نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

مرتضی عزتی - ديدگاهي در ايران امروز به صورت واقعي يا در سايه در بخش‌هايي از جامعه قدرت را در دست گرفته است كه مسوول به قهقرا بردن ايران است
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 04
کد خبر: ۳۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵

آمانو با صالحی دیدار و رایزنی کرد

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی عصر امروز (یکشنبه) با علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی دیدار و درباره همکاری های ایران و آژانس در زمینه هسته ای، با وی رایزنی کرد.
تدبیر24: یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که شب گذشته (شنبه) در راس هیاتی و به منظور گفت و گو با مقامات ایران وارد تهران شد، عصر امروز با علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت و گو کرد.

یوکیا آمانو برای دومین بار در یکسال گذشته و از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به تهران سفر کرده است.

دلیل اهمیت این دور از سفر آمانو به تهران تعدد و سطح دیدارهای مدیرکل آژانس بین المللی با مقامات جمهوری اسلامی ایران است.

وی ظهر امروز (یکشنبه) با حسن روحانی رییس جمهوری دیدار و گفت و گو کرد و این بالاترین سطح دیپلماتیک گفت و گوها بین ایران و آژانس انرژی اتمی از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم است.

صبح امروز نیز یوکیا آمانو با محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه دیدار و گفت و گو داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آژانس به عنوان تنها نهاد دارای صلاحیت بین المللی در موضوع هسته ای تاکید کرد.

آمانو در آبان 1392 نیز به ایران سفر و با مقام های ارشد کشورمان دیدار و گفت و گو کرد و این دومین سفر وی طی یکسال گذشته است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی هدف این سفر را پیشبرد گفت و گوها و همکاری های آژانس و ایران اعلام کرده است.

رضا نجفی نماینده و سفیر دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره این سفر گفته بود که در سفر قبلی آمانو با توجه به فرصت کم امکان ملاقات مدیرکل آژانس با رییس جمهور ایران فراهم نشد اما در این سفر، دیدار دو طرف برای روز یکشنبه تنظیم شده است.

نجفی افزود:در جریان ملاقات فردا مدیرکل آژانس، انتظارات جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطوح به آژانس بین المللی انرژی اتمی منتقل خواهد شد.

به گفته نماینده دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی ،آمانو در قالب چارچوبی برای همکاری که سال گذشته میان ایران و آژانس امضا شد، به ایران سفر کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: