بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۳۳۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰

جای خالی اسطوره های ایرانی در فیلم های کودک

تدبیر24:

روز گذشته نشست بررسی مشکلات سینمای کودک با حضور ؛ گوهر خیر اندیش ؛ امین زندگانی، فرزاد اژدری؛ علی قوی تن ؛ جعفر گودرزی و جمعی از مدیران آموزش و پرورش در خبرگزاری پانا برگزار شد.

فرزاد اژدری با اشاره به این مطلب که برای آسیب شناسی سینمای کودک باید ابتدا به این نتیجه رسید که سینما یک صنعت است ؛گفت: من فکر می کنم سینما صنعت برگشت سرمایه است. ما باید به یک اصل برسیم که مثلاً یک کالای فرهنگی تولید می شود و بعد به دست مشتری می رسد. سینما محل توضیع کالای فرهنگی (فیلم) است و متاسفانه این یک چرخه در ایران اجرا نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که ما این چرخه را نداشته باشیم و این سینما را به عنوان صنعت قبول نداشته باشیم مشکلات سینما حل نمی شود؛ این روزها سینمای سنتی جایش را به سینمای دیجیتال داده است و این نکته هم بد است هم خوب. مثلاً قابلیت کپی برداری از روی پرده به صفر می رسد و فیلم با بهترین کیفیت صدا و تصویر اکران می شود.

اژدری در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مشکلات سینمای کودک اشاره کردو افزود: مدیران ما که دارند در شوراها برای سینمای کودک تصمیم می گیرند، نه تنها در مورد کودک بلکه در مورد سینما هم چیزی نمی دانند. البته این مدیران خوشبختانه دارند جایشان را به افراد جوان و تحصیل کرده می دهند و این اتفاق بسیار نیکویی است.

 

کارگردان فیلم "سلام برفرشتگان" در  بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که متاسفانه اسطوره های خارجی در فرهنگ ما رسوخ پیدا کرده اند؛ گفت: ما در ادبیات کهن افسانه ها و داستان های بسیاری داریم که مسائل تربیتی را در لایه های زیرین آن ها مطرح شده است. ما در گذشته ما دو شبکه داشتیم که همه ی دیدنی ها را می دیدیم و برایمان جالب بود. همه دارند به ما می گویند که رئال فکر کنید نه فانتزی. خوشبختانه در چند سال اخیر چند فیلم فانتزی کودک اکران شد. زمانش شده کمی فانتزی فکر کنیم. اگر ما این کار را نکنیم رسانه های غرببیش از پیش در خانواده ها نفوذ می کنند.

کارگردان فیلم عملیات مهد کودک درباره بحث های تربیتی نیز گفت: بحث های تربیتی مربوط به سینما نیست. اگر ما بتوانیم با فضای فانتزی و سوپر استارها چیز کوچکی را به بچه ها بیاموزیم موفقیت بزرگی است. اگر قرار باشد به مسائل تربیتی بپردازیم باید به لایه های زیرین بپردازیم. باید بپذیریم که سینما یک تفریح است و این توسط ما پذیرفته نشده که با پذیرفتن آن مشکلات ما حل می شود.

 


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
دارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
1
با نظر آقای اژدری موافقم. پیش نیاز این کار ، تغییر نگرش مسئولین است، که با اسطوره های کهن ایرانی سر ناسازگاری دارند . در تمام این سالهای جوانی حسرت یک کارتون و فیلم سینمایی اسطوره ای داخلی ، بر دلمان نشست . ما که پیر شدیم و بغض در گلویمان ماند . خدا کند فرزندانمان و آیندگان بهره ای ببرند .
نظر شما: