بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 28
کد خبر: ۳۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴

بوی دلار عامل دستگیری قاچاقچیان ارز

دانشمندان با استفاده از رایحه خاص اسکناس دلار دستگاهی اختراع کرده اند که مانند سگ های موادیاب، بوی دلار را استشمام می کند و مانع قاچاق میلیون ها دلار از مرز آمریکا به مکزیک می شود.
تدبیر24: شیمیدانانی که موفق به کشف رایحه دلار آمریکا شده اند، یافته های خود را در اجلاس انجمن شیمی آمریکا ارایه کرده اند.

دکتر جوزف استتر سرپرست گروه مهندسی KVG می گوید: ما متوجه شدیم که ضرابخانه آمریکا از مواد طبیعی متنوعی در ساخت اسکناس دلار استفاده می کند که منجر به متصاعد شدن رایحه منحصر به فردی می شود و می توان آن را ظرف مدت یک دقیقه شناسایی کرد.

این محققان موفق به ساخت دستگاهی کوچک و دستی به نام BCDB شده اند که به ماموران گمرک کمک می کند رایحه دلار را ردیابی کنند.

پلیس گمرک آمریکا اعلام کرده که سال گذشته 106 میلیون دلار اسکناس که اغلب حاصل از قاچاق مواد اعتیادآور است، از قاچاقچیان ضبط کرده است.

با این وجود، طبق آمارها سالانه حدود 39 میلیارد دلار اسکناس از آمریکا به مقصد مکزیک قاچاق می شود.

در حال حاضر، پلیس از سگ برای شناسایی اسکناس های قاچاق استفاده می کند اما فرآیند تربیت چنین سگ هایی زمان بر و پرهزینه است.

بر همین اساس، وزارت کشور آمریکا از محققان و گروه های علمی خواسته بود وسیله ای بسازند که بتواند اسکناس دلار را در چمدان ها و خودروهایی که از مرز رد می شود، ردگیری کند.

دستگاه جدیدی که اکنون ارایه شده می تواند پاسخی بر این نیاز گمرک آمریکا باشد اما پیش از بکارگیری در مرزهای این کشور ابتدا باید مراحل آزمایشی دیگری را طی کند.

این دستگاه باید قابلیت ردیابی اسکناس های مختلف دلار در شرایط گوناگون را داشته باشد و ماموران گمرک بتوانند آن را به راحتی حمل کنند.

منبع:بی بی سی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: