بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

نام طرح انتقال پایتخت طولانی‌تر شد

نایب رئیس کمیسیون شوراها از تغییر نام طرح انتقال پایتخت به « طرح بررسی ساماندهی و تمرکززدایی از تهران و چگونگی انتقال پایتخت سیاسی و اداری» خبر داد و همچنین این طرح به دلیل بار مالی به کمیسیون شوراها و امور داخلی بازگشت.
تدبیر24: در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه دستور کار امروز مجلس گزارش شور دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح انتخاب پایتخت مورد بررسی قرار گرفت.

کولیوند نایب رئیس کمیسیون شوراها در ابتدای گزارش این کمیسیون گفت: نام این طرح به طرح بررسی ساماندهی و تمرکززدایی از تهران و چگونگی انتقال پایتخت سیاسی و اداری تغییر کرده است تا در ضمن بررسی این طرح سوء تفاهم برای انتقال پایتخت ایجاد نشود.

وی همچنین گفت: شورای ساماندهی مسئولیت این طرح را بر عهده دارد و به آن رسیدگی می کند.

در ادامه بررسی این طرح مفتح نماینده تهران با پیشنهاد حذف 8 بند اول ماده 1 این طرح گفت: اخطار اصل 75 را به این طرح وارد می دانم و این طرح بار مالی دارد.

علاوه بر مفتح پورابراهیمی نماینده کرمان و توکلی نماینده تهران موافق با این اخطار اصل 75 قانون اساسی مبنی بر بار مالی این طرح بودند.

لاریجانی در پاسخ به این اخطار گفت: این اخطار را وارد می دانم و این طرح بار مالی دارد بنابراین این طرح به کمیسیون بر می گردد تا مشکل بار مالی اش حل شود.

وی افزود: اگر دولت موافق با این طرح است رسیدگی کند و موافقت خود را به صورت علنی و کتبی بنویسد تا مشکل بار مالی این طرح حل شود.

چندی پیش کلیات طرح انتقال پایتخت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و قرار بود در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی به جزئیات این طرح پرداخته شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: