تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۳۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

روبات فضایی به کمک جراحان می آید

محققان با استفاده از فناوری روباتیک فضایی، ابزارهای دقیقی را برای جراحی کودکان طراحی کردند.
تدبیر24: فناوری روباتیک که در ساخت تجهیزات فضایی کاربرد دارد، می تواند ابزار مناسبی را برای جراحی اندام های کودکان در زمین فراهم کند.

محققان در پروژه ای موسوم به KidsArm از فناوری روباتیک مورد استفاده در ایستگاه فضایی بین المللی برای تولید بازوهای کوچکی بهره گرفتند که جراحی کودکان را برای متخصصان تسهیل می کند.

هدف متخصصان از انجام این کار، بالا رفتن سرعت جراحی نیست، بلکه افزایش دقت جراحی در زمان کار با بافت های ظریف و حساس مانند رگ های خونی است.

این بازوها شامل یک سامانه بینایی هستند که مانند چشمان روبات عمل می کنند و امکان دسترسی آن را به محل مورد نظر فرهم می کنند. این سامانه به یک دوربین استریو مجهز است که با ایجاد تصاویر سه بعدی، دقت ابزار را در جراحی به میزان بسیار زیادی افزایش می دهد، به گونه ای که قادر است بدون حضور انسان، زخم بیمار را بخیه کند.

این بازوی روباتی که کاربرد اصلی آن در پیوند زدن اندام ها است، در حال حاضر مراحل آزمایش را سپری می کند.

منبع: پایگاه ساینس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: