ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۳۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

کاهش 10درصدی تلفات جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 59 درصد تلفات جاده ای کشور در زمان وقوع تصادف رخ می دهد.
تدبیر24: داود کشاورزیانˈ روز چهارشنبه در بجنورد اظهار کرد: برای کاهش تلفات در تصادف رانندگی، تفاهمنامه همکاری با جمعیت هلال احمر برای استقرار امدادگران در جاده های کشور منعقد شده است.

وی اضافه کرد: براساس این تفاهمنامه امدادگران جمعیت هلال احمر می توانند از 560 راهدارخانه فعال در جاده های کشور استفاده کنند.

رییس سازمان حمل و نقل و راهداری ادامه داد: در سال جاری هدف گذاری برای سوانح رانندگی، کاهش 10 درصد تلفات در سطح جاده های کشور است.

کشاورزیان اظهار کرد: این برنامه در سال گذشته به طور کامل محقق نشد و موفق به کاهش شش درصدی تلفات شدیم که امسال به دنبال تحقق کامل این برنامه هستیم.

وی هوشمندسازی ایمنی جاده ها را مهم ترین برنامه سازمان حمل و نقل و راهداری کشور اعلام کرد.

به گفته وی، طبق تفاهمنامه بین وزارتخانه های راه و شهرسازی و ارتباطات و فن آوری اطلاعات در سال های گذشته، تمام مسیرهای کشور زیر چتر دیتا قرار دارند و برای نصب دوربین نظارت تصویری مشکلی وجود ندارد.

وی نگهداری از راه ها و ابنیه را مهم ترین وظیفه سازمان حمل و نقل و راهداری کل کشور دانست اظهار کرد: برای تحقق این امر و نگهداری 210 هزار کیلومتر از مسیرهای کشور به شش تا هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کشاورزیان بیان کرد: تامین این میزان اعتبار دشوار است اما سازمان حمل و نقل و راهداری در هر شرایطی خود را ملزم به نگهداری جاده ها می داند.

رییس سازمان حمل و نقل و راهداری درباره قرار گرفتن راهداری در فهرست شغل های سخت و زیان آور گفت: تاکنون این اقدام پیگیری نشده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: