تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۳۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

ملی‌پوشان ایران در پی اثبات توانایی

دومین دیدار تیم ملی والیبال ایران در رقابت های قهرمانی مردان جهان جدالی متفاوت است، زیرا ملی پوشان کشورمان برای اثبات توانایی های خود با مصاف شاگردان سرمربی سابق خود می روند در حالی که خولیو ولاسکو نیز آشنایی کامل با نقاط ضعف و قوت آنان دارد.
تدبیر24: تیم ملی والیبال ایران ساعت 19 و 10 دقیقه امروز پنج شنبه در دومین مسابقه خود در مرحله دوم قهرمانی مردان جهان به مصاف تیم ملی والیبال آرژانتین که هدایت آن خولیو ولاسکو بر عهده دارد، می رود.

آنالیزو تیم ملی ب والیبال ایران معتقد است آرژانتین انگیزه بیشتری برای شکست ایران در این دیدار حساس دارد و ملی پوشان والیبال کشورمان باید از ارائه یک دیدار نمایشی پرهیز و هماهنگی تیمی خود را حفظ کنند.

هانی فرخی با بیان اینکه ولاسکو شناخت کاملی از تیم ایران دارد، گفت: او از ریزترین نقاط ضعف و قوت تیم ملی و بازیکنان ایران آگاهی دارد و شناخت کاملی نسبت به تک تک بازیکنان از نظر روحی و روانی نیز دارد. آشنایی کامل با ویژگی های تاکتیک تیم ایران به ویژه در حمله دارد.

وی تصریح کرد: پاسور تیم ملی والیبال ایران نقش مهمی در دیدار مقابل آرژانتین دارد که خوشبختانه سعید معروف که در حال حاضر عنوان نخست جهان را در اختیار دارد و از این نظر قابل اطمینان است. البته سایر بازیکنان ایران نیز با تفکرات ولاسکو کاملا آشنا هستند و چند سال با این مربی زندگی کردند و در مسابقات زیادی کنار هم بودند و این موضوع می تواند به پیروزی ایران کمک زیادی کند.

آنالیزو تیم ملی ب والیبال ایران با بیان اینکه ملی پوشان ایران به درستی می دانند که ولاسکو در هر مسابقه چه برنامه ریزی انجام می دهد، تاکید کرد: اینکه ملی پوشان والیبال ایران بدانند این مربی در شرایط حساس مسابقه چگونه عمل می کند، یکی از نقاط قوت تیم ایران و ضعف تیم آرژانتین در دیدار حساس دو تیم محسوب می شود.

وی در بیان برنامه های خولیو ولاسکو در دیدار با تیم ملی والیبال ایران افزود: این مربی آرژانتینی دو برنامه اصلی و کلیدی برای پیروزی برابر ایران در نظر خواهد داشت که زدن سرویس های خوب و هدف دار و تحت فشار قرار دادن دریافت اول تیم ایران یکی از آنان است.

فرخی تصریح کرد: نقش لیبرو ایران در این زمینه خیلی مهم است زیرا هماهنگی برای دریافت اول و رهبری دریافت کنندگان و بهترین آرایش برای دریافت اول بر عهده اوست .

وی در مورد دومین تاکتیک ولاسکو در برابر تیم ملی والیبال ایران افزود: دومین تاکتیک به حمله تیم آرژانتین مربوط می شود تا درصد موفقیت افزایش یابد. ولاسکو برنامه ریزی خاصی برای کاهش اشتباهات انفرادی بازیکنان آرژانتین در حمله خواهد داشت. بازی کردن با سر پنجه دفاع و دست دفاع کنار از ویژگی های دیگر سیستم حمله و طرز تفکر ولاسکو است و حتی زمانی که در ایران هدایت تیم ملی را بر عهده داشت، تاکید زیادی به این نوع تاکتیک داشت و مخصوصا در پوئن های انتهای بازی و حتما این برنامه را برابر ایران دوباره خواهد داشت.

آنالیزور تیم ملی ب والیبال ایران بیشترین قدرت حمله تیم والیبال آرژانتین از منطقه چهار این تیم دانست که دفاع در منطقه دو ایران صورت خواهد گرفت و گفت: تیم ایران نیاز به هماهنگی بین دفاع کنار و توپ گیری نفرات آخر زمین در منطقه یک ، 6 و 5 دارد تا بتواند این قوت حمله تیم آرژانتین را به نقطه ضعف این تیم تبدیل کند.

وی تاکید کرد: اگر تیم ایران بتواند یک بازی خوب، منطقی و بدون احساسات و با حاشیه امن مانند سایر بازی های خود در دور مقدماتی قهرمانی جهان به نمایش بگذارد، می تواند علاوه بر لذت از والیبال با تمرکز بالا برای شکست این تیم نیز مشکلی نداشته باشد.

فرخی با یادآوری اینکه حساس شدن مسابقه به سود آرژانتین خواهد بود، گفت: اگر بازیکنان ایران بتوانند با توانایی بالای 70 درصد به بازی گرفته شوند و مسابقه ای راحت، خوب و بدون احساسی شدن انجام دهند، می توانند این تیم را شکست دهند.

وی در پاسخ به این سوال که بهترین بازیکنان آرژانتین کدام بازیکنان هستند، گفت: در بین بازیکنان دریافت کننده آرژانتین، « فی لاردی» بازیکن شماره دو این تیم که بیشترین دریافت را انجام می دهد و نقش لیبروی دوم تیم را نیز بر عهده دارد، به دلیل دریافت کردن زیاد، از جمله بهترین ها است. البته پاسور آرژانتین از این بازیکن در حمله کمتر استفاده می کند.

آنالیزور تیم ملی ب والیبال ایران یکی دیگر از بازیکنان کلیدی این تیم را «کن تی» بازیکن شماره هفت آرژانتین در پست قدرتی دریافتی دانست و گفت: این بازیکن کمترین دریافت را انجام داده است اما در حمله بیشترین پاس را گرفته است. در مجموع سه بازی تیم آرژانتین با تیم های ونزوئلا، صربستان و استرالیا در دور مقدماتی این بازیکن 74 حمله داشته که 38 درصد موفقیت را به همراه داشته است. 41 پاس در منطقه ..، 18 پاس پایب و 12 پاس در منطقه دو داشته است. در ضمن این بازیکن بیشترین پاس را در منطقه چهار گرفته است و دفاع منطقه دو ایران باید این موضوع را مد نظر داشته باشد.

وی از گونزالس بازیکن شماره 10 آرژانتین به عنوان سومین بازیکن کلیدی این تیم یاد کرد و گفت: این بازیکن از نفرات کلیدی و پشت خط زن این تیم به حساب می آید. در مجموع سه مسابقه دور مقدماتی این بازیکن 60 حمله با 27 درصد موفقیت داشته است که عملکرد خوبی در حمله محسوب نمی شود، اما بازیکن خطرناکی است. سولی نیز چهارمین بازیکن مهم و کلیدی آرژانتین است که در پست سرعتی است و 30 حمله در سه بازی بررسی شده داشته که 53 درصد آنان با موفقیت همراه بوده است. در ضمن عملکرد پاسور تیم آرژانتین نیز خوب بوده است و در بازی از تمام بازیکنان به خوبی استفاده می کند و تقریبا تقسیم پاس او در تمام پست ها مساوی بوده و در دور مقدماتی قهرمانی جهان 80 درصد موفقیت برای خود به ثبت رسانده است.

فرخی در پایان گفت: تیم ملی والیبال آرژانتین در حمله زیاد خطرناک نیست و تقریبا متوسط است، حمله این تیم در مجموع سه بازی 148 حمله پس از دریافت اول بوده که تنها 37 درصد موفقیت به همراه داشته است. حمله با دریافت های عالی و خوب این تیم در سه بازی دور مقدماتی 113 مورد و دارای 41 درصد موفقیت بوده است. همچنین حمله پس از دریافت بد این تیم 38 مورد بوده است که 5 درصد موفق بوده است و در مجموع توپ های دریافتی نیز 107 مورد حمله داشته که 32 درصد موفق بوده است.

وی گفت: همانطور که ایران انگیزه زیادی برا پیروزی برابر آرژانتین دارد، ولاسکو و شاگردانش نیز نسبت به ایران چنین انگیزه ای دارند و نمی توان این تیم را دست کم گرفت.

تیم ملی والیبال ایران شب گذشته در نخستین مسابقه خود در دور دوم رقابت های قهرمانی جهان موفق به شکست استرالیا شدند، اما ملی پوشان آرژانتین سه بر یک مغلوب فرانسه شدند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: