بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱

جزئیات ثبت‌نام بلیت‌های مدت‌دار مترو

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران جزئیات ثبت‌نام کارت بلیت‌های یک‌ساله مترو و اتوبوس در تهران را تشریح کرد.
تدبیر24: ابولفضل قناعتی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، درباره کارت بلیت‌های یک‌ساله مترو و اتوبوس، اظهار داشت: بر اساس افزایش نرخ‌هایی که برای حمل و نقل عمومی اعلام کردیم مقرر شد کرایه‌ اتوبوس‌ها 20 و کرایه‌ بلیت‌های مترو 15 درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: جدا از بلیت‌هایی که شهروندان برای استفاده از مترو یا اتوبوس شارژ می‌کنند و مبلغی از آن‌ها کسر می‌شود، کارت بلیت‌‌های یک‌ساله برای اتوبوس، مترو و هر دوی آن‌ها به صورت مشترک تهیه شده است که یک بین 30 تا 35 درصد یارانه به آن‌ها تعلق گرفته و جنبه تشویقی برای استفاده هر چه بیش‌تر شهروندان از حمل و نقل عمومی دارد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: شهروندان با خرید یک کارت بلیت یک‌ساله برای مترو یا اتوبوس به مبلغ 80 هزار تومان می‌توانند تا سقف 120 هزار تومان از مترو یا اتوبوس استفاده کنند برای افرادی که برای ترددهای روزانه خود از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند نیز کارت بلیت‌‌های مشترکی در نظر گرفته شده که مبلغ آن 120 هزار تومان است و 150 هزار تومان در آن اعتبار وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که در گذشته کارت‌های یک‌ساله‌‌ای وجود داشت که برای شهرداری مشکلاتی ایجاد کرده بود، ادامه داد: تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در توضیحات خود اعلام کرد که شهرداری به اکثر شرکت‌های بخش خصوصی بدهکار شده بود زیرا بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد به دلیل این‌که کارت‌ها به نام اشخاص نبود از آن‌ها سوءاستفاده می‌شد و با توجه به این‌که سقفی برای آن تعیین نشده بود روزی چندین بار مورد استفاده قرار می‌گرفت.

قناعتی گفت: برای مدیریت کردن این موضوع تصمیم بر این شد که هر کارت به نام فرد متقاضی و با مدت و مبلغ معین (مانند کارت‌های بنزین) صادر شود. طبق بررسی‌های انجام شده اگر به صورت میانگین در طول روز از هر کارت 6 الی 8 بار استفاده شود برای استفاده یک‌ساله شهروندان جوابگو خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت tehran.ir به قسمت صدور کارت مراجعه و با درج اطلاعاتی مانند کد ملی و اسکن یک قطعه عکس برای کارت مورد نظر خود ثبت‌نام کنند. صدور کارت‌ها بیش‌تر از 2 هفته به طول نمی‌انجامد در عین شهروندان می‌توانند یک نشانی برای دریافت کارت به صورت پستی ارائه دهند یا نام یکی از ایستگاه‌های مترو را قید کرده و کارتشان را از آن ایستگاه دریافت کنند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه برای برخی اقشار تخفیف‌‌هایی در نظر گرفته شده است،‌ گفت: برای والدین و همسران شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا، کارت‌ها به صورت رایگان صادر خواهد شد همچنین به کارت ویژه منزلت 90 درصد تخفیف، کارت ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان 50 درصد تخفیف و کارت ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد 50 درصد تخفیف تعلق خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: