بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰

آخرین تلفات قایق پناهجویان ایرانی

به دنبال غرق شدن قایق تعدادی از پناهجویان ایرانی، افغانی و سریلانکایی در آب‌های اندونزی حداقل 15نفر کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تعداد قربانیان غرق شدن قایق حامل پناهجویان در آبهای اندونزی به 15 نفر رسیده و مشخص نیست که چه تعداد مفقود هستند.
رئیس تیم امداد و نجات اندونزی گفت: سه روز بعد از غرق شدن قایق دیگر ممکن نیست کسی زنده باشد و شرایط برای پیدا کردن اجساد آنها نیز مشکل است. با این حال ما یک بالگرد برای جستجو به نقاط مختلف اعزام کردیم.
بنا به گزارش‌های رسیده، در میان این 15 قربانی 6 نفر کودک هستند که یکی از آنها 18 ماهه است.
38 نفر از پناهجویان نیز از جمله چند زن توانسته‌اند با شنا کردن خود را به ساحل رسانده و نجات یابند.
به گفته پلیس اندونزی، پناهجویان اغلب از کشورهایی مثل سریلانکا، افغانستان و ایران بودند. هفته قبل نیز یک قایق دیگر حامل پناهجویان در نزدیکی آب‌های استرالیا غرق شد و تعدادی کشته شدند.
«کوین راد» نخست‌وزیر جدید استرالیا برای کاهش شمار پناهجویانی که از مالزی و اندونزی به سواحل استرالیا سفر می‌کنند طرح‌هایی را در دستور کار قرار داده است.
وی با رئیس‌جمهور کشور آفریقایی گینه نو توافق کرد، از این به بعد هر پناهجویی که خود را با قایق به سواحل استرالیا برساند به جزیره‌ای در گینه تبعید شود و در ازای آن مبلغی به دولت گینه پرداخت کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: