بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 28
کد خبر: ۳۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

رتبه ایران در تولید علم در سال 2014

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اعلام کرد: ایران با تولید 25 هزار و 217 مقاله در سال 2014 رتبه 15 تولید علم جهان را به خود اختصاص داده است.
تدبیر24: جعفر مهراد روز شنبه اظهار کرد: در حالی که دانشگاه ها تعطیلات تابستانی را می گذرانند اما آزمایشگاه های دانشگاه های کشور برای انجام تحقیقات علمی به ضرورت پرداختن به پژوهش های تحصیلات تکمیلی دایر است.

وی افزود: در تعطیلات تابستانی اعضای هیات علمی این فرصت را دارند که مطالعات خود را به مقالات علمی تبدیل و در مجلات معتبر بین المللی چاپ و منتشر کنند.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی گفت: پایگاه استنادی اسکوپوس که دومین پایگاه استنادی معتبر جهان است تا 17/5/1393 (برابر با 17 اوت 2014 ) که فقط 8 ماه از سال میلادی سپری شده است 25 هزارو 217 مقاله از دانشمندان و پژوهشگران ایران را در این پایگاه ثبت و نمایه سازی کرده است.

وی ادامه داد: ایران با تولید این تعداد مقاله رتبه 15 تولید علم جهان را به خود اختصاص داده است.

این مقام آگاه در حوزه تولید علم دانشگاه ها گفت: رتبه ترکیه که یکی از کشورهای نوظهور علمی در منطقه و در بین کشورهای اسلامی است با تولید 22 هزارو 311 مدرک رتبه 19 شده است.

مهراد خاطر نشان کرد: به طوری که می بینیم دراین بازه زمانی ایران بیش از 2906 مدرک بیش از ترکیه تولید کرده است.

وی اظهار کرد: رتبه اول مربوط به آمریکا است. این کشور در بازه زمانی یاد شده 324879 مدرک تولید کرده است. رتبه های دوم تا پنجم به کشورهای چین، انگلستان، آلمان و ژاپن تعلق دارد. این کشورها به ترتیب 266558 مدرک، 94706 مدرک، 85888 مدرک و 66655 مدرک تولید کرده اند.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز عنوان کرد: کشور هندوستان به عنوان یک کشور نوظهور علمی رتبه ششم تولید علم جهان را با تولید 64756 مدرک به خود اختصاص داده است. کشورهای فرانسه، ایتالیا، کانادا و اسپانیا نیز به ترتیب در جایگاه هفتم تا دهم تولید علم جهان نشسته اند.

استاد علم سنجی کشور اظهار داشت: کشورهای استرالیا، کره جنوبی، برزیل و هلند به ترتیب در این بازه زمانی تعداد 46164 مدرک، 42848 مدرک، 32583 مدرک و 30789 مدرک تولید کرده اند.

سرپرست ISC گفت: بعد از ایران که در حال حاضر رتبه 15 تولید علم جهان را در دست دارد، روسیه با تولید 24495 مدرک، تایوان با تولید 22746 مدرک و سوئیس با تولید 22743 مدرک به ترتیب رتبه های 16، 17 و 18 را از آن خود کرده اند.

وی ادامه داد: ترکیه نیز بعد از این کشورها حائز رتبه 19 تولید علم جهان است و سوئد نیز با تولید 20158 مدرک در جایگاه 20 تولید علم جهان نشسته است.

مهراد گفت: روزهای اخیر افرادی که اطلاعات موثقی از روش گزارش تولید علم در اختیار ندارند از تنزل تولید علم ایران گفت و گو می کنند در حالی که ایران در حال حاضر رتبه 15 تولید علم جهان را در اختیار دارد ممکن است در ماه های آینده وضعیت متفاوتی داشته باشد و این متفاوت بودن امری کاملا طبیعی است و نشانه تنزل نیست.

وی افزود: علت آن تکمیل شدن آمار تولید علم و قرار گرفتن کشورها در موقعیت طبیعی تولید علم است. این مورد در سال های قبل نیز وجود داشته که آمارهای آن سال ها نیز بر اساس این استدلال کاملا موثق و طبیعی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: