تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۳۲۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵

با بولدوزر می خواهند ...

رئيس دانشگاه آزاد در خصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال عزل وی، با بیان اینکه برخی می‌خواهند با بلدوزر مطالبات سیاسی خود را ...

تدبیر24: رئيس دانشگاه آزاد در خصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال عزل وی، با بیان اینکه برخی می‌خواهند با بلدوزر مطالبات سیاسی خود را تحمیل کنند تاکید کرد عملکردم مورد تائید اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد است.
فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خبر صورتجلسه‌ای مبنی بر عزل خود توسط تعدادی از اعضای هیئت امنا را دو سه روز قبل شنیده است، گفت: طی دو سه روز گذشته متوجه شدم که تعدادی از اعضای هیئت امنا با تهیه صورتجلسه‌ای قصد عزل بنده را دارند البته خبر موثق و رسمی را از رسانه‌های کشور شنیدم.
وی خاطرنشان کرد: برای عزل رئيس دانشگاه آزاد قانون وجود دارد. نمی‌توان وقتی فضای سیاسی عوض شد، در حالی که عملکرد مدیریت قبلی همچنان مورد تائيد است، مدیریت را تغییر داد.
دانشجو ادامه داد: طی یک سال گذشته 20 جلسه رسمی با اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد داشتیم و گزارش عملکردها ارائه شده است و تمام گزارش‌ها نیز مورد تائيد اعضای هیئت امنای این دانشگاه قرار گرفته است.
رئيس دانشگاه آزاد گفت: موارد مختلفی همچون قانونمند بودن عملکرد دانشگاه و شفافیت‌های مالی نیز در این جلسات مطرح شده است که تمام این موارد به تصویب و تائيد اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد رسیده است.
دانشجو تأکید کرد: وقتی اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد به صورت حضوری عملکرد را تایید می‌کنند فرض بر این است که در غیاب نیز همین عکس‌العمل را داشته باشند.
وی ادامه داد: در طول مدت فعالیتم حتی یک مورد مخالفت از سوی اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد نداشته‌ام و حتی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی چندین بار به دعوت ما در دانشگاه و واحدهای دانشگاهی حضور یافته‌اند. حضور ایشان بیانگر این است که از روند فعالیت‌ها بسیار راضی هستند و ایشان یکی از حامیان قوی مدیریت دانشگاه هستند.
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دلیل منطقی و عقلانی برای عزل رئيس این دانشگاه وجود ندارد و این کار فقط کاری سیاسی است، گفت: مدیری آکادمیک هستم و سعی کردم فهم سیاسی و نگاه سیاسی خود را به تصمیماتم حاکم نکنم و علم و آموزش و پژوهش را مد نظر قرار دهم. همین موضوع باعث شد که در انتخابات بیشترین فضای لازم را برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری فراهم کنیم به طوری که بیش از 1000 مراسم در دوران انتخابات در دانشگاه آزاد برگزار شد.
دانشجو با بیان اینکه نمی‌توان در فضای سیاسی، رئيس دانشگاه را تغییر داد، افزود: نمی‌توان مدیریت و سازمان دانشگاه آزاد را با یک صورتجلسه تغییر داد بلکه باید نقاط ضعف مطرح شود.
وی با بیان اینکه بیش از 2/5 سال از دوره چهار ساله خدمتش در دانشگاه آزاد باقی مانده است، گفت: منطق این است که آقایان اینقدر عجله نداشته باشند تا با بلدوزر بخواهند مطالبه سیاسی خود را به یک فضای علمی تحمیل کنند.
دانشجو با اشاره به صورتجلسه‌ای که توسط سه نفر از اعضای هیئت امنا امضا شده است، اظهار داشت: 6 نفر از اعضای هیئت امنا این صورتجلسه را امضا نکرده است. اگر گزارش عملکرد را ارائه دهیم قطعاً باز هم تائيد می‌کنند و آن افراد نیز امضای خود را پس می‌گیرند شاید با یک اطلاع‌رسانی یا خبر اشتباه اقدام به این عمل کرده‌اند.
رئیس دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: دغدغه ماندن یا رفتن ندارم. نگاهم این است که افرادی بهتر از ما هم می‌توانند کار کنند.
دانشجو تصریح کرد: اکثر اعضای هیئت امنا این صورتجلسه را امضا نکرده‌اند و نمی‌کنند و عملکرد مدیریت دانشگاه را قبول دارند. کسانی که در اقلیت هستند و می‌خواهند فضا را سیاسی کنند نمی‌توانند با فضای سیاسی، افراد بزرگ هیئت امنای این دانشگاه را مجبور به ارائه رایی کنند که به آن اعتقاد ندارند.
صورتجلسه عزل رئيس دانشگاه آزاد را امضا نکرده‌ام
از سوی دیگر؛ جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم در خصوص انتشار خبر برکناری دانشجو گفت: عزل رئيس دانشگاه آزاد باید براساس روال قانونی صورت بگیرد به این صورت که جلسه هیئت امنا تشکیل و در این مورد تصمیم گرفته شود ولی تاکنون جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد در این زمینه تشکیل نشده است.
وی افزود: اینگونه نیست که با امضای یک صورت‌جلسه رئيس دانشگاه آزاد را بتوان عزل کرد و چنین موردی نیز اتفاق نیفتاده است که صورت جلسه‌ای امضا شود.
توفیقی گفت: این خبر را تکذیب می‌کنم که با امضای یک صورت‌جلسه رئيس دانشگاه آزاد عزل شده است زیرا چنین چیزی ممکن نیست و عزل رئيس دانشگاه آزاد از اختیارات هیئت امناست.
همچنین سعید شفائي عضو هیئت رئيسه دانشگاه آزاد اسلامی و رئيس سازمان سما این دانشگاه در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تنظیم صورتجلسه‌ای برای عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با توجه به محبوبیت رئيس دانشگاه در میان دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اتخاذ چنین تصمیمی با مخالفت شدید خانواده دانشگاه آزاد روبرو خواهد شد.
وی افزود: تنظیم صورتجلسه برای عزل «دانشجو» نوعی ظلم به دانشگاه آزاد است.
اعتراض به عزل و نصب‌های توفیقی
آیت‌الله مهدوی‌کنی رئيس مجلس خبرگان رهبری نسبت به عزل رؤسای برخی دانشگاه‌ها از سوی سرپرست وزارت علوم انتقاد کرد.
وی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به تبریک خود به روحانی بعد از پیروزی در انتخابات گفت: در مسئله تبریک به روحانی در مجلس خبرگان لازم می‌دانم توضیحاتی ارائه دهم. در آن زمان بنده گفتم تبریک ما سه معنا دارد و معنای آخر آن یعنی «خواستن برکت»‌و «مطالبه برکت» به معنای خیر عمومی و حتی تاکید کردم اگر چه شاید ما به ایشان رای نداده باشیم اما حالا ایشان رئيس‌جمهور همه ماست.
وی افزود: در ادامه این مطالبه‌گری لازم است بگویم وزیر علومی که رای اعتماد نگرفته و تنها سرپرست وزارت علوم است، هنوز نیامده رئيس یک دانشگاه را برکنار می‌کند، این به هیچ وجه کار خوبی نیست بنده این را به عنوان یک مطالبه عرض می‌کنم نه توهین به آقای روحانی که قابل احترام و جزو جامعه روحانیت است.
گفتنی است؛ در شرایطی که براساس شواهد و قرائن، عزل دکتر دانشجو رئیس دانشگاه آزاد در پی اقدامات افراطی پیگیری می‌شده است، با رسانه‌ای شدن موضوع و انتقادات گسترده دانشگاهیان، اکنون خط برکناری ایشان کمرنگ شده است.

منبع:کیهان


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
این که می خواست پول شهریه رو کم کنه چی شد؟
ثبت احوالات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
مردم هیچگاه لبخندهای برادر این جناب را در واقعه پس از انتخابات 88 از یاد نخواهند برد
نظر شما: