تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۳۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳

سوئیس به اسنودن تضمین داد

در ادامه این سند آمده است: اگر حکمی صادر شود مبنی بر اینکه اتهامات علیه اسنودن عمدتا با انگیزه سیاسی صورت گرفته، در این صورت امنیت وی تضمین شده است.
تدبیر24: رسانه‌های سوئیس گزارش دادند، این کشور تصمیم گرفته که اگر مقاطعه کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا در برن درباره فعالیت‌های جاسوسی این آژانس شهادت دهد، وی را به کشورش مسترد نخواهد کرد.

دادستان کل سوئیس در سندی تحت عنوان "اگر ادوارد اسنودن به سوئیس بیاید و سپس آمریکا درخواست استرداد وی را صادر کند از چه قوانینی پیروی خواهد شد" گفت، اگر ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا برای شهادت به سوئیس بیاید، باید امنیت وی تضمین شود.

در این گزارش پیشنهاد شده که برای تضمین امنیت اسنودن، وی را به عنوان یکی از شاهدان در جلسه پارلمان که مربوط به فعالیت‌های نظارتی و جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا است، دعوت کنند.

دادستان کل سوئیس در این سند گفت: سوئیس یک شهروند آمریکایی را در صورتی که اقداماتش برابر با یک جرم سیاسی باشد یا درخواست استرداد او با انگیزه سیاسی صورت گرفته باشد مسترد نمی‌کند.

در ادامه این سند آمده است: اگر حکمی صادر شود مبنی بر اینکه اتهامات علیه اسنودن عمدتا با انگیزه سیاسی صورت گرفته، در این صورت امنیت وی تضمین شده است.

دفتر دادستان کل سوئیس گفت: تنها مانع در این راه می‌تواند تعهدات عالی دولت باشد که اگر چنین الزاماتی وجود داشته باشد باید تایید شوند.

مارسل بوسونت، وکیل سوئیسی اسنودن گفت، از اظهارات دادستان کل سوئیس بسیارخشنود شده است.

وی افزود: ملزومات قانونی برای تضمین امنیت اسنودن بررسی شده و او تمایل بسیاری برای شهادت دادن از خود نشان داده است.

بوسونت ادامه داد: اسناد و شواهدی وجود دارد که اسنودن براساس کنوانسیون ژنو از معیارهای یک فرد آواره برخوردار است و باید به او پناهندگی داده شود.

در همین حال سیاستمداران سوئیس گفته‌اند که از ورود هرچه سریع تر اسنودن به کشورشان استقبال می‌کنند.

یکی از این سیاستمداران گفت: ما باید به جلو پیش برویم در نتیجه اسنودن می‌تواند هرچه سریعتر به عنوان یک شاهد به سوئیس سفر کند، مردم سوئیس حق دارند تا حقیقت پشت فعالیت‌های جاسوسی آمریکا را متوجه شوند.

منبع: پایگاه اینترنتی راشاتودی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: