نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

مرتضی عزتی - ديدگاهي در ايران امروز به صورت واقعي يا در سايه در بخش‌هايي از جامعه قدرت را در دست گرفته است كه مسوول به قهقرا بردن ايران است
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 02
کد خبر: ۳۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲

ارتقای رتبه ریاضیات ایران در جهان

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر پیشرفت های دانش ریاضی در ایران و کسب رتبه های برتر علمی جهانی گفت: این وزارت خانه خود را موظف به حمایت مادی و معنوی از ریاضی دانان کشور می داند.
تدبیر24: «محمدعلی نجفی» روز سه شنبه در پیامی به چهل و پنجمین همایش ریاضی ایران در دانشگاه سمنان با تبریک تداوم بدون وقفه برگزاری این همایش سالانه افزود: نقش تاریخی دانشمندان مسلمان و ایرانیان در پیشرفت اصل و مبانی علوم پایه به خصوص ریاضیات در جامعه علمی جهانی بر کسی پوشیده نیست.

وی تاکید کرد: در سالهای اخیر به همت استادان فرهیخته و سخت کوش این نقش در حال احیا شدن است.

نجفی با اشاره به ارتقای رتبه ریاضیات ایران از سه به چهار در دنیا این امر را ناشی از سختکوشی دانشمندان و ریاضی دانان ایرانی دانست و بیان کرد: این امر ناشی از تلاش های ارزنده و مستمر محققان و نخبگان علمی و فرهیختگانی است که با تدبیر و امید در مراکز آموزشی و پژوهشی ایران نقش آفرینی می کنند.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این پیام کسب رتبه برتر ریاضی جهان و جایزه ˈفیلدزˈ توسط نخستین بانوی جهان ˈمریم میرزاخانیˈ استاد ریاضیات دانشگاه استنفورد و دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف را نمادی از پویایی و شکوفایی علمی ایران در عرصه های بین المللی قلمداد کرد.

همایش ریاضی ایران روز سه شنبه با حضور بیش از یک هزار نفر از محققان، ریاضی دانان، دانشگاهیان و دانشجویان در سالن امیرکبیر دانشگاه سمنان آغاز به کار کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: