منطبق بر مصالح عمومی کشور و نظام در شرایط حساس فعلی است؟

در نهایت باید گفت تصاویر انتشاریافته از این تجمع بخوبی نشان می دهد که تجمع چند صد نفره در شهری که جمعیت پانزده میلیونی دارد در اقلیت بودن این نگاه های افراطی و غیر قانونمدارانه را بخوبی هویدا می کند اما نکته اینجاست که اگر جلوی این حرکات غیر متعارف گرفته نشود بیم آن می رود که عده ای با دستمایه قرار دادن اینگونه اقدامات در راستای برهم زنی آرامش عمومی جامعه گام برداشته و به تکرار این فعالیت ها بپردازند و دستمایه بسط و تعمیق جنگ روانی علیه دولت و نظام را در عرصه های درونی و بیرونیبرای مغرضان فراهم کنند.

روندی که باید با حرکت در مسیر مقابله بی تعارف و منطبق بر قانون و برخورد قاطع از بسط و ترویج آن جلوگیری به عمل آمده و پرونده اینگونه اقدامات خودسرانه را برای همیشه به بایگانی سپرد. همگان نیک می دانیم که نیاز پیشرفت و توسعه کشور در همه وجوه حفظ آرامش و ثبات در عرصه های مختلف داخلی است و برای این مهم اینگونه اقدامات ایذایی و عرض اندام بی محابای مروجان فکری و عملی این رفتارها سم مهلک است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ایرج
|
United States of America
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
4
11
اینها ...هساند که جاده صاف کن ...اند
سمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
3
18
حالا شروع شد دیگه....
برا دکتر مون حاشیه بسازن .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America
آره والا! آدم و برق بگیره جو نگیره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
میخوان برا دولت روحانی مشکل تراشی کنند. معلوم نیست از چی ترسیدن یاد ...افتادن! یادمون میمونه کاراتون رو. با این کارا دولت روحانی هشت ساله میشه!
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
12
6
لابدتمام لشکرکشی خیابانی سال88 مجوزقانونیداشت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America
نه! مثلا اجتماع طرفداران احمدی نژاد که تو خیابون پیروزیشون رو جشن گرفتند و به بازندگان خس و خاشاک گفتند غیرقانونی بود! مثلا ها!
تازه اول عشق است
| Iran (Islamic Republic of)
طبق قانون اساسی اگر آشوبی درکار نباشد تظاهرات مشکل ندارد نه مثل یه مشت جلبک که یه مشت ادمو به کشتن دادن از خودی بگیر تا غریبه
تازه نگه راهپیمایی مردم سال گذشته برا نرخ ارز رو فراموش کردید که بدون مجوز بود ولی مشکلی نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
پس بدون آشوب اشکال نداره بیاییم تو خیابون بگیم ما میخواییم بی حجاب باشیم؟
یه سرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
15
8
سلام
کی گفته به خیابون اومدن چند تا چادری مجوز میخواهد ؟؟؟!
یه عده سال 88 کشور را به هم ریخته بودن و هر کاری میکردن و همین طرفدارهای آقای روحانی بودن که میگفتن خوبه!!! تازه الان هم که دنبال آزاد کردنشون هستند!!! عمرا!
سربازی در مسیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
7
8
سلام
این جمله امام خمینی را خوب اومدی!!!
اون موقع که طرفدارهای آقای ..... خیابونهای تهران به آتش کشیده بودن چرا کسی این جمله را یادش نبود؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America
حالا شما از اونا یاد گرفتید؟ بی هویتید دیگه! هر جا هوچی گری ببینید یاد میگیرید. سال 88 هم اگه شلوغ شد شماها آتیشش رو روشن کردید. فتنه گرید شماها میخوایید مردم رو به جون هم بندازید.
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
7
1
بدون مجوز؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
12
7
بله آقا
حجاب و عفاف و حیا چه اهمیتی داره؟
مهم اینه که امریکای عزیز از ما راضی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America
برو بابا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
احسنت
جواب این تدبیری ها رو باید اینطوری داد
یه سرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
10
5
سلام
کی گفته به خیابون اومدن چند تا چادری مجوز میخواهد ؟؟؟!
یه عده سال 88 کشور را به هم ریخته بودن و هر کاری میکردن و همین طرفدارهای آقای روحانی بودن که میگفتن خوبه!!! تازه الان هم که دنبال آزاد کردنشون هستند!!! عمرا!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America
با این کارا حواس مردم از کاراتون تو هشت سال گذشته پرت نمیشه. یادمون نمیره احمدی نژاد به نیروی انتظامی گفت کسی حق نداره به بی حجابها اعتراض کنه. همه خرابیها سرچشمه ش ... بود!
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
5
4
به خیابون اومدن یه عده برای ابراز نگرانی از وضعیت حجاب اشکال نداره..حالا بماند که باید مجوز داشته باشن..ولی وضعیت حجاب فعلی که مربوط به امسال نیس، سالای گذشته هم بوده ولی معلوم نیس این دوستان تو این سالا کجا بودن و کفناشونو تو کدوم صندوق گذاشته بودن؟؟
اینه که معلوم میشه علت اصلی حضورشون اصلا و اصلا ربطی به حجاب نداره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America
وایسا وایسا! چرا "بماند" که باید مجوز داشته باشند؟ مسئله همینجاست! شماها له کردید اون ملتی رو که سال 88 اومدن اعتراض به نتایج انتخابات! ....و با فتنه گر فتنه گر گفتنتون ...! حالا بماند که اینا مجوز ندارن؟
بیطرف
|
United States of America
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
0
6
ی میتینگ بیایید! بابا با این کارا وضعیت حجاب و عفاف درست نمیشه. این یک مسئله فرهنگیه نه نظامی! مسئله فرهنگی رو همون طور که دکتر روحانی گفتند مردم خودشون تو خودشون باید حل کنند. چطور هشت سال گذشته کسی یادش نبود بی حجابی داره گسترش پیدا میکنه؟ به روحانی که رسید آسمون تپید؟ بابا ولش کنید بنده خدا رو! به خدا خدا راضی نیست. این آدم خودش روحانیه. از شماها بیشتر احکام میفهمه. مردم فهمیدند شماها فقط سیاسی بازی میکنید. مشکل شما حجاب و عفاف زنان این سرزمین نیست شماها برای به قدرت رسیدن این هوچی گریها رو راه انداختید. هشت سال بهتون مزه کرده! تموم شد اون دوران که جولان میدادید. تموم شد و به فضل خدا دیگه تکرار نمیشه.
یک چادری
|
United States of America
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
1
7
من به عنوان کسی که از پنج سالگی و به اصرار خودم چادر سر کردم با این حرکتها مخالفم. اونقدر بد با مردم برخورد شده که تو خیابون کنار یک خانم بد حجاب مثلا که قرار میگیریم شروع میکنند با انواع حرکتها و حرفهای زشت به متلک انداختن و بی احترامی کردن. من هموطنانم و بخصوص زنان سرزمینم را دوست دارم و نمیخواهم که با آنها و با هم بد رفتاری کنیم ولی برخی یا اقداماتشون فقط مردم رو علیه هم تحریک میکنن. این مصداق فتنه انگیزی نیست؟ شما بگید! با بگیر و ببند میتوان تفکر انسانها را تغییر داد؟ اگر میشه پس تمام نظامهای دیکتاتوری باید موفق بوده باشند که میبینیم نیستند. خلاصه اینکه اگر راه ما حقه خود کلام حق میگه لا اکراه فی الدین. به زور نمیشه چیزی رو تحمیل کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
7
2
با همان مجوزی که شما و دوستانتون کشور رو به آشوب کشیدید !!!!
پاسخ ها
محمد
| United States of America
همه تون لنگه ی همید! سیاسی کار و سیاست باز! هدف برای همه تون وسیله رو توجیه میکنه. همینه که مردم حرفاتون و نمیپذیرن. کمی تامل کنید! بی تدبیری تا کی؟ شماها تا تیشه به ریشه... نزنید ول کن معامله نیستید.
ناشناس
| United States of America
اینم شد جواب؟!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
1
7
حجاب هم دستاویزی برای سیاست بازی
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
7
1
این تدبیر شما واقعاً بی تدبیر است کچلین آدین زلفعلی قویوبلار مگر این ایه قران را نمی دانی قوموا لله مثنی و فرادی- اف به کسانی که نفهمیدند خون شهید یعنی چه ؟
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
1
5
فکر کنم اینا تو تابستونای 8سال گذشته بیرون نمیومدند که حالا به فصل بهار این دولت گیر دادن(حجاب تو تابستان ها بدتر از فصل های دیگه است)
جوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
1
5
چرا در دولت احمدی نژاد از این راهپیمایی ها انجام نمی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟ افراطیون پا به رکاب تخریب دولت..........
ناشناس
|
Finland
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
0
1
زمان دولت قبل هم تجمع برای بد حجابی بود بیخود شلوغش نکنید
دارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
1
1
این پنجمین بار است تدبیر سانسور نکن !!!
پاسخ به آقای یک سرهنگ : جناب سرهنگ قاوندان ؛ 1 - کی گفته داشتن چادر مجوز ارتکاب تخلف قانونیه؟ . 2 - کی گفته دفاع قانونی از یک زندانی که نه ، بلکه یک محاصره شده ی بدون محاکمه ، خلافه ؟ 3 - کی گفته یک نفر بدون محاکمه باید تا ابد زندونی باشه ؟
نظر شما: