ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 29
کد خبر: ۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰

سینمای ایران جهانی میشود؟

علیرضا داوود نژاد به خبرنگار سینمایی برنا گفت: اصلی ترین موضوعی که سینمای ایران با آن دست به گریبان است نداشتن بازار قانونمند و به قاعده است. یعنی کمبود ظرفیت های‌نمایش، سرقت و قاچاق نمایش های غیر قانونی فیلم های ایرانی. 

وی در ادامه افزود: عمده کسانی که در نمایش خانگی فیلم می‌بینید نسخه هایی است که به طور غیر قانونی تکثیر شده است و این امر به شدت بازار نمایش خانگی را متزلزل کرده است. 

کارگردان فیلم سینمایی «مرهم» همچنین گفت: عمده ترین گردش مالی در بازار سیاه اتفاق می‌افتد که باعث می‌شود حاصل فروش به سمت صاحب فیلم نرسد.   هتل‌ها، اتوبوسرانی‌ها، فرودگاه‌ها و نهادهایی از این قبیل زمانیکه می‌خواهند فیلم های ایرانی را نمایش دهند دی وی دی این فیلم ها را می‌خرند در حالی‌که آن‌ها باید بدانند این فیلم‌ها حقوقی دارند که باید خریداری شود. 

وی یادآور شد: مشکل اصلی امروز بازار ناامن و از هم پاچیده سینما است فکر می‌کنم قبل از هر کاری باید به این وضعیت سر و سامان داد. 

داوود نژاد درباره نمایش فیلم ها به صورت دیجیتال نیز توضیح داد: طبیعی است که به مرور زمان ابزارهای جدید وارد سینما می‌شود و نمی‌توان جلوی آن‌ها را گرفت. تکنولوژی های جدید با خود فرصت ها و تهدیدهایی را به همراه می‌آورد. بنابراین ما باید آماده باشیم که این ابزارها را به خوبی بشناسیم و با تاثیراتی که در زندگی فردی و اجتماعی ایجاد می کنند آشنا شویم و بر پایه این شناخت ابزارها را به سمتی مدیریت کنیم که به مصلحت باشد. 

وی همچنین خاطر نشان کرد: ما همان قدر که با بومی و ملی شدن سینما در داخل فاصله داریم به همان اندازه هم سینمای ایران با جهانی شدن فاصله دارد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: