تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۳۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰

برای سرطان سینه وقت نگذارید!

محققان دانشگاه «لیدن» هلند هشدار می دهند که غربالگری زنان بالای 70 سال برای سرطان سینه وقت تلف کردن است.
تدبیر24: به گفته این محققان غربالگری مرتب زنان 69 تا 74 ساله شمار مبتلایان به سرطان سینه را کاهش نمی دهد.

آنها افزودند: غربالگری مرتب زنان مسن برای آگاهی از خطر ابتلا به سرطان سینه به تشخیص تومورهای کوچک منجر می شود که اثری بر افزایش طول عمر آنها نخواهد داشت بلکه در عوض منجر به جراحی، شیمی درمانی و یا رادیوتراپی بی مورد می شود.

آنها هشدار داند: جراحی، شیمی درمانی یا رادیو تراپی زنان مسن آنها را در معرض عوارضی جانبی آسیب پذیر مانند درد، خستگی و از دست دادن تحرک قرار می دهد و 18 ماه طول می کشد تا این عوارض بطور کامل برطرف شوند.

همچنین گفته می شود که تشخیص سرطان سینه باعث بروز اضطراب زیاد در این زنان می شود.

در حال حاضر غربالگری سینه برای زنان 50 تا 70 ساله و زنان جوانتری انجام می شود که از سابقه خانوادگی سرطان سینه برخوردارند.

در این بررسی محققان مرکز پزشکی دانشگاه «لیدن» در هلند بررسی 25 هزار و 500 زن 70 تا 80 ساله را از سال 1995 تا 2011 مورد بررسی قرار دادند.

نتایج این مطالعه نشان داد که میزان زنده ماندن در زنانی مسنی که در دهه 70 سالگی یا 80 سالگی بسر می برند پایین تر است زیرا معمولا سرطان سینه در این زنان آنقدر دیر تشخیص داده می شود که دیگر برای درمان دیر است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: