بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۳۸۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴

استقبال لاوروف از نتایج همه‌پرسی

وزیر امور خارجه روسیه، واشنگتن و کی‌یف را مسئول عدم افشای نقشه راه اوکراین که توسط سازمان امنیت و همکاری اروپا ارائه شده، دانست.
تدبیر24: به نقل از صدای روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدارش به سام پوتسا، همتای اوگاندایی خود در سخنانی اظهار داشت: واشنگتن و کی‌یف نگذاشتند که نقشه راه اوکراین که توسط شورای امنیت و همکاری اروپا ارائه شده بود، علنی شود.

لاوروف درباره همه پرسی برگزار شده در دونتسک و لوهانسک گفت: حضور مردمی در این رفراندوم به رغم تلاش‌ها برای ممانعت از برگزاری آن بسیار بالا بود. گفته شده که حتی از شبه نظامیان افراطی، ارتش و سلاح‌های سنگین علیه غیرنظامیان استفاده شده است. همچین گزارش‌هایی از برخی تلفات در میان مردم داشته‌ایم.

لاوروف در ادامه افزود: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که توافقنامه شورای همکاری و امنیت اروپا باید هرچه سریعتر به اجرا درآید این بسیار زشت است که برخی در واشنگتن و کی‌یف مخالف انجام مذاکره در مناطق اوکراین هستند. به همین دلیل است که به رغم آمادگی ما نقشه راه آماده شده توسط رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا علنی نشد. این همچنین دلیل دیگری است بر شکست کی‌یف در درک لزوم انجام مذاکره با مردم خودش.

لاوروف گفت که شنیده ‌است وزیر امور خارجه اوکراین و جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفته‌اند انجام مذاکره در اوکراین بسیار ضروری است و در این مذاکرات باید آمریکا اتحادیه اروپا روسیه و کی‌یف حضور داشته باشند. طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد اوکراین نیز بر انجام مذاکرات ملی به همراه تحقیقات در مورد جنایت‌های صورت گرفته می‌باشد. من اطمینان ندارم که این طرح در آینده نزدیک به اجرا درآید اما معتقدم که بسیار ضروری است مذاکرات ملی براساس طرح‌های ارائه شده توسط رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا به اجرا گذاشته شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: این اقدام باید همزمان با انجام تحقیقات در مورد جنایت‌هایی که صورت گرفته انجام شود. همچنین باید نقشه راهی که توسط رئیس سوئیسی ارائه شده اجرایی شود. هیچ نشست جدیدی درباره اوکراین طرح ریزی نشده اما ما دوست داریم که تلاش‌ها بدون تاخیر و کوتاهی و براساس یک روند مشخص صورت گیرد. تلاش‌ها برای حل و فصل بحران اوکراین بدون مشارکت مخالفان دولت کی‌یف در این مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان نیز خواستار انجام مذاکرات مستقیم میان دولت کی‌یف و مخالفان شده‌اند.

لاوروف گفت: بدون مشارکت مخالفان رژیم در مذاکرات مستقیم راه حلی برای این بحران وجود ندارد و کسانی که من با آن‌ها صحبت کرده‌ام از جمله جان کری و اشتاین‌مایر خواستار اجرای اصول ژنو در انجام مذاکرات مستقیم میان جناح‌های اوکراینی شدند.

وی همچنین تاکید کرد که مسکو می‌تواند در حل و فصل بحران‌ها در آفریقا موثر باشد.

لاوروف گفت: ما حمایت فعالانه‌ای از تلاش‌های اوگاندا برای حل و فصل اختلافات و درگیری‌ها در آفریقا داریم اما شرایط در منطقه باعث نگرانی است و ما می‌توانیم در این زمینه موثر باشیم.

دیپلمات ارشد روسیه گفت: سال گذشته رئیس جمهوری اوگاندا به مسکو آمد و توافقاتی در آنجا صورت گرفت من معتقدم که دیدار کنونی بسیار به موقع بوده و می‌تواند در راستای اجرای توافقات به دست آمده موثر باشد.

از سوی دیگر کرملین اعلام کرد: روسیه از نزدیک روند رفراندوم دونتسک و لوهانسک را مورد نظارت قرار داده و به نتایجی که مردم این مناطق اعلام کرده‌اند، احترام می‌گذاریم.

در بیانیه کرملین آمده است: به رغم تلاش‌ها برای ممانعت در برگزاری این همه پرسی ما به استقبال گسترده مردم در پای صندوق‌های رای احترام می‌گذاریم و استفاده از زور علیه غیرنظامیان را که منجر به وقوع تلفاتی در این مناطق شده محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: مسکو به خواست مردم دونتسک و لوهاسنک احترام گذاشته و امیدوار است که اجرای نتایج این همه پرسی براساس روش‌های متمدنانه بدون اعمال خشونت و از طریق مذاکره میان نمایندگان کی‌یف، دونتسک و لوهانسک اجرایی شود. ما همچنین برای انجام چنین مذاکراتی از تمامی اقدامات میانجی‌گرانه از سوی سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز استقبال می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
0
یک موقع این همه پرسی نظامی زیر دل آقای لاورف نزنه ,پوتین که میگفت دسور داده این همه پرسی عقب بیفته چی شد !!نکنه فکر کرده جامعه جهانی را مثل خودشون هالو گیر اوردند. تحریم ها تا چند ماه دیگه که اقتصاد درب و داغون روسیه نای نفس کشیدن پیدا نکرد ببینیم لاوروف با زهم چهچه خواه زد..
نظر شما: