بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 28
کد خبر: ۲۷۵۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰

خلافت اسلامی؛ توهم جدید داعش

پایگاه خبری روزنامه ابتکار روز سه شنبه نوشت در این راستا گروه تروریستی تکفیری که خود را دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) می خواند، همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان، اعلام کرد که در محدوده عراق و سوریه خلافت اسلامی تشکیل داده است.
تدبیر24:در بیانیه ای صوتی که بر روی صفحات اجتماعی قرار گرفته است، «ابومحمد العدنانی» که از او بعنوان سخنگوی داعش نام برده شده با این جمله که وعده الهی تحقق یافت، اعلام کرد که «ابوبکر البغدادی» به عنوان نخستین خلیفه اسلامی بر این کشور حکومت می کند.

وی همچنین با بیان اینکه جنگجویان داعش «مرزهای بت» را از میان برداشتند، گفت که این مرزها فقط بین کشورهای اسلامی فاصله ایجاد و خلافت اسلامی را تکه تکه کرده اند.سخنگوی داعش ادعا کرد:«خلافت اسلامی این گروه براساس روش های پیامبر گرامی و وعده های الهی عمل خواهد کرد».

العدنانی گفت: البغدادی بیعت امرا، فرماندهان، مجلس شورا و همه اعضای داعش را پذیرفته و از امروز او امام و خلیفه مسلمانان در هر مکانی است.وی افزود: از امروز نام های عراق و شام از دولت اسلامی در عراق و شام حذف می شود و در همه تعاملات و بیانیه ها تنها از نام دولت اسلامی استفاده می شود.

«ابوعمر الچچنی» از سرکردگان نظامی این گروه تروریستی تکفیری هم در سخنانی گفت: امروز خرسندیم در سقوط مرزهایی که طاغوت ها ایجاد کرده بودند و مانع نقل و انتقال مسلمانان در سرزمین های خود می شد، مشارکت داشته ایم.

وی افزود: طاغوت ها خلافت اسلامی را تکه تکه و آن را به کشورهایی مثل سوریه و عراق تبدیل و در آنجا براساس قوانینی که وضع کرده بودند، حکومت می کردند.

اما در واکنش به این ادعا سخنگوی ارتش عراق گفت که اعلام خلافت اسلامی داعش حامل پیامی است که طی آن گروه های مسلح تهدیدی برای تمامی کشورها هستند.

همچنین به گزارش سایت الخبر، ˈابو تراب المقدسیˈ، یکی از اعضای گروه داعش در صفحه شخصی خود در پایگاه ارتباط اجتماعی توییتر نوشت: مردم به خاطر لمس کردن سنگ های کعبه به مکه می روند و این اقدام به خاطر خداوند صورت نمی گیرد.

آن ها فقط بندگان سنگ ها هستند نه بندگان خدا، برای همین در صورتی که بخواهیم بعد از اردن به عربستان حمله کنیم، کعبه را ویران خواهیم کرد.

این فرد که هنوز صحت گفته هایش تایید نشده است، اعلام کرد که دستور ویران کردن و حمله به کعبه از سوی ابوبکر بغدادی، رهبر داعش صادر شده است.

پیشتر نیز داعش ساکنان شهر موصل را مجبور کرده بود تا یا با ازدواج دخترانشان و مشارکت در جهاد نکاح موافقت کرده یا 30 هزار دلار پول بپردازند.داعش همچنین این فتوا را صادر کرده بود ˈهر کس که داعش را دوست نداشته باشد، روزه اش قبول نیستˈ!



*واکنش ها به اعلام خلافت داعش

اما اقدام گروه تروریستی داعش در اعلام خلافت و معرفی خلیفه اول این گروه در عراق و سوریه، با واکنش شدید گروه های تروریستی و رقیب داعش رو به رو شده است.

به گزاش آسوشیتدپرس اعلامیه داعش در دیگر شهرهای سوریه با واکنش های منفی و حتی تمسخرآمیز رو به رو شده است.

گروه های شبه نظامی و رقیب داعش که در ماه های گذشته در شمال و شرق سوریه با این گروه جنگیده اند، ازجمله مخالفان خلیفه گری داعش هستند.

عبدالرحمن الشامی، سخنگوی گروه شبه نظامی موسوم به ارتش اسلام می گوید: گانگسترهای البغدادی در دنیای خیالی زندگی می کنند.

آنها توهم زده اند؛ می خواهند حکومت تشکیل دهند، اما سازه های تشکیل حکومت را در اختیار ندارند.

شما نمی توانید با چپاول، خرابکاری و بمب گذاری، حکومت تشکیل دهید.

الشامی که با فناوری اسکایپ، تماس تصویری از شرق منطقه غوطه برقرار کرده بود، اعلام خلافت داعش را جنگ روانی نامید و افزود مردم علیه این خلافت خواهند شورید.

ازسوی دیگر، در عراق که ارتش آفند گسترده ای را برای بازپس گیری مناطق تحت اشغال داعش آغاز کرده، اعلامیه خلافت، بخشی از برنامه اختلاف های فرقه ای و قومی در این کشور شمرده می شود.

حمید المطلق، نماینده سنی مذهب مجلس عراق، می گوید: این برنامه ای از پیش طراحی شده برای فروپاشی جامعه و ایجاد آشوب و آسیب های گسترده است.

این کارها به نفع ملت عراق نیست و تنها شکاف ها و اختلاف ها را افزایش می دهد،اما خبرهای رسیده از عراق حاکی از خشونت و آزار و اذیت تروریست های داعش علیه مردم و سایر ادیان است تا جایی که شبکه خبری المیادین طی گزارشی اعلام کرد که موسسات و نهادهای مسیحی در عراق از شورای امنیت سازمان ملل خواستند برای بررسی حملات گروه تروریستی داعش علیه مسیحیان در موصل، تشکیل جلسه دهد.به این درحالی است که رسانه های عراقی پیشتر از اعدام 4 زن مسیحی در این شهر خبر داده بودند، این چهار زن به علت سرپیچی از دستورالعمل های داعش در منطقه المنصور در موصل اعدام شدند.



*نخستین نشست پارلمان جدید عراق برگزار می شود

کشمکش سیاسی در کنار حملات و درگیری با تروریستی ها نگرانی مردم عراق را دوچندان کرده است همچنان رایزنی ها در مورد برکناری نوری المالکی و تشکیل دولت جدید ادامه دارد.

در حالی که قرار است امروز نخستین نشست پارلمان جدید عراق برگزار شود، ائتلاف الوطنیه به رهبری ایاد علاوی اعلام کرد که در این نشست مشارکت نخواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، حاتم حطاب، عضو ائتلاف الوطنیة عراق که ایاد علاوی، رهبری آن را برعهده دارد در گفت وگویی تاکید کرد: روند سیاسی در کشور تکرار همان اشتباهات گذشته است و تنها بر توزیع منصب ها از طریق سهمیه بندی تکیه دارد و منتظر تصمیمات کشورهای همجوار می ماند.

وی ضمن تاکید بر اینکه ائتلاف الوطنیه در نخستین نشست پارلمان مشارکت نخواهد کرد، از تمامی شرکای دیگر خواست در این نشست حضور نیابند.

براساس دستور صادره از دفتر ریاست جمهوری عراق، پارلمان جدید نخستین نشست خود را امروز برگزار می کند.

در همین راستا ابراهیم الجعفری، رئیس ائتلاف اتحاد ملی عراق بر لزوم مشارکت کارآمد در نخستین نشست پارلمان جدید تاکید کرد.وی در دیدار با عبداللطیف رشید و نجم الدین کریم، دو تن از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان که جلال طالبانی، رییس جمهوری عراق رهبری آن را برعهده دارد بر لزوم همکاری تمامی طرف ها در دولت جدید و لزوم حفظ وحدت ملی و مشارکت سازنده در نخستین نشست پارلمان جدید تاکید کرد.

از سوی دیگر گزارش ها حاکی از این است که ائتلاف اتحاد ملی احتمالا از میان عادل عبدالمهدی، احمد الجلبی و ابراهیم الجعفری یکی را به عنوان نامزد خود برای تصدی پست نخست وزیری معرفی می کند.

همچنین عدنان مفتی، عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد که این حزب در نشست فردای پارلمان شرکت خواهد کرد.

وی افزود: زمانی که نخست وزیر انتخاب شود ما باید برای انتخاب رئیس جمهور عراق با هم به گفت وگو و مشورت بپردازیم.

در همین راستا هیات سازمان ملل در عراق در بیانیه ای از تمامی نمایندگان و طرف ها خواست تا در نشست نخست پارلمان جدید حضور یابند،در این بیانیه تاکید شده است: تمامی رهبران عراق باید منافع ملت و کشور خود را بر هر چیز دیگری ترجیح بدهند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
0
0
لطفا

یه تحقیقی هم بکنید

که

این نجس ها چی مصرف میکنند که اینقدر توهم زاست

و جالبیش اینه که این قدر ماندگاری داره...!؟
نظر شما: