تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۳۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳

توقیف داراییهای افراد مرتبط با القاعده

دولت آنکارا داراییهای شش نفر از افراد مرتبط با شبکه ˈالقاعدهˈ را که در فهرست مصوبه شورای امنیت سازمان ملل قرار دارند، توقیف کرد.
تدبیر24: مصوبه هیات دولت ترکیه روز دوشنبه در روزنامه رسمی این کشور منتشر و اجرایی شد.

به موجب این مصوبه، دارایی های ˈعبدالرحم محمد ظریف الدبدیدیˈ و ˈعبدل محسن عبدالله ابراهیم الشارخˈ شهروندان عربستان سعودی و ˈابو محمد العدنانیˈ عراقی، ˈحجاج بن فهد الاجمیˈ و ˈحمید حامد حمید العلیˈ اتباع کویت و ˈسعید عارفˈ شهروند الجزایر در فهرست افراد مرتبط با القاعده قرار داده شد و دارایی های آنها در ترکیه توقیف گردید.

موضوع فعالیت و ارتباطات القاعده در ترکیه همواره بحث محافل سیاسی و رسانه ای این کشور در ماههای اخیر بوده است.

این مساله به ویژه به دنبال عملیات پلیس ترکیه در 17 دسامبر (26 آذرماه سال گذشته) علیه فساد و ارتشا در دستگاه دولتی و موضوع رفت و آمدهای یک سرمایه دار سعودی مرتبط با القاعده به نام ˈیاسین القاضیˈ در ترکیه و دستگیری 16 نفر از افراد یک سازمان خیریه موسوم به ˈبنیاد همیاریهای انسانی و حقوق بشرˈ ( İHH ) مطرح شد.

احزاب مخالف دولت ترکیه در مجلس ملی این کشور با انتقاد از سیاستهای دولت آنکارا در قبال منطقه به ویژه سوریه مدعی هستند که دولت آنکارا حداقل از انتقال افراد گروههای تکفیری از مرز ترکیه به سوریه، چشم های خود را بسته و مرزها را برای تروریستها بازگذاشته است.

در مقابل دولت آنکارا نیز با رد این اتهامات، با نشان دادن نمونه ای از عملکرد خود در رعایت مصوبات بین المللی، مدعی است که این اتهامات صحت ندارد.

ˈرجب طیب اردوغانˈ رییس جمهوری منتخب ترکیه در پاسخ به ادعای ارتباط شخصی وی با یاسین القاضی گفته است، وی را می شناسد و باور ندارد که القاضی ارتباطی با القاعده داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: