بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۳۴۰۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
رییس جمهوری در مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی

دولت نقد زیبا و حتی تخریب را تحمل می کند

رییس جمهوری گفت: از آغاز دولت یازدهم تا امروز اقبال همراه ما بود که همزمان با جشن دولت یازدهم ، جشن شادی حضور ورزشکاران در جام جهانی شادی را مضاعف کرد.
تدبیر24: حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری در مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی سال‎های 91 و 92 که  امروز جمعه (14 شهریورماه) در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، اظهار کرد: 
بسیار خوشحالم که در آستانه میلاد هشتمین امام علی بی موسی الرضا (ع) در کنار شما تلاشگران ورزش و ورزش حرفه ای حضور دارم. از آغاز دولت یازدهم تا امروز اقبال بد همراه بود که همزمان با جشنی که مردم برای انتخابات ریاست جمهوری برپا کرده بودند ، جشن شادی حضور ورزشکاران ما برای جام جهانی نشاط و شادی را در مردم مضاعف کرد.

یکی از آثار ورزش قهرمانی ایجاد هیجان و نشاط در جامعه است

رییس جمهوری افزود: با ورزش همواره توانستیم لبخند را روی لبان مردم ایران بنشانیم. یکی از آثار ورزش قهرمانی ایجاد هیجان و نشاط در جامعه است. البته در گذشته و سالهای قبل از انقلاب گاهی این سخن مطرح می شد که اساساً قهرمانی در میان یک ملت معنی و مفهومی ندارد. مردم همه قهرمانند و باید قهرمان باشند. البته این از لحاظ شعار شاید درست باشد اما در واقعیت ما در زمینه های مختلف دنیای ما دنیایی رقابتی و قهرمانی است. در رشته های مختلف و زمینه های مختلف شما در رقابت های علمی وقتی جوانان ایرانی در المپیادها مقام بدست بیاورند ، این قهرمانی شادی آور برای مردم وملت ماست.

دلمان می خواهد قهرمانان ما پهلوان هم باشند

رییس دولت یازدهم افزود:  در دنیای دیپلماسی وقتی دیپلمات های ما در گفتگو با سایر دیپلمات های دنیا قهرمانی بدست می آورد ، این غرور انگیز است. اصولاً قهرمانان هم نشاط اور است و هم قادرند بهترین الگوها برای نسل جوان ما باشند. البته ما دلمان می خواهد قهرمانان ما پهلوان هم باشند. منافاتی هم بین پهلوانی و قهرمانی نیست. البته پهلوانی جایگاه بالایی است که الگوی ما امیرالمومنین (ع) است. علی (ع) قهرمان و پهلوان دنیای نبرد اسلام بود.


ما نیاز هم به قانون داریم و هم به اخلاق

رییس جمهوری ابراز کرد:  هر کس که به میدان می رود قاعدتاً برای پیروزی و موفقیت به میدان می رود . پیروزی توام با قواعد و قوانین و رقابت و اخلاق ورزش در رقابت. ما نیاز هم به قانون داریم و هم به اخلاق. البته قانون اخلاق ظاهری و مدون است و اخلاق قانون باطنی است و ما به هر دو نیاز داریم. هم قانون و هم اخلاق. در میدان های ورزشی قانون توسط داور اعمال می شود. با پشتوانه ای که با کارت زرد و قرمز داور به همراه دارد. کارت زرد وقرمز بد نیست البته ، اما به شرطی که داوران بیرونی و تیزبینان جهان آن داوری را بپسندند و بپذیرند.

در میدان ورزش باید کارت زرد را پذیرفت

وی با اشاره به نیاز مردم به نشاط گفت: گاهی داور تصمیمی می گیرند که مردم با اخم و زبانشان وی را محکوم می کنند. در میدان ورزش باید کارت زرد را پذیرفت اما همه باید یادمان باشد که چشمان و وجدان جهانیان بهترین داوران هستند. اخلاق را داوری جهانی قضاوت می کنند. ما می خواهیم ورزشکاران ما هم قهرمان باشند و هم پهلوان. وقتی شما بازی جام جهانی را تماشا می کردید که من خودم هم در ساعاتی آن را تماشا می کردم ، بازی خوب جوانان ایران غرورآمیز و افتخارآور است. شما می توانید برای نسل جوان ما را به سمت زندگی پرنشاط دعوت کنید. شادی هم حق مسلم ماست. مردم ما نیاز دارند شاد باشند. بسیاری از مواقع می توانید شادی را برای مردم به ارمغان آورید.

مردم دلشان می خواهند آستانه تحمل بالا باشد

رییس دولت یازدهم گفت: وقتی شاخص تورم پایین می‎آید ، این شادی آفرین و نشاط آور است. مردم وقتی می بینند دولت تلاش می کند تا بر تورم فائق آید این شادی آفرین است. وقتی مردم می بینند دولت آستانه تحملش بالاست ، نقد زیبا و حتی تخریب را تحمل می کند ، این برای مردم زیباست. مردم دلشان می خواهند آستانه تحمل بالا باشد و ما باید همه آستانه تحمل بالا باشد. وقتی مردم می بینند هوای شهر های بزرگ نسبت به قبل تمیز تر شده این شادی آور است. در این شادی همه باید سهیم باشند. ما ورزش همگانی را نیاز داریم.

بسیاری از مشکلات و بیماری ها ناشی از بی تحرکی است

حجت الاسلام روحانی با اشاره به مشکلات ناشی از بی تحرکی بیان کرد: بسیاری از مشکلات و بیماری ها ناشی از بی تحرکی است. در دنیای دیروز که صنعتی نبود تحرک جزو نیازهای زندگی بود. شما به هر جایی می خواستی بروی نیاز بود با پیاده روی مسیری را طی کنی. اگر مرکبی هم بود برای راه دورتر سوار آن می شدیم. حتی اگر کسی می خواست به آب خوردن برسد لازم بود سطل به دست بگیرد به چشمه خارج از روستا برود و آب تهیه کند. 

باید در سراسر کشور ورزش را بگسترانیم

 وی در ادامه اظهار کرد: دنیا دنیای تحرک بود اما این تحرک اکنون کاهش یافته است. در چنین جایی ورزش نیازش از پیش بیشتر است. البته تحرک ورزشی یک تحرک علمی هم هست. ورزش اساساً باید حرکت بر موازین علمی باشد. این موازین علمی می تواند بدن را به سلامتی برساند. ورزش در دنیای امروز هم علم و هم تکنیک است. ورزش همگانی را باید وزارت ورزش و جوانان و حتی در مدارس ما توسعه یابد. نوجوانان و جوانان از دوران مدرسه با ورزش و اصول ورزش حرفه ای آشنا شوند. ما از مدارس باید این کار را آغاز کنیم و در سراسر کشور ورزش را بگسترانیم. همه باید به ورزش علاقمند باشند و با ورزش سلامت را تامین کنیم.

بهداشت و سلامت ما از ورزش شروع می شود

دکتر روحانی با بیان اینکه اگر می خواهیم بیماری های که بسیاری از آنها ناشی از کم تحرکی است کاهش یابد، بیان کرد: یک راهش ورزش است. بهداشت و سلامت ما از ورزش شروع می شود. ورزش در حال حاضر یک ضرورت برای ماست. البته من نمی خواهم بگویم که ورزش فقط به سلامت خلاصه می شود. ورزش گاهی راه دیپلماسی را هم بازی می کند. ما دیدیم که بازی پینگ پنگ در 1970 چهره دیپلماسی جهان را تغییر داد. وی افزود: می تواند ورزش فضای جدیدی را در جهان ایجاد کند. ورزش بهترین تبلیغ برای کشور است. ورزش می تواند فرهنگ یک کشور را تبلیغ کند. بازی ایران و آرژانتین گاهی نگاه جهانی به ایران را تغییر داد. می توان تبلیغی باشد به جای ساعت ها حرف زدن. ورزش می تواند جایگاه کشور را در افکار عمومی دنیا تغییر دهد.

ورزش می تواند به اقتصاد و فرهنگ کمک کند

حجت الاسلام روحانی در ادامه بیان کرد: ورزش می تواند به اقتصاد و فرهنگ کمک کند. در بسیاری از باشگاه ها و پخش تلویزیونی ورزش به اقتصاد جامعه ما کمک کرده است. ورزش امروز سبک زندگی است و ورزش توام با اخلاق می تواند به فرهنگ جامعه ما کمک کند. ورزش بهترین وسیله برای پر کردن ساعت اوقات فراغت نسل جوان ماست. به ویژه ورزش برای بانوان. بانوان ما از صحنه ورزش سال ها دور بوده است. همانطور که ورزش آقایان برای ما مهم است ورزش بانوان نیز از جهتی برای ما مهمتر است.

بی عدالتی نباید در ورزش بانوان باشد

رییس جمهوری گفت:  بانوان ما شرایط شان برای ورزش نسبت به آقایان سخت تر است. شما می بینید که جوانان و نوجوانان ما می توانند در هر خیابانی توپ بگیرند و تبدیل به زمین ورزشی اش کنند اما بانوان این امر برایشان سخت تر است. پس ما باید فرصت ورزش بانوان را برابر کنیم. بی عدالتی نباید در ورزش بانوان باشد. عدالت یعنی ایجاد فرصت برابر برای آقایان و بانوان. ما آزادی ، امنیت و اخلاق را برای ورزش بانوان تامین کنیم. با این 3 اصل بانوان ما باید هم در ورزش همگانی و هم در ورزش حرفه ای افتخار آمیز باشند. مدال هایی که بانوان ما دریافت کرده اند و وزیر به آن اشاره کرد برای ما افتخار است.

ورزش را باید به مردم تحویل دهیم

رییس جمهوری ابراز کرد: حرفم را با دو نکته به پایان می برم: اول ورزش را باید به مردم تحویل دهیم. دولت باید زمینه را برای حضور بخش خصوص فراهم کند تا مردم ورزش را سامان دهد. ثانیاً ورزش سیاسی نیست و مسئله ای سیاسی نیست. ورزش یک مسئله اجتماعی است. البته ورزش می تواند به سیاست ملی ما کمک کند. اما اساس ورزش اجتماعی است. وزارت ورزش و جوانان باید زمینه را برای بخش خصوصی و مردم در زمینه ورزش آماده کند تا آنها فعالیت شان را آماده کنند. دولت حامی ورزش خواهد بود. دولت یازدهم با همه توان و اختیاری که دارد به ورزش کمک خواهد کرد. این وظیفه دولت است. ورزش هم سلامت ، هم نشاط و هم فرهنگ است. تنها پوریای ولی و رستم دستان اسطوره نبودند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
0
0
http://jahannews.com/vdcaeanem49n001.k5k4.html
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
0
0
دولت نقد زیبا و حتی تخریب را تحمل می کند !!!!
من که باور نمیکنم
نظر شما: