بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳

بالون‎های گوگل جنجال می آفرینند

تدبیر24:این پروژه برای اولین بار در نیوزلند به اجرا درآمد و گوگل بالون‌های عظیم مجهز به اینترنت خود را در این منطقه به هوا فرستاد و در حال حاضر هم تصمیم دارد که این آزمایش را درکالیفرنیا تکرار کند.
تدبیر24:این پروژه برای اولین بار در نیوزلند به اجرا درآمد و گوگل بالون‌های عظیم مجهز به اینترنت خود را در این منطقه به هوا فرستاد و در حال حاضر هم تصمیم دارد که این آزمایش را درکالیفرنیا تکرار کند.

حتما در مورد پروژه عجیب و قریب گوگل از گوشه و کنار شنیده‌اید. این پروژه که "لون" نام دارد، ظاهرش به این شکل است که گوگل برای انجام آزمایش‌هایی، بالون‌هایی را به هوا می‌فرستد.

در واقع گوگل با بهره‌وری از این پروژه قصد دارد که اینترنت را به وسیله بالون به جهان فناوری ارائه کند.این پروژه برای اولین بار در نیوزلند به اجرا درآمد و گوگل بالون‌های عظیم مجهز به اینترنت خود را در این منطقه به هوا فرستاد و در حال حاضر هم تصمیم دارد که این آزمایش را درکالیفرنیا تکرار کند

در صفحه پروژه لون در شبکه اجتماعی گوگل پلاس گفته شده است که هدف از انجام این پروژه این است که محققان گوگل بتوانند در مورد روش‌های جدید مانند پنل‌ها و باتری‌های خورشیدی برای پیشرفت فناوری تحقیق کنند و همچنین این شرکت اعلام کرده زمانی که بالون‌ها بر فراز شهر "فرسنو" بوده‌اند، تداخلات سیگنالی هم وجود داشته است.

اما این پروژه گوگل تبعاتی را هم برایش در پی داشته است و برخی از کارشناسان مخالف این کارهای گوگل هستند و این مخالفت خود را به صورت یک انتقاد تند و تیز به شکلی علنی اعلام کرده‌اند.

از جمله این مخالفان می‌توان به آقای "بیل گیتس" اشاره کرد. رئیس شرکت مایکروسافت به صورت مستقیم از این پروژه نام برده و در مصاحبه‌ای که با مجله "بلومبرگ بیزینس ویک" داشته، اظهار کرده است که این فناوری آن‌قدرها هم مسئله حیاتی و ضروری نیست و مسلما کشورهای در حال توسعه با مشکلات مهم‌تری سر و کله می‌زنند و باید اولویت به گونه‌ای باشد که اول به مشکلات این کشورها رسیدگی شود.

البته باید به این نکته توجه کرد که اگر این کار را قرار بود شرکت مایکروسافت انجام دهد باز هم نظر آقای بیل گیتس همین بود یا در آن زمان از این پروژه به نوعی هم حمایت می‌کرد؟

به هر حال بیل گیتس گفته که فرض کنید شخصی به خاطر ابتلا به بیماری مالاریا در حال مرگ است و به آسمان نگاه کرده و این بالون‌های اینترنتی را می‌بیند. او اظهار کرده که نمی‌داند بالون چگونه قرار است به چنین فردی کمک کند و اطمینان دارد که هیچ وب‌سایتی هم پاسخی برای این سئوال ندارد.

 

او در ادامه اعلام کرده است که شدیدا به انقلاب در عصر دیجیتال اعتقاد دارد اما به نظرش در این زمینه باید یک اولویت‌بندی وجود داشته باشد و به عنوان مثال اتصال مراکز درمانی و مدارس در کشورهای کم درآمد به جهان مجازی به نظرش ضروری‌تر می‌آید.

انجمن اصلاح سطح آموزش و سلامت بیل گیتس تا به حال بیش از 2 میلیارد دلار به منظور ریشه کنی مالاریا و چیزی در حدود 1.5 میلیارد دلار برای مبارزه با ایدز سرمایه‌گذاری کرده است. بیل گیتس معتقد است که انجام برخی از پروژه‌ها بیشتر به رویای بلند پروازانه شرکت‌هایی برمی‌گردد که تنها به فکر بزرگ جلوه دادن نام خود و فعالیت‌های متفاوتشان هستند.

به هر حال شرکت گوگل به هیچ کدام از این انتقادها توجهی نداشته و به شکلی مصمم به کار خود ادامه می‌دهد. نام پروژه لون هم مانند "گوگل گلس" در فهرست پروژه‌های آینده شرکت گوگل قرار گرفته است و مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند فعالیت روی این پروژه در مراحل آغازین خود قرار دارد.

 

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: