بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 29
کد خبر: ۳۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
محسن رهامی عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه

نبض جامعه درسخنان رئیس‌جمهور

حسن روحانی در قامت رئیس‌جمهور دغدغه همه افراد خانواده را دارد و سخنان او در باب حمایت از فرهنگ از طریق برنامه و نه از راه زور و اجبار نشان از همین نقش حمایتگرانه او دارد.متاسفانه عده‌ای . . .
تدبیر24: امروز حسن روحانی رئیس‌جمهور کشور است و طبیعی است مواضع او با زمانی که به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی فعالیت می‌کرد، تفاوت داشته باشد. بر این اساس است که باید تاکید کرد آنچه امروز دکتر روحانی بیان می‌کند باید منافع همه را مدنظر قرار دهد چرا که او امروز رئیس‌جمهور همه ایرانیان است و نه رئیس‌جمهور کسانی که به او رای داده‌اند یا عده ای که به او انتقاد دارند.

در چشم یک پدر تنها حمایت از خانواده‌اش مهم‌ترین مسئله است و امروز نیز دکتر روحانی در جایگاه پدر می‌خواهد خانواده‌اش را حمایت نماید و افرادی که دائما مواضع امروز آقای روحانی را با گذشته مقایسه می‌کنند باید بدانند که این یک قیاس مع‌الفارق است و نمی‌تواند بجا باشد. نباید فراموش کرد حسن روحانی در قامت رئیس‌جمهور دغدغه همه افراد خانواده را دارد و سخنان او در باب حمایت از فرهنگ از طریق برنامه و نه از راه زور و اجبار نشان از همین نقش حمایتگرانه او دارد. متاسفانه عده‌ای بدون در نظر گرفتن این مسئله دائما سعی در به حاشیه بردن رئیس‌جمهور دارند.

نکته دیگری که بسیار حایز اهمیت است مسئله تغییر شرایط کشور است؛ طبیعی است در شرایطی لازم است سختگیری بیشتری صورت گیرد و در یک شرایطی لزوم تغییر احساس می‌شود. در این راستا باید اشاره کرد این گونه مسائل در صدر اسلام نیز وجود داشته؛ در دورانی که پیامبر اکرم به مدینه هجرت کرده بودند و پس از فتح مکه بسیاری از افرادی که مخالف پیامبر اکرم(ص) بودند بعد از آن فتح بزرگ به اسلام روی آوردند و مورد گذشت و بخشش پیامبر قرار گرفتند و دیگر درمورد مواضع گذشته آنها سخنی پیش نیامد. امروز متاسفانه برخی تلاش می‌کنند تا آتش اختلافات را روشن نگاه دارند غافل از آنکه نگه داشتن کشور در گذشته موجب تحلیل و از دست رفتن انرژی و نشاط در کشور می‌شود، در حالی که ما نیز مشمول گذشت زمان هستیم و در این دنیا همه چیز در حال تغییر است و باید تغییر کرد؛ چه بسا زمانی ضرورت احساس می‌شود و با کشور همسایه در جنگ بودیم اما سالهاست که از جنگ می‌گذرد و نمی‌توانیم دائما در گذشته سیر و در آن کنکاش کنیم یا زمانی با عربستان قطع روابط بودیم آیا امروز نیز باید بر مواضع گذشته پافشاری کنیم؟! بنابراین مسلم است که نمی توان برای همیشه در تاریخ زندگی کرد و تاریخ تنها برای عبرت‌آموزی است نه برای توقف در آن. آنچه در این بین حایزاهمیت است شرایط فعلی، تحولات اجتماعی و ... است. بر این اساس باید اذعان داشت هبستگی، انسجام و وحدت در راستای حفظ امنیت ملی از مهمترین موضوعاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

آنچه مسلم است اینکه گروهی که تنها در تاریخ گذر می‌کنند سودی برای کشور نخواهند داشت بلکه تنها سود حزبی و جناحی دارد. بدین معنا که از این طریق سعی در تخریب چهره جناح مقابل دارد لذا بر این اساس باید گفت متاسفانه منافع جناحی و حزبی ترجیح داده می‌شود و این گروه‌ها با بیان مسائل و مواضع گذشته تنها سعی در رسیدن به منافع گروهی خود دارند. در این راستا باید به آنچه مقام معظم رهبری در هفته دولت بیان نمودند اشاره کرد که باید تلاش شود کشور به سمت پیشرفت حرکت کند و همه از دولت حمایت نمایند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: