بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸

نوبخت: تسریع در انجام 3 هزار پروژه‌‏ نیمه تمام

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‏‌جمهور با تاکید بر تسریع در اتمام پروژه‏‌های نیمه تمام گفت: تاکنون سه هزار طرح ناتمام در سطح کشور شناسایی شده است که دولت قصد دارد هرچه سریعتر از محل منابع موجود، طرح‏‌های ناتمام را تا پایان سال جاری و نهایتا تا سال آینده به بهره‏‌برداری برساند.
دکتر محمدباقر نوبخت در حاشیه مراسم افتتاح فاز دوم مجتمع فولاد امیرکبیر خزر با اشاره به اینکه براساس قانون محاسبات عمومی، هزینه‏‌های دولت باید به میزان درآمدهای حاصل شده‏ ای که به خزانه وارد می‏‌شود باشد، افزود: میزان 210 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه برای درآمدهای کشور دیده شده است که پیش‏‌بینی می‏‌کنیم تا پایان سال نتوانیم تمام این مبلغ را برای درآمدهای کشور استحصال و کسب کنیم بنابراین باید در پایان نیمه سال، برنامه‏‌های خود را نسبت به زمان باقیمانده سال جاری مشخص کنیم.

وی ادامه داد: مجریان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‏ جمهور توانایی دارند که از مکانیزم تخفیف در قانون بودجه استفاده کنند اما با توجه به قانون بودجه سال 92، امکان استفاده بیش از 10 درصد افزایش قیمت طرح‏‌های عمرانی وجود ندارد و این مسئله باعث می‏‌شود که اگر بخواهیم طرح‏‌های با اولویت ویژه را از محل کاهش اعتبار طرح‏‌های دیگر افزایش دهیم، این امکان تا سطح بیش از 10 درصد میسر نباشد که این میزان نیز تاثیرگذاری خاصی در روال کارها نخواهد داشت و از این رو برای رفع این مشکل در لایحه بودجه اصلاحی، اقداماتی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در اتمام پروژه‏‌های ناتمام خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از سه هزار طرح ناتمام در کشور شناسایی شده است که دولت قصد دارد با کسب مجوزهای لازم و با درنظر گرفتن شرایط کشور که به دلیل کاهش درآمدها، هزینه‏‌های آن نیز کاهش یافته است؛ هرچه سریعتر از محل منابع موجود، طرح‏‌های ناتمام را تا پایان سال جاری و نهایتا تا سال آینده به بهره‏‌برداری برساند.

نوبخت با اشاره به اقدامات صورت گرفته تصریح کرد: تاکنون چند مجوز برای افزایش منابع در ذیل سقف 210 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است که این اصلاحیه در اولین فرصت به مجلس شورای اسلامی تحویل داده می‏‌شود تا همانطور که در برنامه‏‌های صد روزه نخست دولت بیان شد، بتوانیم یکی از کارهای مهم دولت که شفاف‏سازی قانون بودجه سال 92 بوده است را قبل از 20 شهریور به انجام برسانیم.

وی ضمن اشاره به برنامه‏‌های مربوط به گسترش صنایع مادر در قانون بودجه سال 92 تصریح کرد: در لایحه اصلاحی بودجه کسب تعدادی مجوز پیشنهاد شده است که دولت این اختیار را می‏‌یابد تا برحسب اولویت طرح‏ها از تخفیفات استفاده کند. اگر موانع موجود برطرف شود قطعا در تخصیص منابع به واحدهای مادر و طرح‏های زیربنایی موثر که مانند لوکوموتیو بتواند واگن‏های مختلف را حمل کند، طرح‏های با اهمیت را در اولویت اصلی قرار خواهیم داد. این اختیار در دولت وجود دارد اما ذکر آن به تفضیل در لایحه اصلاحی بودجه 92 لازم نیست. همکاران بنده در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور این فرایند را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به تحرکات اخیر کشورهای غربی و عربی درخصوص سوریه خاطرنشان کرد: مسائل منطقه و بویژه سوریه برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت بالایی دارد و ایران به دقت تحولات منطقه و تصمیمات قدرت‏های بزرگ جهانی را در ارتباط با تاثیرگذاری در حوادث سوریه رصد خواهد کرد و در این راستا مواضع صریح و حق‏ طلبانه نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به پدیده‏ها و رخدادهای سوریه توسط وزیر امور خارجه کشورمان از طریق رسانه‏‌های جمعی به اطلاع همگان خواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: