تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 05
کد خبر: ۳۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

درخواستها برای آمدن به ایران زیاد شد

رییس هیئت مدیره‌ی جامعه‌ی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: آقای روحانی با دیپلماسی خود برای گردشگری، بازاریابی کرده و دیگر کشور جوابگوی درخواست گردشگران خارجی نیست، حالا ما باید بازارداری کنیم و مواظب باشیم بلای برمه (میانمار) سرمان نیاید.
تدبیر24: همزمان با تغییر سیاست خارجی ایران و رواج «دیپلماسی لبخند» میان دولتمردان ایرانی و باز شدن دریچه‌های امید از سوی غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای با ایران، گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای سفر به ایران، ابراز تمایل کردند تا جایی که از حدود شش‌ماه پیش، تورگردان‌های ایرانی اعلام کردند، هتل‌های مناسب گردشگران در شهرهای اصفهان و شیراز تا پایان سال 2014 رزرو شده‌اند و اوضاع در سال 2015 هم نیز به همین منوال خواهد بود.

حجم درخواست‌ها برای سفر به ایران آن‌چنان که برخی تورگردان‌های داخلی گفته‌اند، از بعد از انقلاب تا کنون، بی‌سابقه بوده است، به‌حدی که برخی آژانس‌ها پذیرش درخواست‌ها را به تعویق می‌اندازند یا کلا رد می‌کنند.

همزمان با آغاز این تحرکات، بارها مسوولان دولتی و فعالان بخش خصوصی هشدار داده‌اند که مواظب باشیم تا به بلایی که بر سر کشور میانمار (برمه) آمد، دچار نشویم.

می‌گویند، کشور میانمار (برمه) در دوره‌ای که اوضاع امنیتی و مالی‌اش به ثبات رسیده بود، با اوج یافتن سفرهای گردشگری، بویژه از اروپا و آمریکا روبه‌رو شد؛ اما به‌واسطه‌ی خدمات ضعیف و بی‌کیفیت، بازارش را برای سال‌های طولانی از دست داد و از فهرست مقاصد گردشگری آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها حذف شود. حالا بلای میانمار مثال اوضاع گردشگری ایران شده است که مبادا بی‌توجهی به بازارداری و کیفیت خدمات، ما را هم دچار همان بلا کند.

عباس پیرمرادیان ‌- رییس هیئت مدیره‌ی جامعه‌ی تورگردانان ایران - در سخنانی که در نشست ترسیم افق کاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برنامه‌ی ششم توسعه مطرح کرد، برای چندمین‌بار این هشدار را داد و از مسوولانی که در حال تنظیم این برنامه هستند، خواست تا به موضوع بازارداری توجه بیشتری کنند، چون به‌واسطه‌ی سیاست رییس‌جمهور، بازاریابی گردشگری اتفاق افتاده است و حالا بازارداری ضرورت دارد.

آنچه باعث شده، مسوولان و فعالان بخش خصوصی درباره‌ی ایران چنین هشداری را بدهند، اخطارهایی است که گاه گردشگران و شرکت‌های خارجی پس از سفر به ایران، به آژانس‌های داخلی می‌دهند و نسبت به کیفیت خدماتی که گرفته‌اند، معترض می‌شوند و خط و نشان می‌کشند که اگر این کاستی‌ها رفع نشود، ایران را از فهرست مقاصد خود حذف می‌کنند.

بیشترین اخطارها نیز به کیفیت خدمات در بخش اقامت مربوط می‌شود که این موضوع ناشی از کمبود تعداد هتل‌های استاندارد و با کیفیت در ایران است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: