آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۲۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰

واردات بنزین ایرانی از امارات

با وجود مطرح بودن ادعای سرطان‌زا بودن ریفرمیت تولید داخل، قبل از تحریم بنزین، شرکت‌های "اینوک" و "ترافیک اورال" در امارات متحده عربی خریدار ریفورمیت پتروشیمی و نفتای پالایشگاه‌های ایران بودند که با ترکیب این مواد و تولید بنزین دوباره آن را به ایران صادر می کردند.
تدبیر24: در یک ماه اخیر شاهد اظهارنظرهایی از سوی برخی مسئولان محیط‌‌ زیست و صنعت نفت در زمینه آلوده بودن ریفورمیت تولیدی پتروشیمی‌ها هستیم.

این مسئولان مدعی هستند که ریفورمیت تولیدی پتروشیمی ها که با بنزین پالایشگاه ترکیب می شود موجبات ایجاد سرطان را در کشور فراهم کرده است اما پس از آنکه تولید ریفورمیت در واحدهای پتروشیمی کاهش یافت شاهد بهبود کیفیت هوا به خصوص در کلانشهری مانند تهران هستیم.

این در حالی است که همین محصول در سال‌های گذشته مشتریانی از سایر نقاط دنیا داشته و به خارج از کشور صادر می‌شده است. در همین ارتباط، مسعود میرکاظمی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی می گوید: "ریفورمیت" یک محصول میانی در برخی از واحدهای پتروشیمی با خوراک مایع است به طوری که قبل از آنکه این محصول به دلایل مختلف از جمله تحریم در داخل کشور مورد استفاده قرار گیرد به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات صادر می شد.

این گزارش اضافه می کند بارها مسئولان سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص صادرات ریفورمیت تولیدی پتروشیمی ها صحبت کرده بودند اما پس از آنکه صادرات بنزین به ایران تحریم شد و به دلیل وجود حجم زیادی از نفتا در داخل کشور، صادرات ریفورمیت متوقف و با نفتا و رافینیت تولیدی در پالایشگاه های داخلی ترکیب و مورد استفاده قرار گرفت.

در همین رابطه یک منبع اگاه در گفت‌وگو با فارس می گوید: شرکت های پالایشی مانند "اینوک" و "ترافیک اورال" خریدار ریفورمیت و نفتای تولیدی ایران قبل از تحریم بنزین بودند که با ترکیب این مواد و تولید بنزین، درواقع بنزینی را وارد کشور می کردیم که مواد اولیه آن را خودمان تامین و صادر کرده بودیم.

بنابراین به نظر می رسد مسئولانی که این محصول را سرطان‌زا می‌دانند باید به این سوال پاسخ دهند که چطور در حالی که این محصول سرطانزا بوده کشورهای حاشیه خلیج فارس - که با مشکلاتی از جمله تحریم دست و پنجه نرم نمی‌کردند - حاضر به خرید انبوه آن از ایران بوده‌اند؟
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: