بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹

نشان هول وک برای فیزیکدان ایرانی

رامین گلستانیان، فیزیکدان ایرانی و استاد دانشگاه آکسفورد، برنده نشان ˈهول وکˈ از انجمن های فیزیک انگلستان و فرانسه شد، این یکی از مدال های معتبر جهانی در این رشته است.
تدبیر24: نشان Holweck، از جوایز عمده جهانی در رشته فیزیک است که هر سال در انتخاب مشترک انجمن فیزیک انگلستان و انجمن فیزیک فرانسه به یک فیزیکدان می رسد.

این نشان که جایزه نقدی هم به همراه دارد، یکی از چهار مدالی است که دو انجمن یاد شده به فیزیکدانان می دهند و به طور چرخشی به پژوهشگرانی داده می شود که در انگلستان و فرانسه مستقر هستند.

بر اساس اعلام انجمن های فیزیک انگلستان و فرانسه، این نشان به دلیل نقش پیشتاز رامین گلستانیان در زمینه مواد نرم فعال و به خصوص شناگران میکروسکوپی و ذرات کولوییدی فعال به او اهدا می شود.

به نوشته وب سایت انجمن فیزیک ایران، گلستانیان کارشناسی فیزیک را در دانشگاه صنعتی شریف خوانده و سپس برای کارشناسی ارشد و دکتری، در دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان ادامه تحصیل داده و پس از آن مدتی عضویت هیات علمی همان دانشگاه را بر عهده داشته است.

این فیزیکدان در حال حاضر استاد فیزیک دانشگاه آکسفورد است.

این جایزه به یادبود ˈ فرناند هول وک ˈ، فیزیکدانی که در زمان اشغال فرانسه توسط نازی ها در جنگ جهانی دوم در دست گشتاپو شکنجه و کشته شد، به اسم او نامگذاری شده است.

جایزه و نشان رامین گلستانیان هفته آینده روز چهارشنبه 27 اوت در مراسمی در فرانسه به او داده می شود.

منبع: پایگاه خبری بی بی سی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: