تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 18
کد خبر: ۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵

راه رشد و کمال دختران امروز

حضرت زینب کبری(س) کسی است که در سن ۵ و ۶ سالگی وصی مادر شدند و به شدت مورد احترام پدر بودند و حضرت معصومه(س) که به نام کریمه اهل بیت(ع) ...
تدبیر24: رییس حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) گفت: دختران امروز امتیازات و امکانات بسیار زیادی در اختیار دارند.

 

فاطمه قرآنی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه خراسان، درخصوص ویژگی‌های دختران تصریح کرد: طبق آیه ۲۸ سوره فتح خداوند می‌فرماید: «ما پیغمبری را فرستادیم بر حق؛ این پیامبر دینی را آورد که بر تمام ادیان غلبه خواهد کرد»، این آیه آیه‌ای است که گذشته،‌حال و آینده را دربرمی‌گیرد.

 

رییس مکتب فاطمه‌الزهرا(س) تصریح کرد: حضرت زهرا(س) وقتی پدر بزرگوارشان وارد خانه می‌شدند به احترام پدر می‌ایستادند. از دختران برجسته دیگر، زینب کبری(س) است که جدا از صحنه کربلا جلوه خاصی در تاریخ دارد و رشادت‌های بسیاری از خود به جای گذاشته است.

 

وی در ادامه گفت: حضرت زینب کبری(س) کسی است که در سن ۵ و ۶ سالگی وصی مادر شدند و به شدت مورد احترام پدر بودند و حضرت معصومه(س) که به نام کریمه اهل بیت(ع) معروف هستند و روز دختر به نام ایشان مطرح شده است از دیگر دختران برجسته در تاریخ اسلام به شمار می‌روند.

 

قرآنی با اشاره به ماموریت خواهر حضرت موسی(ع) اظهار کرد: از منظر قرآن،‌ خواهر حضرت موسی(ع) دختر دیگری است که یاور مادر بود و مامور خاص الهی می‌شود تا موسی پرورش پیدا کند و خدمت‌گزار خانواده خود به خصوص مادرش بود.

 

نویسنده بانوی ملکوت در پاسخ به این پرسش که چه تفاوت‌هایی بین دختران امروز و گذشته دیده می‌شود، تصریح کرد: به دلیل فعالیت‌های اجتماعی‌ام در جامعه با اقشار مختلفی در تماس هستم، از جمله دختران و نسل جوان. دختران امروز امتیازات زیادی دارند و از امکانات زیادی برخوردارند.

 

وی ادامه داد: امروز در جامعه ما امکاناتی که در ۳۰ و ۴۰ سال قبل وجود نداشته وجود دارد اما بعضا دختران امروز نحوه درست استفاده کردن از آن را نمی‌دانند، اما به طور کلی راه رشد و کمال‌شان امروزه بیشتر از گذشته است.

 

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: در جامعه امروز حتی در مستمندترین خانواده‌ها هم امکاناتی پیدا می‌شود که ثروتمند‌ان ۵۰ سال قبل نداشتند. ما مدیون زنان عاقل، خدمتگزار و صبور گذشته هستیم.

 

قرآنی دلیل تاخیر ازدواج جوانان را سهل‌انگاری خودشان و خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: توصیه‌ام به دختران امروز این است که بلندپروازی را کنار بگذارند و عاقلانه‌تر فکر کنند و به هیچ قیمت امتیاز مادری را از دست ندهند.

 

وی در خصوص دلایل ضعف و سست شدن ایمان و کشیده شدن برخی جوانان به سمت غرب به چند نکته اشاره کرد و گفت: ریشه‌های زیادی وجود دارد، از جمله لقمه حلال و خانواده،‌ هم‌نشین،‌ فضاهای آموزشی، صدا و سیما و فیلم‌های تلویزیونی، همه اینها در سست شدن پایه‌های ریشه ایمانی انسان اثرات زیادی دارند.

 

نویسنده بانوی ملکوت تصریح کرد: انسان باید خودش فضاسازی کند تا همیشه بتواند ایمان خود را حفظ کند، به خصوص برای جوانان امروز هم‌نشینی که انتخاب می‌کنند بسیار مهم است زیرا اثرات زیادی بر شکل‌گیری شخصیت آنها دارد.

 

منبع:زنان پرس


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: