تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۲۸۹۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
اهالی انشقاق در پی جبران شکست با توسل به لیدر معنوی

پایداری چی ها در فکر بازگشت دوباره

جالب اینجاست اکنون گروهی نزد مصباح‌یزدی رفته تا برای رسیدن به گزینه اصلح رهنمود بگیرد که خود یکی از آغازگران انشقاق در اردوگاه اصولگرایی بود. در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم تصور می‌شد مصباح‌یزدی نقش یکی از . . .

تدبیر24 : پایداری‌ها با آیت‌ا... مصباح‌یزدی دیدار کردند. شاید این خبر آنچنان عجیب نباشد و جدید تلقی نشود اما زمانی جالب می‌شود که به اخبار 9شهریورماه مراجعه شود. تیتر آن روز این بود که «دست رد آیت‌ا... مصباح‌یزدی بر سینه پایداری‌ها». جبهه پایداری نیاز داشت تا پس از اتفاقات اخیر به دیدار رهبر معنوی خود بروند تا برای روزهای آینده برنامه‌ریزی کنند. جبهه پایداری شاید در آن زمان که تشکیل شد نگفت از سوی روحانی قم‌نشین هدایت خواهد شد البته بعدتر‌ها هم این را نپذیرفت اما کمتر کسی بود که باور کند آیت‌ا... مصباح نقشی در سازماندهی فکری این جریان ندارد.

مردانی از مدرسه حقانی هنوز او را به عنوان لیدر خود قبول داشتند و آنها همان مردانی بودند که به‌همراه مصباح به موسسه امام خمینی(ره) هم آمدند. شاید اعضای جبهه پایداری نسل جدید همان همراهان مدرسه حقانی باشند اما با ظاهری جدید. 8 شهریورماه بود که امیرحسین قاضی‌‌زاده، سخنگوی جبهه پایداری گفت: شورای مرکزی جبهه پایداری احتمالا روز چهارشنبه به دیدار آیت‌ا... مصباح می‌رود ولی چهارشنبه آمد و رفت و خبری از دیدار فرزندان پایداری با وی نشد. قاضی‌زاده علت لغوشدن این دیدار را عدم‌هماهنگی اعلام کرد و افزود: برای هماهنگی وقت دیگری با دوستان صحبت شده است.

وی از اعلام تاریخ این دیدار خودداری کرد و ادامه داد: هروقت هماهنگی‌های لازم انجام شد، خبر می‌دهیم. روزها گذشت و دیگر اعضای جبهه پایداری از دیدار با آیت‌ا... مصباح نگفتند تا اینکه روز دوشنبه این دیدار انجام شد. یک عضو شورای مرکزی جبهه پایداری پس از پایان آن جلسه گفت «در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری علاوه بر مروری بر فرآیند و نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بر نهادینه‌سازی گفتمان انتخاب اصلح تاکید شد.» جالب است که انتخاب اصلح موضوع اصلی جلسه جبهه پایداری بوده است یعنی دقیقا آنچه اصولگرایان مدت‌هاست در رسیدن به آن دچار مشکل هستند.

 نرسیدن به وحدت برای انتخاب اصلح مشکلی است که از سال‌های قبل یعنی همان زمان که به تدریج کرسی‌های قدرت را در دست گرفتند، به آن مبتلا شدند. جالب اینجاست اکنون گروهی نزد مصباح‌یزدی رفته تا برای رسیدن به گزینه اصلح رهنمود بگیرد که خود یکی از آغازگران انشقاق در اردوگاه اصولگرایی بود. در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم تصور می‌شد مصباح‌یزدی نقش یکی از بزرگان اردوگاه اصولگرایی را ایفا خواهد کرد و در راه پیروزی یکی از گزینه‌های اصولگرایان تلاش می‌کند که تصور اشتباهی بود چرا که او در ابتدا حمایت خود را از کامران باقری‌لنکرانی اعلام کرد و این درحالی بود که برخی اعضای جبهه پایداری حمایت از باقری‌لنکرانی را قبول نداشتند اما به احترام رهبر معنوی خود سکوت کردند. بعد از محرزشدن عدم تائید صلاحیت لنکرانی گزینه سعید جلیلی را در دستور کار قرار دادند که درنهایت هم توفیقی نداشتند. حالا گروه بازنده به سراغ آیت‌ا... مصباح رفته تا شاید مشی را تغییر دهد و بار دیگر وحدت اما این‌بار به‌معنای واقعی کلمه بر اردوگاه اصولگرایی سایه بیندازد هرچند احتمال این امر بسیار بعید می‌نماید.

فاطمه آلیا دیروز گفت: در جلسه با آیت‌ا... مصباح علاوه بر مروری بر فرایند و نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و لزوم اهتمام و فعالیت اعضای جبهه پایداری در کل کشور برای نهادینه‌سازی گفتمان انتخاب اصلح و نتایج حاصل در حوزه مبانی انقلاب اسلامی و اصولگرایی تاکید شد. نماینده مردم تهران ادامه داد: گرچه در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروزی ملموس و کوتاه‌مدت به‌دست نیامد ولی درحوزه مبانی انقلاب اسلامی تاثیرگذاری بسیاری انجام شد که با توجه به این موضوع توجه به انتخاب اصلح رویکرد قابل قبولی بود که اعضای جبهه پایداری در کل کشور آن را با اعتقاد پیگیری کردند. وی ادامه داد: با همین رویکرد آقای دکتر جلیلی با فعالیت چندروزه‌ای حدود 4میلیون رای بی‌شائبه و اعتقادی را کسب کرد. این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی همچنین با بیان اینکه در این جلسه آیت‌ا... مصباح‌یزدی علاوه بر طرح مباحث اخلاقی و اعتقادی شاخصه‌ها و عوامل انسجام تشکیلاتی را تبیین کرد، گفت که مزایا و آفت‌های تشکیلاتی نیز مورد بررسی قرار گرفت. آلیا ادامه داد: باتوجه به گفتمانی بودن فعالیت‌های جبهه پایداری طرح‌نامه فعالیت‌های فرهنگی نیز در این جلسه مورد تائید آیت‌ا... مصباح قرار گرفت.

طرح‌نامه‌ای که توسط کارگروه‌های مربوطه تعیین شده است. وی با بیان اینکه آیت‌ا... مصباح در این جلسه بر لزوم اولویت‌ قراردادن فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و گفتمانی تاکید کرد، افزود: در همین راستا مقرر شد طرح‌نامه فعالیت‌های فرهنگی در راستای ارتقای دانش مسائل فرهنگی و اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، تاریخی، تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی اسلامی و سایر سرفصل‌ها در حوزه مباحث گفتمان‌سازی در قالب کارگروه‌ها و جلسات برای تمامی اعضا تبیین شود چون این طرح‌نامه دارای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است. آلیا در پایان گفت که آیت‌ا... مصباح در این جلسه بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص محورها و مبانی وحدت بین نیروهای اصولگرا را تبیین کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
امیرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
5
8
اینا روشون میشه کار سیاسی بکنند؟
باربد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
6
4
کار سیاسی + چماق + غارت
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
2
4
مسممومیت شدید قم ناشی از این جماعت نا. . .,کج اندیش و ل. . . است.علمای سالم قم و نجف مامورند به پاکی . . . .حیف است آب به قم رود به هدر.تشنگی . . .خون اینها را پاک نکرده.
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
1
4
سیدجمال الدین اسد آبادی سال ها پیش گفته که در سفر به سرزمین های غربی اسلام ندیدم اما مسلمانی دیدم و در شرق اسلام دیدم و مسلمانی ندیدم. خداوند او را بیامرزد. ایشان اگر بودند امروز چه می گفتند؟ در غرب هنوز مسلمانی هست و آثار اسلام هم در حال نمایان شدن اما در شرق مسلمانی که نیست و آثار اسلام هم در حال کم رنگ شدن!
جالب است در ایران همه ادعای فرشتگی دارند و هر کسی مدعی مرجع تقلیدی است و انگار غیر ایرانی ، مسلمانی نیست. کاش هر چه زودتر صاحب عصر بیاید و ما را راحت کند.
پاسخ ها
سقراط
| Iran (Islamic Republic of)
بهتر است که به شما یاد آور شوم که طبق آیات کلام الهی , ایمان به همراه عمل صالح است که دارای ارزش میباشد . این که جوامع غربی دارای نظم هستند و در کار خودشان کم نمی گذارند به این معنا نیست که اعقاد به مواضع فکری صحیحی دارند , بلکه آنها دریافته اند که برای آنکه کارهای دنیوی اشان درست انجام شود و منافعشان در خظر نباشد باید اینگونه کارکنند . این به معنای رفتار اسلامی نیست و دیدگاه شما 100% غلط است . آنها اعتقادی به این مواضع اسلامی ندارند که این به منزله نبود ایمان است .
نظر شما: