بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۷۰۱۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
آیت الله هاشمی:

مردم حق دارند زندگی مناسبی داشته باشند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزایش اشتغال را ضرورت امروز جامعه دانست و گفت: زیبنده نظام ما نیست که جوانان، به خصوص تحصیلکردگان بیکار باشند.
تدبیر24: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی این مطلب را در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، معاون و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بیان کرد و افزود: مردم حق دارند که زندگی مناسبی داشته باشند و رونق اقتصادی موجب تقویت امید به زندگی در جامعه می شود.

وی ادامه داد: توجه ویژه به تولید و راه اندازی مجدد مراکز تولیدی که در دولت سابق تعطیل شده بودند، مشکل بیکاری را تا حدودی حل می کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اهداف تأسیس شهرک های صنعتی و توسعه آن در کشورگفت: گسترش شهرک ها در سراسر کشور براساس طرح آمایش سرزمینی بود که اگر با همان کیفیت و برنامه ادامه می یافت، شاهد مهاجرت به سوی کلان شهرها نبودیم.

هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: توجه به رشد بهره وری در اقتصاد، تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویت رقابت پذیری اقتصاد، ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استان ها و به کارگیری ظرفیت و قابلیت های متنوع در مناطق مختلف کشور که در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی آمده، برای شهرک های صنعتی و صنایع کوچک مهم است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام سهم تولید در یارانه ها را برای رونق اقتصادی کشور مهم و ضروری دانست و گفت: ظرفیت توسعه صنایع کوچک در ایران کم نیست و اگر محققانه به این مساله بپردازیم، بسیاری از مشکلات کشور حل می شود.

هاشمی رفسنجانی ابراز امیدواری کرد در دولت یازدهم به واحدهای تولید عنایت ویژه شود.

وی همچنین تعطیلی کارخانه ها را به دست شکسته وبال گردن اقتصاد کشور تشبیه کرد و افزود: افزایش اشتغال و کاهش تورم، ابتدایی ترین نتیجه راه اندازی کارخانه ها است و خانواده ها را از مصرف کننده یارانه ها، تبدیل به تولیدکننده در کشور می کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به تقاضای وزیر صنعت برای شرکت در همایش پنجاه سال تلاش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، گفت: هر کاری که از من برای رونق اقتصادی و تشویق مردم برای مشارکت در طرح های اقتصادی برآید، وظیفه خود می دانم انجام دهم.

در آغاز این دیدار محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت، گزارشی از سیر تاریخی و وضعیت موجود سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، مهمترین فعالیت ها و اقدامات سازمان در دولت تدبیر و امید، اهمّ برنامه های سازمان و شرکت های استانی در سال 93 و مهمترین چالش ها و موانع پیش روی سازمان ارائه کردند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
فردوس توسیوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
0
1
انشاا...
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
0
4
سلام. گفتن گفتن حساب نیست عمل کردن حسابه
بابا زعمل کاربرآید
عالم محضر خداست اما چرا در عمل باور نمیکنید
در محضر خدا قبول کنید عیسی به دین خودش و موسی به دین خودش
باور کنید که هرکس را در گور خودش میگذارند
تازه اول عشق است
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
0
3
حتما البته اگه دوستان با هلی کوپتر بیت المال نرن سد لتیان اسکس رو آب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
0
1
حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني " مدظله العالي"
نماينده نستوه مردم تهران در مجلس خبرگان و رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام

با اهداء سلام و تحيات؛
با احترام، به استحضار مي رساند:

١- آيت الله هاشمي شاهرودى نائب رييس محترم مجلس خبرگان در ششمين جلسه مشترك هيات رئيسه و رؤساى كميسيونهاى اين مجلس به تحليل تحولات جارى در عراق پرداخته اند كه مطالعه اين تحليل، قابل تأمل و توصيه است:

( http://www.irna.ir/fa/News/81215496/سایر_حوزه_ها/تحلیل_آیت_الله_هاشمی_شاهرودی_از_تحولات_عراق) .

٢- مطالعه و بررسي سه ضلعي مبناى تحليلي ايشان نشانگر آن است كه كانالهاى خبرى و كسب اطلاعات دريافتي وى آلود، غير پالا يش شده و شايد هم كاناليزه شده باشد، اما آنچه مسلم و محرز است، تحليل مشاراليه مغاير با حوادث و حقايق جارى در تحولات حادث شده عراق بوده و بنوعي اظهارنظر شخصي و برداشت خصوصي نسبت به خوراك دريافتي از اخبار و اطلاعات ارسالي به ايشان بوده است كه البته با توجه به جايگاه موقت رياست مجلس خبرگان در اين نشست به وى، اين شتابزدگي براى كسب تحليل از مشاراليه، جاى تأمل و بررسي ضد اطلاعاتي توسط دستگاههاى مسئول نظام دارد.

٣- برداشت هاى منبعث از اخبار و اطلاعات غير واقعي، منتج به ارائه تحليلي از سوى ايشان در اين جايگاه مهم گرديده كه متاسفانه در مقابل منويات و راهبرد مرجعيت حاضر در عراق و ضد خواست همگاني و وحدت ملي اينكشور قرار گرفته است.

٤- همانگونه كه خاطر عالي استحضار دارد، تحليل وقايع حادث شده در عراق نيازمند بررسي هاى اطلاعاتي در مدار اطلاعات راهبردى و در حيطه تخصصي حوزه امنيت ملي است. شتابزدگي در ارائه تحليل در حوزه تخصصي امنيت ملي و سياست خارجي توسط برخي از اعضاى محترم مجلس خبرگان و شخصيت هاى روحاني معزز و داراى عنوان و يا عضويت در بخشي از حاكميت، بدون كسب اطلاعات، علمي، رسمي و بررسي شده با توجه به گستره ارتباطات و اطلاعات در عصر كنوني، موجب بي اعتمادى و عدم اطمينان به سخنان اين قشر مرجع در افكار عمومي و مخاطبين عام و خاص خواهد شد. بنابراين، توجه به اين امر مهم، نيازمند عنايت بزرگان و خبرگان معظم است.

٥- از آنجايي كه مجلس خبرگان، يكي از اركان تعيين و نظارت بر قدرت و حكومت در ساختار قانوني نظام جمهورى اسلامي ايران است، اظهارات برخي از عناصر خاص در خصوص مجلس آتي خبرگان و همچنين انعكاس نظرات مراجع معظم نجف و قم نسبت به معظم له در انتخابات يازدهم رياست جمهورى و... كه قبل از به كما رفتن آيت الله مهدوى كني و وقايع حادث شده در كشور عراق بوقوع پيوست؛ انتخاب شتابزده حضرت آقاى شاهرودى براى رياست موقت مجلس خبرگان بدون حضور جنابعالي ( بعنوان عضو مؤثر خبرگان و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام) و حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاى دكتر روحاني ( بعنوان عضو خبرگان و رييس جمهور) در اين نشست، فرضياتي را در ذهن و افكار عمومي جامعه متصور نموده است كه نيازمند جمع آورى و بررسي اطلاعاتي توسط مراكز مسئول در نظام است. مراتب جهت استحضار ايفاد مي گردد.


دبير جمعيت اطلاعات ٣٦ ميليوني
٩٣/٤/٧
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
0
3
مردم حق ندارند ولی مهدی حق دارد
نظر شما: