آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۳۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

5توصیه برای کسب و کار موفق

کسب و کار موفق تنها یکی از جنبه های زندگی ریچارد برانسون است. این کارآفرین بریتانیایی که لقب سر را هم دریافت کرده و ثروتش از 4 میلیارد دلار نیز فراتر می رود، پیش از آنکه یک کارآفرین باشد، یک ماجراجوست.
تدبیر24: ماجراجویی های که، از سفر با بالن گرفته تا سفر با قایق شخصی، گاهی حتی زندگی او را نیز به خطر انداخته اند. او همین ماجراجویی ها را به دنیای کسب و کار نیز آورده است. هرچند بسیاری او را تنها به خاطر شرکت پخش موسیقی Virgin می شناسند اما برانسون طیف وسیعی از شاخنه های کسب و کار، از نوشابه سازی گرفته تا ساخت فضاپیماهای مسافرتی، را امتحان کرده و هرگز از ورود به عرصه های جدید نهراسیده است. شرکت او یعنی گروه ویرجین که اکنون در نزدیک به 20 شاخه گوناگون فعال است در سال 2011 درآمدی معادل 21.3 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. برانسون در یادداشت زیر، به جوانانی که قصد دارند وارد فضای کسب و کار شوند، توصیه هایی کرده است:

چندی پیش مشغول مصاحبه با یکی از شبکه های رادیویی بودم که مجری از من پرسید چه توصیه ای برای افراد جوانی دارم که قصد دارند کسب و کار خودشان را راه بیاندازند. جهان نسبت به زمانی که من فعالیت خود را آغاز کردم بسیار تغییر کرده است. دورنمای نامعین اقتصاد جهان و سرعت خیره کننده پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا امروز تکرار موفقیت ویرجین برای کارآفرینان جوان بسیار سخت تر باشد.

همچنین چند دهه قبل بازارها بسیار با ثبات تر بودند. اما امروز قدرت اقتصادی کشورهای غربی توسط اقتصادهای نوظهور مانند برزیل، روسیه، هند و چین به چالش کشیده شده است. و به همین خاطر امروز فرصت هایی برای رشد و همچنین بازارهای جدیدی را می توان در سرتاسر جهان یافت.
همچنین بازاریاب ها نیز می توانند شیوه های سنتی بازاریابی از طریق تلویزیون، رادیو و روزنامه را کنار بگذارند و به شیوه های آنلاین و شبکه های اجتماعی برای توسعه شرکت هایشان روی بیاورند. که این به معنی شکل گیری امکان های تازه برای شرکت های کوچک تر است که خود را به مشتریان بشناسانند.

اما همانطور که در مصاحبه خود نیز گفتم، اگرچه جهان به سرعت در حال تغییر است اما قدم هایی که برای راه اندازی یک کسب و کار خوب لازم هستند، تغییر نکرده اند. زمانی که ما فروشگاه و سپس شرکت ویرجین را تاسیس کردیم از 5 قانون ساده پیروی کردیم، قوانینی که همچنان همانقدر مفید هستند:

1- اگر از آن لذت نمی برید، انجامش ندهید. شما باید عاشق کاری باشید که می کنید.
2- خلاق و نوآور باشید. چیزی را خلق کنید که کار شما را برجسته سازد.
3- کارمندان شما دارایی شما هستند. کارمند شاد باعث شاد شدن مشتری ها می شود.
4- به دیگران گوش دهید و به طور مرتب بازخوردهای مشتریان و کارمندان را مورد توجه قرار دهید.
5- مرئی باشید یعنی خودتان را به عنوان فرد ارشد شرکت در معرض دید دیگران قرار دهید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: