تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۲۳۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵

چرا هاشمی نمادصلح است

طی چند سال گذشته انواع بی حرمتی ها، توهین‌ها و افتراها به او انجام شد اما اجازه نداد فضای جامعه تند شود . . .

تدبیر24 : آیت الله هاشم زاده هریسی*- در اجلاس بین المللی سفیران صلح به تعدادی از هموطنان از جمله آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی نشان صلح اعطا شد؛ ممکن است برای جامعه این سوال پیش آید که ملاک‌های سفیران صلح برای اعطای نشان چیست؟ در پاسخ باید به مولفه هایی برای این انتخاب اشاره کرد. معمولا افرادی که در رابطه با صلح و محبت داخلی و بین المللی در میان مردم حضور داشته باشند فارغ از اینکه در چه گروه و دسته‌ای هستند می توانند گزینه‌ای مناسب برای این نشان باشند.

 فردی که به صلح، آشتی، حقوق شهروندی، صفا و صمیمیت احترام بگذارد و در واقع منادی صلح باشد می تواند این نشان را دریافت کند. اما اعطای این نشان درجه‌بندی‌های خاص خود را دارد و نشان ویژه‌ای که اعطا می‌شود در زمره بالاترین نشان‌هاست که به عنوان نماد صلح‌طلبی به مردم معرفی می‌شوند. چنین مراسمی در واقع بهانه‌ای است برای مطرح کردن صلح و دوستی در جهان و ترویج ارزش والای خدمت به انسان‌ها که یک امر خیر و مقدس نزد پروردگار است. منظور از صلحی که مطرح بود اسلامی و قرآنی است؛ صلح در قرآن یک امر کلی است که نهاد خانواده تا تشکل‌ها و جامعه بین‌المللی را دربر می‌گیرد. منطق قرآن صلح است و خداوند انسان‌ها را ابتدا به صلح دعوت می‌کند و سپس اگر صلح میسر نبود و درجات آن حاصل نشد نوبت به جهاد می رسد؛ جهاد زمانی مقدس می شود که راه صلح و آشتی بسته باشد.

هر امری باید در زمان خود صورت پذیرد و هر چیزی سر جای خود باشد؛ در زمینه روابط انسانی هم اصل اول و اساسی صلح است. خداوند در قرآن می فرماید‌ای انسان‌ها شما گام در قدم‌های شیطان نگذارید و پا به پای شیطان پیش نروید؛ منظور این است دیپلماسی‌های تند و تندروی‌ها از حرف‌های ساده و تهمت‌ها شروع و کم کم تبدیل به بگو مگو شده و به مشکلات عدیده‌ای تبدیل می شوند؛ این موارد گام شیطانی است نباید پا در گام شیطان گذاشت. اجلاسی که برگزار شد یکی دیگر از اهدافش این است این غباری که چهره اسلام را گرفته است بزداید و این دین را که براساس برخی تندروی‌ها دینی جنگ افروز و آیینی خطرناک جلوه شده است به صورت حقیقی و صلح‌طلب نشان دهد.

ما در کشورهای اسلامی جنگ‌هایی را می‌بینیم و قتل‌عام‌هایی در بین مسلمانان انجام می شود برای مثال یکی از گروه‌ها شیعه‌ها را می‌کشد و این امر را راه بهشت می داند؛ به همین علت اسلام هراسی ایجاد شده است. اما در چرایی اینکه از چه رو این نشان به آیت‌ا... هاشمی اعطا شد باید گفت هاشمی نشان داده است طرفدار صلح است و این را در مساله جنگ به اثبات رساند. طی چند سال گذشته انواع بی حرمتی ها، توهین‌ها و افتراها به او انجام شد اما اجازه نداد فضای جامعه تند شود و سعی کرد آب روی آتش این تندروی‌ها بریزد، این امر خودش نوعی صلح گرایی است و دریافت نشان ویژه صلح شایسته اوست.

*نماینده مجلس خبرگان

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
سمانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
0
2
برای شناخت هاشمی باید زمان را بررسی کرد تاریخ را ورق ورق جوید تا فهمید سیاست یعنی چه و هاشمی نیز.
سعیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
0
2
آقای هاشمی برای این نظام وانقلاب جونشونو گذاشتن بازهم پاش بیافته میذارن.
حامی سرسخت دکترروحانی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
0
2
خدا فقهایی چون آیه الله هریسی روحفظ کنه ایشون تواوج مظلومیت آیه الله نیزهمینطورجانانه ازایشان دفاع می کرد ودرحوادث88کلامی ناصواب برعلیه میرمظلوم نگقت.
الحمدلله که انقلاب به اهلش بازگشت.
"انقلاب به وحدت سه رکن مردم رهبری وهاشمی بسته است"
خداروشکرکه در24 خرداد انقلاب بااین وحدت بیمه شد
نظر شما: