تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹

دو نشان جغرافیایی قالی آذربایجان ثبت جهانی شد

وی افزود: لازمه این امر که می بایستی با فرایند و ضوابط ویژه ای انجام می گرفت اقدامات مختلف و موثری بود که از طریق اتحادیه های فرش انجام گرفت.

تدبیر24: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: بر اساس پیگیری های مستمر برای اولین بار قالی آذربایجان شامل تبریز و هریس در سازمان جهانی وایپو (wipo) ثبت جهانی شد.

به گزارش  گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان ششرقی به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی محمد جعفر عظمایی ادامه داد: پنج نشان جغرافیایی قالی ایران به ثبت جهانی رسیده است که از این تعداد دو نشان متعلق به  استان آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: این امر به خوبی  بیانگر  ظرفیت تاریخی، اقتصادی ، تجاری و هنری قالی آذربایجان ، همچنین نشانگر قابلیتهای بالای آن در تنوع  طرح و نقشه و مناطق جغرافیایی می باشد.

وی پیگیری های مستمر سازمان  و اداره فرش و تلاش مضاعف حوزه فرش دستباف استان را در به نتیجه رسیدن فرآیند  ثبت این نشان ها موثر  عنوان کرده و افزود : این موضوع نشان می دهد که استان آذربایجان شرقی ضمن برخورداری از  ظرفیت های بالای اشتغالزایی، اقتصادی، صادراتی این هنر-صنعت ،  از نظر اداری و سازمانی نیز  هم در  ارایه خدمات برای تولید کنندگان و قالیبافان و هم سایر فعالیت های مضاعف موفق عمل کرده  و لازم است متولیان امر توجه ویژه ای را به قطب قالی ایران داشته باشند.

عظمایی در خصوص فرایند ثبت جهانی قالی آذربایجان گفت: از چند سال قبل با همکاری مرکز ملی فرش ایران در تلاش بودیم که به نوعی قالی ایران را از سوء استفاده های موجود مصون نماییم  و ثبت جهانی نشان های جغرافیایی فرش کشور این مصونیت را محقق کرد.

وی اظهار داشت: همچنین طی جلسات مستمر با تشکل های فرش و افراد حقیقی و حقوقی موفق به ثبت هفت نشان جغرافیایی قالی آذربایجان شامل تبریز، هریس، آذرشهر، خواجه، سراب و تابلو فرش سردرود در سطح ملی شده ایم.

وی افزود: لازمه  این امر که می بایستی با فرایند و ضوابط ویژه ای انجام می گرفت  اقدامات مختلف و موثری بود  که از طریق اتحادیه های فرش انجام گرفت.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این خصوص گفت: مسئولان مرکز ملی فرش ایران و سازمان وایپو طی سفری به تبریز از نزدیک با کارگاه های تولید فرش و نمایشگاه ها و بازار فرش تبریز آشنا شدند.

علی سلیمانی ادامه داد: به این صورت پس از چندین سال دو نشان از قالی آذربایجان شرقی شامل تبریز و هریس به ثبت جهانی رسید و از این نظر افتخاری بسیار ارزشمند نصیب این استان و هنرمندان زحمتکش این صنعت شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: