تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۲۸۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
مصطفی کواکبیان:

عزل و نصب وزرا جزو وظایف نمایندگان نیست

من فکر می‌کنم اهداف باندی پشت این قضیه وجود دارد.
تدبیر24: «مصطفی کواکبیان» دبیر کل حزب مردم سالاری، با اشاره به استیضاح وزیر علوم از سوی نمایندگان مجلس گفت: من سه نکته را عرض می‌کنم،نکته اول اینکه براساس «قانون اساسی» سوال پرسیدن حق نمایندگان است، اگر آقای فرجی دانا به شرح وظایف مربوط به وزارت خانه عمل نکرده باید مورد سوال گیرد نه اینکه از سوی نمایندگان استیضاح شود.

وی افزود: در خصوص عملکرد وزرا، سوال پرسیدن حق قانونی نمایندگان مجلس است، ولیکن عزل و نصب وزرا بر عهده نمایندگان نیست و وجاهت قانونی ندارد. متاسفانه بیشترین اعتراض نمایندگان به عزل است که چرا فلان فرد و یا فلان جریان سیاسی به کار گرفته شده است، که جزو وظایف آنان نیست.

دبیر کل حزب مردم سالاری در ادامه خاطر نشان کرد: نکته دوم این است حدودا 8 ماه از فعالیت وزیر علوم می‌گذرد، در این مدت عملکرد ایشان در خصوص شرح وظایف وازرتخانه به خصوص در بخش غیر دولتی آموزش عالی رویکردی بسیار مثبت بوده است. به همین دلیل اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی غیر دولتی از دکتر لاریجانی درخواست کردند که به اصلاح اقدام تعجب برانگیز نمایندگان پاسخ نشان دهند.

کواکبیان در ادامه تصریح کرد: نکته سوم این است، استیضاح کنندگان با متهم برخورد جناحی و سیاسی نکنند. من فکر می‌کنم اهداف باندی پشت این قضیه وجود دارد.

وی در پایان افزود: به نظر من، کلیات استیضاح فرجی دانا از سوی نمایندگان مجلس، جنبه قانونی و منطقی ندارد و برخوردها بیشتر جنبه حزبی و سیاسی دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
1
0
آقای کوکبیان آدم باید واقع گرایانه باشد
نه مثل شما پ...
نظر شما: