تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۳۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰

3000 ایرانی زندانی در خارج کشور

مشاور وزیر دادگستری با اعلام اینکه حدود 3000 ایرانی در خارج از کشور زندانی هستند، گفت : ایران با 11 کشور موافقتنامه انتقال محکومین دارد و با ارمنستان و چین نیز امضا شده و منتظر تصویب مجالس دو کشور است.
تدبیر24:  «شاهرخ هدایتی» درباره آمار زندانیان ایرانی محبوس در زندان های خارج از کشور اظهار داشت: سال91 اجرای موافقتنامه های انتقال محکومین از سوی ریاست قوه قضاییه به وزارت دادگستری تفویض شد که این وزارتخانه با همکاری سایر دستگاه های ذیربط امور مربوط به اجرای انتقال محکومین را به صورت متمرکز انجام می دهد.

مشاور وزیر دادگستری و سرپرست اداره کل ارتباط با قوه قضاییه افزود: هدف از انتقال محکومین به زندان های داخل کشور تاکید بر ملاحظات حقوق بشری و انسان دوستانه در راستای بازپروری مجرم برای ورود مجدد به اجتماع است و در حالی که مجازات یک امر شخصی است.

وی تصریح کرد: مجازات یک مجرم نباید به خانواده و اطرافیان وی آسیب وارد کند، البته آنچه که مزید بر مشکلات چنین زندانیانی است موضوع تفاوت های موجود در فرهنگ، دین و زبان است که در خارج از کشور نمود پیدا می کند.

***کاهش مشکلات مادی و معنوی خانواده های زندانی

هدایتی ادامه داد: تلاش ما این است در راستای حمایت از اتباع ایرانی، گامی موثر برداشته و مصائب و مشکلات مادی و معنوی خانواده های آنان را کاهش داده و به نحوی از آسیب های جدی اجتماعی جلوگیری کنیم.

مشاور وزیر دادگستری و سرپرست اداره کل ارتباط با قوه قضاییه در ادامه گفت: با توجه به آمار بیشتر این افراد در کشورهای ترکیه و ژاپن و کمترین آنها در کشورهای برزیل، سوئد، گرجستان و فرانسه زندانی هستند.

وی تصریح کرد: ما با 11 کشور موافقتنامه انتقال محکومین داریم، با دو کشور ارمنستان و چین نیز به امضاء رسیده و منتظر تصویب مجالس دو کشور است.

هدایتی افزود: موافقتنامه با کشورهای لبنان، هنگ کنگ، بلاروس و روسیه نیز پاراف شده است.

مشاور وزیر دادگستری و سرپرست اداره کل ارتباط با قوه قضاییه گفت: با توجه به آمار موجود قریب به سه هزار ایرانی در خارج از کشور زندانی هستند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: